Επανεκκίνηση των εξαγωγών από τη Μαύρη Θάλασσα: Ο αντίκτυπος στο θαλάσσιο εμπόριο

Επανεκκίνηση των εξαγωγών από τη Μαύρη Θάλασσα: Ο αντίκτυπος στο θαλάσσιο εμπόριο

173
Επανεκκίνηση των εξαγωγών από τη Μαύρη Θάλασσα: Ο αντίκτυπος στο θαλάσσιο εμπόριο

H πρόσφατη συμφωνία Ρωσίας-Ουκρανίας και η επανεκκίνηση, τελικά, των εξαγωγών σιτηρών από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελεί αδιαμφισβήτητα τη μοναδική θετική είδηση ερχόμενη από την ανατολική Ευρώπη από τις 24 Φεβρουαρίου, όταν και η Ρωσία εισέβαλε στην Ουκρανία.

Μπορεί η Ουκρανία όλο αυτό το διάστημα να είχε «επινοήσει» νέους τρόπους μεταφοράς των σιτηρών της μέσω σιδηροδρόμου, οδικού δικτύου και φορτηγίδων από τα λιμάνια του Δούναβη, όμως σε καμία περίπτωση οι εν λόγω ροές δεν αντικαθιστούν αυτές από τη Μαύρη Θάλασσα.

Η επανεκκίνηση των εξαγωγών σιτηρών από λιμάνια όπως της Οδησσού και του Chornomorsk αποτελεί επίσης θετική είδηση για τη ναυλαγορά των bulk carriers που θα επιχειρήσουν στη Μαύρη Θάλασσα, καθώς, δεδομένων των κινδύνων που υπάρχουν για τη ναυσιπλοΐα, οι ναύλοι θα πάρουν την ανιούσα. Ωστόσο, η συγκεκριμένη εξέλιξη θα έχει μικρή ή και καθόλου επίδραση στη συνολική απόδοση της ναυλαγοράς των dry. Η θαλάσσια μεταφορά σιτηρών αντιστοιχεί στο 4% του συνολικού θαλάσσιου εμπορίου, ενώ οι εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας διά θαλάσσης ήταν περίπου στο 10% επί των συνολικών το 2021. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι, εάν οι εξαγωγές της Ουκρανίας ακολουθήσουν τον ίδιο ρυθμό φέτος σε σχέση με πέρυσι, ο αντίκτυπος θα μεταφράζεται σε ένα 0,4% του συνολικού διά θαλάσσης εμπορίου. Ωστόσο, φέτος εκτιμάται ότι οι ουκρανικές εξαγωγές σιτηρών θα κινηθούν στο 70-80% των επιπέδων του 2021 στην καλύτερη περίπτωση.

Συνεπώς, η επανεκκίνηση των εξαγωγών σιτηρών από τα ουκρανικά λιμάνια στη Μαύρη Θάλασσα ουσιαστικά θα αντιπροσωπεύσει το 0,3% του συνολικού θαλάσσιου εμπορίου.

Πηγή: [xclusiv] S&P Report 1st August 2022

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.