Η μεθανόλη στο στόχαστρο της Maersk

Η μεθανόλη στο στόχαστρο της Maersk

58
Η μεθανόλη στο στόχαστρο της Maersk

Ο ναυτιλιακός κολοσσός A.P. Moller-Maersk πρόκειται να συνεργαστεί με τη REintegrate, θυγατρική της δανέζικης εταιρείας ανανεώσιμων πηγών ενέργειας European Energy, για την προμήθεια ανανεώσιμων καυσίμων μέσω μιας νέας μονάδας παραγωγής ηλεκτρομεθανόλης, η οποία αναμένεται να κατασκευαστεί στη Δανία.

Η υπό ανάπτυξη μονάδα θα εξασφαλίζει στη Maersk περίπου 10.000 τόνους ανθρακικά ουδέτερης ηλεκτρομεθανόλης (e-methanol), ποσότητα αρκετή για να τροφοδοτήσει για ένα έτος το πρώτο πλοίο του ομίλου το οποίο θα καταναλώνει πράσινη μεθανόλη ως καύσιμο. Το μήκους 172 μ. και χωρητικότητας 2.100 TEUs πλοίο θα κατασκευαστεί από την Hyundai Mipo Dockyard και θα αποτελεί το πρώτο στον κόσμο feeder containership κατανάλωσης μεθανόλης. Το πλοίο θα επιχειρεί για λογαριασμό της Sealand, θυγατρικής της Maersk, πραγματοποιώντας δρομολόγια στη Βαλτική Θάλασσα, ενώ θα φέρει σημαία Δανίας.

Η παραγωγή της ηλεκτρομεθανόλης θα γίνεται χρησιμοποιώντας βιογενές CO₂ και ενέργεια που θα προέρχεται από ένα φωτοβολταϊκό πάρκο στην περιοχή Kassø της νότιας Δανίας. Η REintegrate έχει αποδεδειγμένο ιστορικό παραγωγής πράσινης ηλεκτρομεθανόλης, διαθέτοντας ένα εργαστήριο δοκιμών στο Άαλμποργκ, ενώ η νέα μονάδα αναμένεται να αποτελέσει την τρίτη μονάδα παραγωγής ηλεκτρομεθανόλης της εταιρείας, καθώς ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη η κατασκευή μιας ακόμα μονάδας στο Skive, η οποία αναμένεται να ξεκινήσει να λειτουργεί μέσα στο 2022.

Φωτο: SenoiaRick/ Pixabay

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.