
Σε αναθέωρηση επί τα βελτίω της πρόβλεψης για τον ρυθμό ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας φέτος προχωρά η Τράπεζα της Ελλάδος.
Όπως εξήγησε ο Διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος Γιάννης Στουρνάρας σε ραδιοφωνική του συνέντευξη, η ΤτΕ προέβλεπε για φέτος αύξηση του ΑΕΠ κατά 3,2%. όμως η πρόβλεψη στηρίχθηκε στην υπόθεση ότι οι ταξιδιωτικές εισπράξεις θα φτάσουν στο 80% των εισπράξεων του 2019. Όμως απ’ ό,τι φαίνεται θα ξεπεράσουν ίσως και σημαντικά, το 100%.
Ο κ. Στουρνάρας αναφερόμενος στις παροχές που έχουν γίνει ή προγραμματίζονται εν όψει του δύσκολου χειμώνα υποστήριξε ότι δε μπορούμε να ξεπεράσουμε ορισμένα δημοσιονομικά όρια. Ο στόχος της επενδυτικής βαθμίδας είναι εθνικός στόχος και είναι απόλυτος. Πρόεβλεψε ότι η χώρα μπορεί να την κατακτήσει εντός του 2023. Υποστήριξε ότι η χώρα πρέπει να επανέλθει το συντομότερο δυνατό σε πρωτογενή πλεονάσματα, τα οποία θα πρέπει να είναι ικανά για να πληρώνουν τους τόκους του δημοσίου χρέους, οι οποίοι είναι περίπου 2,2% του ΑΕΠ. Επομένως μεσοπρόθεσμα ο Προυπολογισμός θα πρέπει να μπορεί να καλύπτει τη δαπάνη για τόκους από τα πρωτογενή πλεονάσματα. Υπενθύμισε δε ότι η κυβέρνηση έδωσε για την πανδημία περίπου 40 δισεκατομμύρια. Τόσο αυξήθηκε περίπου το δημόσιο χρέος. Οπως ανέφερε χαρακτηριστικά «δίνει επίσης τώρα επιδοτήσεις για να καλύψει τους αυξημένους λογαριασμού ηλεκτρικού ρεύματος, άρα νομίζω ότι η κυβέρνηση κάνει το καλύτερο δυνατό. Κατά την άποψή μου δεν μπορεί να κάνει κάτι περισσότερο».
Αναφερόμενος στην πορεία των επιτοκίων ο κ. Στουρνάρας προέβλεψε ότι δεν θα αυξηθούν πολύ, προσθέτοντας ότι ναι μεν ανεβαίνουν τα ονομαστικά επιτόκια, τα πραγματικά επιτόκια όμως, δηλαδή το ονομαστικό επιτόκιο μείον ο πληθωρισμός, είναι πολύ χαμηλότερα απ’ ό,τι ήταν ένα χρόνο πριν. «Οι κεντρικές τράπεζες θ’ ανεβάσουν τα επιτόκια όσο ανεβαίνει ο πληθωρισμός, άντε το πολύ μέχρι το τέλος του ’23. Μετά θ’ αρχίσουμε να τα μειώνουμε» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ