
Με την πιθανότητα επίτευξης συμφωνίας αναφορικά με το πυρηνικό πρόγραμμα του Ιράν να φαντάζει ολοένα και μεγαλύτερη, ενδιαφέρον παρουσιάζει η αναμενόμενη επίδραση μιας τέτοιας εξέλιξης στην αγορά των δεξαμενόπλοιων.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, επικαλούμενο δεδομένα της εταιρείας αναλύσεων Κpler, περίπου 93 εκατ. βαρέλια ιρανικού πετρελαίου και παραγώγων είναι αποθηκευμένα σε πλοία. Πιο συγκεκριμένα, στον Περσικό Κόλπο, στα ανοικτά της Σιγκαπούρης και κοντά στην Κίνα.
Συνεπώς, σε περίπτωση που το Ιράν επιστρέψει στις αγορές πετρελαίου και με τη «βούλα», τα συγκεκριμένα φορτία μπορούν σχετικά γρήγορα να κατακλύσουν τις αγορές. Μια τέτοια εξέλιξη θα ωθήσει σε πτώση τις τιμές πετρελαίου. Την ίδια ώρα, ενδέχεται να αλλάξει τις ισορροπίες ζήτησης και προσφοράς στην αγορά δεξαμενόπλοιων. Άλλωστε, υπάρχουν δεξαμενόπλοια τα οποία δραστηριοποιούνται αποκλειστικά στη μεταφορά πετρελαίου και παραγώγων χωρών που υπόκεινται σε κυρώσεις. Εφόσον οι κυρώσεις εναντίον του Ιράν αρθούν, ένα μέρος αυτών θα επιστρέψουν στις διεθνείς αγορές.
Μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα, το Ιράν θα χρειαστεί να επαναφέρει την παραγωγή του σε υψηλότερα επίπεδα και να εδραιώσει πλήρως τη θέση του στην παγκόσμια αγορά μαύρου χρυσού. Ετσι, θα είναι σε θέση να καλύψει το κενό της Ρωσίας στις ευρωπαϊκές αγορές, από τις οποίες το ρωσικό πετρέλαιο θα αποτελεί σύντομα επ’ αόριστον παρελθόν.
Εφόσον ένα τέτοιο σενάριο πραγματοποιηθεί, τα τονομίλια των Aframaxes και των Suezmaxes ενδέχεται να καταγράψουν άνοδο. Οι εν λόγω τύποι δεξαμενόπλοιων έχουν διαδραματίσει στο παρελθόν πρωταγωνιστικό ρόλο στις θαλάσσιες εξαγωγές πετρελαίου του Ιράν και την ίδια ώρα φαντάζουν φυσική επιλογή για τη μεταφορά φορτίων στις ευρωπαϊκές αγορές.
Φωτο: Hasan Shirvani/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
The International Maritime Organization (IMO) has officially commenced the IMSAS audit (IMO Member State Audit Scheme) of the Republic of Panama, as part of…
Η PCT S.A. (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε.), μέλος του Ομίλου COSCO Shipping Ports, έχοντας συμπληρώσει 15 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας και λειτουργίας, συνεχίζει να επενδύει…
Μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησε ο κ. Νικόλας Πατέρας, Πρόεδρος της Contships Management Inc., στο πλαίσιο του 27ου ετήσιου Συνεδρίου, Marine Money…
Οι σημαντικές προκλήσεις που όμως μπορούν να μετατραπούν σε ευκαιρίες για το ναυτιλιακό κλάδο, αναδείχθηκαν σε πάνελ ομιλητών στο περιθώριο του 27ου Marine Money…
Η METLEN, σε συνεργασία με τις πολυεθνικές Shell και TotalEnergies, κέρδισαν τον διαγωνισμό για την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βουλγαρία κατά το επόμενο…
Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το 98ο Παγκόσμιο Συνέδριο του International Propeller Club, που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία και φιλοξενήθηκε στην όμορφη πόλη της Λυών από…
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ