
Ο υπουργός Ενέργειας και Ορυκτών Πόρων της Ινδονησίας ανακοίνωσε στις 9 Αυγούστου ότι 71 ανθρακωρυχεία δεν πέτυχαν τις εγχώριες υποχρεώσεις τους και σε 48 από αυτά έχουν απαγορευτεί οι εξαγωγές.
Η εν λόγω απαγόρευση έρχεται σε μια περίοδο όπου η ΕΕ έχει απαγορεύσει τις εισαγωγές άνθρακα από τη Ρωσία και η ζήτηση για άνθρακα προερχόμενο από χώρες εκτός Ρωσίας αυξάνεται.
Παρά τις ανησυχίες των νομοθετών για τη συρρίκνωση των εγχώριων αποθεμάτων άνθρακα, μια άλλη οριστική απαγόρευση όλων των εξαγωγών άνθρακα μοιάζει απίθανη προς το παρόν. Τα αποθέματα στην κρατική εταιρεία ενέργειας PLN παραμένουν άνω των 4,5 εκατ. τόνων, αριθμός που θεωρείται ασφαλής.
Η ανακοίνωση του Ινδονήσιου υπουργού έρχεται έναν μήνα μετά τις δεσμεύσεις για αύξηση της παραγωγής άνθρακα για την κάλυψη του κενού που έχει αφήσει η Ρωσία στις διεθνείς αγορές. Το 2021, η ΕΕ εισήγαγε 39 εκατ. τόνους άνθρακα από τη Ρωσία, αριθμός που αντιστοιχεί στο 36% των συνολικών εισαγωγών άνθρακα της ΕΕ. Από τις αρχές του έτους έως και σήμερα, η ζήτηση της ΕΕ έχει αυξηθεί και φαίνεται πως θα συνεχίσει να αυξάνεται, καθώς ο άνθρακας εισέρχεται ξανά δυναμικά στο ενεργειακό μείγμα, μετά και τις κυρώσεις σε βάρος της Μόσχας.
«Η απαγόρευση της ΕΕ στον άνθρακα της Ρωσίας αυξάνει τη ζήτηση από άλλες περιοχές κατά περίπου 4% και η μερική απαγόρευση των ινδονησιακών εξαγωγών προφανώς δεν βοηθά. Είναι πολύ πιθανό η Ινδία και η Κίνα να αγοράσουν περισσότερο άνθρακα από τη Ρωσία τους προσεχείς μήνες. Οι δύο αυτές αλλαγές στο pattern της προσφοράς θα αυξήσουν τις αποστάσεις για μεταφορά άνθρακα και θα ενισχύσουν τη ζήτηση για bulk carriers», σημειώνει ο Niels Rasmussen, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Στο 8,2% διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Σεπτέμβριο εφέτος, έναντι 9,7% τον Σεπτέμβριο 2024 και του αναθεωρημένου προς τα πάνω 8,2%…

Τα πλοία του παγκόσμιου στόλου που υπόκεινται σε κυρώσεις εξακολουθούν να πληθύνονται με αμείωτους ρυθμούς, με τη μέση ηλικία τους μάλιστα να ξεπερνά τα…

Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ