
H πρόσφατη συμφωνία Ρωσίας-Ουκρανίας και η επανεκκίνηση, τελικά, των εξαγωγών σιτηρών από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελεί αδιαμφισβήτητα τη μοναδική θετική είδηση ερχόμενη από την ανατολική Ευρώπη από τις 24 Φεβρουαρίου, όταν και η Ρωσία εισέβαλε στην Ουκρανία.
Μπορεί η Ουκρανία όλο αυτό το διάστημα να είχε «επινοήσει» νέους τρόπους μεταφοράς των σιτηρών της μέσω σιδηροδρόμου, οδικού δικτύου και φορτηγίδων από τα λιμάνια του Δούναβη, όμως σε καμία περίπτωση οι εν λόγω ροές δεν αντικαθιστούν αυτές από τη Μαύρη Θάλασσα.
Η επανεκκίνηση των εξαγωγών σιτηρών από λιμάνια όπως της Οδησσού και του Chornomorsk αποτελεί επίσης θετική είδηση για τη ναυλαγορά των bulk carriers που θα επιχειρήσουν στη Μαύρη Θάλασσα, καθώς, δεδομένων των κινδύνων που υπάρχουν για τη ναυσιπλοΐα, οι ναύλοι θα πάρουν την ανιούσα. Ωστόσο, η συγκεκριμένη εξέλιξη θα έχει μικρή ή και καθόλου επίδραση στη συνολική απόδοση της ναυλαγοράς των dry. Η θαλάσσια μεταφορά σιτηρών αντιστοιχεί στο 4% του συνολικού θαλάσσιου εμπορίου, ενώ οι εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας διά θαλάσσης ήταν περίπου στο 10% επί των συνολικών το 2021. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι, εάν οι εξαγωγές της Ουκρανίας ακολουθήσουν τον ίδιο ρυθμό φέτος σε σχέση με πέρυσι, ο αντίκτυπος θα μεταφράζεται σε ένα 0,4% του συνολικού διά θαλάσσης εμπορίου. Ωστόσο, φέτος εκτιμάται ότι οι ουκρανικές εξαγωγές σιτηρών θα κινηθούν στο 70-80% των επιπέδων του 2021 στην καλύτερη περίπτωση.
Συνεπώς, η επανεκκίνηση των εξαγωγών σιτηρών από τα ουκρανικά λιμάνια στη Μαύρη Θάλασσα ουσιαστικά θα αντιπροσωπεύσει το 0,3% του συνολικού θαλάσσιου εμπορίου.
Πηγή: [xclusiv] S&P Report 1st August 2022
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Η Σαουδική Αραβία εμφανίζεται αποφασισμένη να ανακτήσει μερίδιο στην αγορά πετρελαίου της Κίνας, τον μεγαλύτερο εισαγωγέα αργού παγκοσμίως. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ