
Η μεταφορά των ουκρανικών σιτηρών αυτή την περίοδο αποτελεί ένα από τα κύρια ζητήματα που καλείται να αντιμετωπίσει ο δυτικός κόσμος, ενώ ο ρόλος της Ρουμανίας είναι πολύ σημαντικός για την εν λόγω πρόκληση.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, εμπορεύματα σιτηρών καταφθάνουν συνεχώς σε λιμένες της Ρουμανίας, καθώς όλο αυτό το διάστημα λιμάνια όπως της Κωνστάντζα υπήρξαν σημαντικές διέξοδοι για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας. Πάντως, παρά την πρόσφατη συμφωνία Τουρκίας-Ρωσίας και Ουκρανίας, οι ρουμανικοί λιμένες θα συνεχίσουν να διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο, καθώς η πρόσφατη αυτή συμφωνία θα χρειαστεί καιρό για να υλοποιηθεί πλήρως.
Η εταιρεία Comvex ανακοίνωσε ότι, εντός των επόμενων ημερών, αναμένεται, μέσω λιμένων που διαχειρίζεται, δύο πλοία να φορτώσουν ουκρανικά σιτηρά, ένα με προορισμό τη Λιβύη και ένα δεύτερο με προορισμό το Ιράν.
Τέλος, επισημαίνεται ότι για τον μήνα Ιούνιο η Comvex ανέλαβε τη μεταφορά σχεδόν του 70% των ουκρανικών σιτηρών και άλλων αγαθών μέσω της Κωνστάντζα. Επιπλέον, λιμενικές πηγές υποστηρίζουν πως 183.581 τόνοι σιτηρών κατευθύνονται προς την Κωνστάντζα, ενώ θα συνεχίσουν να εξάγονται από εκεί και άλλα αγαθά που δεν καλύπτονται από τη συμφωνία ασφαλούς μεταφοράς σιτηρών. Δεδομένου του κομβικού ρόλου που κατέχουν τα ρουμανικά λιμάνια, η Constanta Port Business Association αιτήθηκε στην ΕΕ για επενδύσεις ύψους 340 εκατ. ευρώ, προκειμένου να βελτιωθούν οι παρεχόμενες υπηρεσίες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ