
Ο υπουργός Ενέργειας και Ορυκτών Πόρων της Ινδονησίας ανακοίνωσε στις 9 Αυγούστου ότι 71 ανθρακωρυχεία δεν πέτυχαν τις εγχώριες υποχρεώσεις τους και σε 48 από αυτά έχουν απαγορευτεί οι εξαγωγές.
Η εν λόγω απαγόρευση έρχεται σε μια περίοδο όπου η ΕΕ έχει απαγορεύσει τις εισαγωγές άνθρακα από τη Ρωσία και η ζήτηση για άνθρακα προερχόμενο από χώρες εκτός Ρωσίας αυξάνεται.
Παρά τις ανησυχίες των νομοθετών για τη συρρίκνωση των εγχώριων αποθεμάτων άνθρακα, μια άλλη οριστική απαγόρευση όλων των εξαγωγών άνθρακα μοιάζει απίθανη προς το παρόν. Τα αποθέματα στην κρατική εταιρεία ενέργειας PLN παραμένουν άνω των 4,5 εκατ. τόνων, αριθμός που θεωρείται ασφαλής.
Η ανακοίνωση του Ινδονήσιου υπουργού έρχεται έναν μήνα μετά τις δεσμεύσεις για αύξηση της παραγωγής άνθρακα για την κάλυψη του κενού που έχει αφήσει η Ρωσία στις διεθνείς αγορές. Το 2021, η ΕΕ εισήγαγε 39 εκατ. τόνους άνθρακα από τη Ρωσία, αριθμός που αντιστοιχεί στο 36% των συνολικών εισαγωγών άνθρακα της ΕΕ. Από τις αρχές του έτους έως και σήμερα, η ζήτηση της ΕΕ έχει αυξηθεί και φαίνεται πως θα συνεχίσει να αυξάνεται, καθώς ο άνθρακας εισέρχεται ξανά δυναμικά στο ενεργειακό μείγμα, μετά και τις κυρώσεις σε βάρος της Μόσχας.
«Η απαγόρευση της ΕΕ στον άνθρακα της Ρωσίας αυξάνει τη ζήτηση από άλλες περιοχές κατά περίπου 4% και η μερική απαγόρευση των ινδονησιακών εξαγωγών προφανώς δεν βοηθά. Είναι πολύ πιθανό η Ινδία και η Κίνα να αγοράσουν περισσότερο άνθρακα από τη Ρωσία τους προσεχείς μήνες. Οι δύο αυτές αλλαγές στο pattern της προσφοράς θα αυξήσουν τις αποστάσεις για μεταφορά άνθρακα και θα ενισχύσουν τη ζήτηση για bulk carriers», σημειώνει ο Niels Rasmussen, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ