
Ανησυχία επικρατεί στις διεθνείς αγορές, έπειτα από πρόσφατη ανακοίνωση της ρωσικής εταιρείας ενέργειας Gazprom περί διακοπής των ροών φυσικού αερίου από τον Nord Stream 1.
Σύμφωνα με την εταιρεία, οι ροές θα διακοπούν για τρεις ημέρες, και συγκεκριμένα από τις 31 Αυγούστου έως τις 2 Σεπτεμβρίου, προκειμένου να πραγματοποιηθούν εργασίες συντήρησης. Οι εργασίες, μάλιστα, θα πραγματοποιηθούν σε συνεργασία με τη γερμανική Siemens Energy. Μετά την ολοκλήρωσή τους, θα ξαναρχίσουν οι ροές των 33 εκατ. κ.μ. ημερησίως, επίπεδα παρόμοια με τα τωρινά και ίσα με μόλις 20% της συνολικής ικανότητας διαμετακόμισης του αγωγού.
Η εν λόγω εξέλιξη προκαλεί ανησυχία αναφορικά με την ενεργειακή ασφάλεια της Ευρώπης. Υπενθυμίζεται ότι, εντός του περασμένου Ιουλίου, οι ροές διακόπηκαν για δέκα ημέρες, προκειμένου να πραγματοποιηθούν ετήσιες εργασίες συντήρησης.
Ένα από τα θέματα που προκαλεί εντάσεις μεταξύ Ευρώπης και Ρωσίας αναφορικά με τον αγωγό είναι οι τουρμπίνες του. Βάσει της Μόσχας, η Ευρώπη φέρει την ευθύνη των μειωμένων ροών φυσικού αερίου, λόγω του γεγονότος ότι οι κυρώσεις των χωρών της Δύσης δυσχεραίνουν το έργο επιστροφής μιας τουρμπίνας στη Ρωσία.
Ωστόσο, αναλυτές κάνουν λόγο για απόπειρες πίεσης της Μόσχας ενάντια στην Ευρώπη, με στόχο την άρση κάποιων κυρώσεων ή ακόμα και την εκκίνηση της λειτουργίας του αγωγού Nord Stream 2. Υπενθυμίζεται ότι, στις αρχές Αυγούστου, η Γερμανία απέκλεισε το ενδεχόμενο λειτουργίας του νέου αγωγού.
Την ίδια ώρα, ο Γερμανός υπουργός Οικονομίας Ρόμπερτ Χάμπεκ δήλωσε ότι η Γερμανία πρέπει να προετοιμαστεί για το ενδεχόμενο περαιτέρω μείωσης των ροών ρωσικού φυσικού αερίου.
Τέλος, οι τιμές φυσικού αερίου στην Ευρώπη ξεπέρασαν τα $3.000/1.000 κ.μ. τη Δευτέρα 22 Αυγούστου, αγγίζοντας τα εν λόγω επίπεδα για πρώτη φορά μετά τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους.
Πηγή: TASS, Financial Times, Reuters, ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Το ναυτιλιακό επιχειρείν επιφυλάσσει δυσκολίες με οικονομικές αλλά και γεωπολιτικές διαστάσεις, τις οποίες όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται, αναπόφευκτα, να αντιμετωπίσουν. Ως αποτέλεσμα, ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ