
Με την πιθανότητα επίτευξης συμφωνίας αναφορικά με το πυρηνικό πρόγραμμα του Ιράν να φαντάζει ολοένα και μεγαλύτερη, ενδιαφέρον παρουσιάζει η αναμενόμενη επίδραση μιας τέτοιας εξέλιξης στην αγορά των δεξαμενόπλοιων.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, επικαλούμενο δεδομένα της εταιρείας αναλύσεων Κpler, περίπου 93 εκατ. βαρέλια ιρανικού πετρελαίου και παραγώγων είναι αποθηκευμένα σε πλοία. Πιο συγκεκριμένα, στον Περσικό Κόλπο, στα ανοικτά της Σιγκαπούρης και κοντά στην Κίνα.
Συνεπώς, σε περίπτωση που το Ιράν επιστρέψει στις αγορές πετρελαίου και με τη «βούλα», τα συγκεκριμένα φορτία μπορούν σχετικά γρήγορα να κατακλύσουν τις αγορές. Μια τέτοια εξέλιξη θα ωθήσει σε πτώση τις τιμές πετρελαίου. Την ίδια ώρα, ενδέχεται να αλλάξει τις ισορροπίες ζήτησης και προσφοράς στην αγορά δεξαμενόπλοιων. Άλλωστε, υπάρχουν δεξαμενόπλοια τα οποία δραστηριοποιούνται αποκλειστικά στη μεταφορά πετρελαίου και παραγώγων χωρών που υπόκεινται σε κυρώσεις. Εφόσον οι κυρώσεις εναντίον του Ιράν αρθούν, ένα μέρος αυτών θα επιστρέψουν στις διεθνείς αγορές.
Μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα, το Ιράν θα χρειαστεί να επαναφέρει την παραγωγή του σε υψηλότερα επίπεδα και να εδραιώσει πλήρως τη θέση του στην παγκόσμια αγορά μαύρου χρυσού. Ετσι, θα είναι σε θέση να καλύψει το κενό της Ρωσίας στις ευρωπαϊκές αγορές, από τις οποίες το ρωσικό πετρέλαιο θα αποτελεί σύντομα επ’ αόριστον παρελθόν.
Εφόσον ένα τέτοιο σενάριο πραγματοποιηθεί, τα τονομίλια των Aframaxes και των Suezmaxes ενδέχεται να καταγράψουν άνοδο. Οι εν λόγω τύποι δεξαμενόπλοιων έχουν διαδραματίσει στο παρελθόν πρωταγωνιστικό ρόλο στις θαλάσσιες εξαγωγές πετρελαίου του Ιράν και την ίδια ώρα φαντάζουν φυσική επιλογή για τη μεταφορά φορτίων στις ευρωπαϊκές αγορές.
Φωτο: Hasan Shirvani/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ