
Ανησυχία επικρατεί στις διεθνείς αγορές, έπειτα από πρόσφατη ανακοίνωση της ρωσικής εταιρείας ενέργειας Gazprom περί διακοπής των ροών φυσικού αερίου από τον Nord Stream 1.
Σύμφωνα με την εταιρεία, οι ροές θα διακοπούν για τρεις ημέρες, και συγκεκριμένα από τις 31 Αυγούστου έως τις 2 Σεπτεμβρίου, προκειμένου να πραγματοποιηθούν εργασίες συντήρησης. Οι εργασίες, μάλιστα, θα πραγματοποιηθούν σε συνεργασία με τη γερμανική Siemens Energy. Μετά την ολοκλήρωσή τους, θα ξαναρχίσουν οι ροές των 33 εκατ. κ.μ. ημερησίως, επίπεδα παρόμοια με τα τωρινά και ίσα με μόλις 20% της συνολικής ικανότητας διαμετακόμισης του αγωγού.
Η εν λόγω εξέλιξη προκαλεί ανησυχία αναφορικά με την ενεργειακή ασφάλεια της Ευρώπης. Υπενθυμίζεται ότι, εντός του περασμένου Ιουλίου, οι ροές διακόπηκαν για δέκα ημέρες, προκειμένου να πραγματοποιηθούν ετήσιες εργασίες συντήρησης.
Ένα από τα θέματα που προκαλεί εντάσεις μεταξύ Ευρώπης και Ρωσίας αναφορικά με τον αγωγό είναι οι τουρμπίνες του. Βάσει της Μόσχας, η Ευρώπη φέρει την ευθύνη των μειωμένων ροών φυσικού αερίου, λόγω του γεγονότος ότι οι κυρώσεις των χωρών της Δύσης δυσχεραίνουν το έργο επιστροφής μιας τουρμπίνας στη Ρωσία.
Ωστόσο, αναλυτές κάνουν λόγο για απόπειρες πίεσης της Μόσχας ενάντια στην Ευρώπη, με στόχο την άρση κάποιων κυρώσεων ή ακόμα και την εκκίνηση της λειτουργίας του αγωγού Nord Stream 2. Υπενθυμίζεται ότι, στις αρχές Αυγούστου, η Γερμανία απέκλεισε το ενδεχόμενο λειτουργίας του νέου αγωγού.
Την ίδια ώρα, ο Γερμανός υπουργός Οικονομίας Ρόμπερτ Χάμπεκ δήλωσε ότι η Γερμανία πρέπει να προετοιμαστεί για το ενδεχόμενο περαιτέρω μείωσης των ροών ρωσικού φυσικού αερίου.
Τέλος, οι τιμές φυσικού αερίου στην Ευρώπη ξεπέρασαν τα $3.000/1.000 κ.μ. τη Δευτέρα 22 Αυγούστου, αγγίζοντας τα εν λόγω επίπεδα για πρώτη φορά μετά τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους.
Πηγή: TASS, Financial Times, Reuters, ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε κατηφόρα δίχως τέλος έχει περιέλθει η ναυλαγορά των containerships, με τους ναύλους να καταγράφουν απώλειες για δέκατη διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World…
Οι διμερείς σχέσεις Ινδίας-Κίνας φαίνεται ότι βρίσκονται σε «καλό φεγγάρι», με το Πεκίνο να δείχνει έτοιμο να ανταποκριθεί στις ανάγκες του Νέου Δελχί για…
Οι επιδράσεις της δασμολογικής πολιτικής που χαράσσει η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ διαχέονται και επηρεάζουν διάφορες οικονομίες, πέρα από την Κίνα. Ανάμεσά τους και…
Η Ryanair, μέσω επίσημης ανακοίνωσης, κάλεσε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να μεταρρυθμίσει επειγόντως «το ανοργάνωτο σύστημα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας (Air Traffic Control ‒ ATC) της…
Αδιάκοπα συνεχίζεται το εμπάργκο των ΗΠΑ στο Ιράν με στόχο την «διατάραξη των εξαγωγών» της χώρας της Μ. Ανατολής. Ειδικότερα, το υπουργείο Οικονομικών των…
Με γνώμονα την καθετοποίηση των δραστηριοτήτων του, ο νοτιοκορεατικός ναυπηγικός κολοσσός HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) προχώρησε πρόσφατα σε νέα στρατηγική…
Σκοπέλους φαίνεται να συναντά το μεγαλύτερο εταιρικό deal στην ιστορία της Αυστραλίας, καθώς η εξαγορά της εταιρείας φυσικού αερίου Santos από κοινοπραξία με επικεφαλής…
Με αφορμή σειρά περιστατικών πυρκαγιών που εκδηλώθηκαν το τρέχον έτος 2025 σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και οχημάτων, η Ελληνική Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ