
Οι επιβαρύνσεις στις χρεώσεις για τις παρεχόμενες υπηρεσίες των φορτηγίδων στην Ευρώπη έχουν σημειώσει αλματώδη αύξηση. Η εν λόγω εξέλιξη συνιστά απόρροια πληθώρας παραγόντων, μεταξύ άλλων της συμφόρησης αλλά και της ανταγωνιστικότητας μεταξύ containers και φορτίων άνθρακα για εξασφάλιση της απαραίτητης χωρητικότητας στις φορτηγίδες.
Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία Contargo ανακοίνωσε αύξηση των επιβαρύνσεων για τη μεταφορά τόσο άδειων όσο και γεμάτων containers κατά 10 ευρώ (στα 25 ευρώ) από την 1η Σεπτεμβρίου.
Ταυτόχρονα, οι προκλήσεις για τις ενδοποτάμιες μεταφορές επιμένουν. Παρά την άνοδο της στάθμης του Ρήνου στα 100 εκ., που επέτρεψε αύξηση της κίνησης στον ποταμό, η στάθμη παραμένει χαμηλή, γεγονός που περιορίζει το όριο βάρους που μπορεί να δεχτεί κάθε φορτηγίδα. Ενδεικτικά, υπό φυσιολογικές συνθήκες, κάθε φορτηγίδα θα μετέφερε περίπου 5.000 τόνους εμπορευμάτων, ενώ τώρα εμπορεύματα τέτοιου βάρους πρέπει να μοιραστούν σε τρία ή τέσσερα ξεχωριστά πλοία.
Η ίδια πρόκληση ισχύει και για τη μεταφορά containers μέσω φορτηγίδων. Το όριο είναι περίπου 65 containers, ενώ η συνολική μεταφορική ικανότητα μιας φορτηγίδας μπορεί να έφτανε και τα 200 containers.
Πηγή: https://theloadstar.com/congestion-and-capacity-shortage-in-europe-sees-barge-surcharges-soar-150/
Φωτό: Bernd Dittrich/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ