
Με την πιθανότητα επίτευξης συμφωνίας αναφορικά με το πυρηνικό πρόγραμμα του Ιράν να φαντάζει ολοένα και μεγαλύτερη, ενδιαφέρον παρουσιάζει η αναμενόμενη επίδραση μιας τέτοιας εξέλιξης στην αγορά των δεξαμενόπλοιων.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, επικαλούμενο δεδομένα της εταιρείας αναλύσεων Κpler, περίπου 93 εκατ. βαρέλια ιρανικού πετρελαίου και παραγώγων είναι αποθηκευμένα σε πλοία. Πιο συγκεκριμένα, στον Περσικό Κόλπο, στα ανοικτά της Σιγκαπούρης και κοντά στην Κίνα.
Συνεπώς, σε περίπτωση που το Ιράν επιστρέψει στις αγορές πετρελαίου και με τη «βούλα», τα συγκεκριμένα φορτία μπορούν σχετικά γρήγορα να κατακλύσουν τις αγορές. Μια τέτοια εξέλιξη θα ωθήσει σε πτώση τις τιμές πετρελαίου. Την ίδια ώρα, ενδέχεται να αλλάξει τις ισορροπίες ζήτησης και προσφοράς στην αγορά δεξαμενόπλοιων. Άλλωστε, υπάρχουν δεξαμενόπλοια τα οποία δραστηριοποιούνται αποκλειστικά στη μεταφορά πετρελαίου και παραγώγων χωρών που υπόκεινται σε κυρώσεις. Εφόσον οι κυρώσεις εναντίον του Ιράν αρθούν, ένα μέρος αυτών θα επιστρέψουν στις διεθνείς αγορές.
Μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα, το Ιράν θα χρειαστεί να επαναφέρει την παραγωγή του σε υψηλότερα επίπεδα και να εδραιώσει πλήρως τη θέση του στην παγκόσμια αγορά μαύρου χρυσού. Ετσι, θα είναι σε θέση να καλύψει το κενό της Ρωσίας στις ευρωπαϊκές αγορές, από τις οποίες το ρωσικό πετρέλαιο θα αποτελεί σύντομα επ’ αόριστον παρελθόν.
Εφόσον ένα τέτοιο σενάριο πραγματοποιηθεί, τα τονομίλια των Aframaxes και των Suezmaxes ενδέχεται να καταγράψουν άνοδο. Οι εν λόγω τύποι δεξαμενόπλοιων έχουν διαδραματίσει στο παρελθόν πρωταγωνιστικό ρόλο στις θαλάσσιες εξαγωγές πετρελαίου του Ιράν και την ίδια ώρα φαντάζουν φυσική επιλογή για τη μεταφορά φορτίων στις ευρωπαϊκές αγορές.
Φωτο: Hasan Shirvani/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Εγκαινιάζουμε ένα σύγχρονο σύστημα προσομοίωσης, που θα επιτρέψει στα στελέχη μας να αποκτούν σε ελεγχόμενα και κλιμακούμενα σενάρια, την εμπειρία η οποία απαιτείται. Είμαστε…

Αεροσκάφος της Aegean Airlines από την Αθήνα προσγειώθηκε σήμερα στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Βαγδάτης – στην πρώτη απευθείας πτήση που εκτελεί έπειτα από 35…

Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) convened the 39th Hellenic Marine Technical Committee meeting in Athens on December 3, bringing together leading stakeholders of…

Σφίγγει ο κλοιός της ΕΕ προς τη Μόσχα με το καθεστώς κυρώσεων σε βάρος νομικών και φυσικών προσώπων που διευκολύνουν το εμπόριο ρωσικού πετρελαίου…

Σε κλίμα άρτιας συνεργασίας, το Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο, ενεργώντας υπό την ιδιότητά του ως εργοδοτικός σύνδεσμος, υπέγραψε στις 15 Δεκεμβρίου 2025 την ανανέωση της…

Η CEVA Logistics ανακοίνωσε στις 15 Δεκεμβρίου την υπογραφή συμφωνίας αγοράς μετοχών για την απόκτηση του 100% του Fagioli Group, που επίσης δραστηριοποιείται στα…

Σε τροχιά «στρατοσφαιρικής» ανόδου κινείται η αγορά του χαλκού, σύμφωνα με το CNBC, με τις τιμές spot στο London Metals Exchange (LME) να καταγράφουν…

Tη συμφωνία της για την απόκτηση της σκανδιναβικής ναυλομεσιτικής εταιρείας Grieg Shipbrokers ανακοίνωσε η SSY. Η Grieg Shipbrokers, η οποία θα ενταχθεί στην SSY…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ