Ναυλαγορά VLCCs: Ανάκαμψη που ήρθε για να μείνει;

Ναυλαγορά VLCCs: Ανάκαμψη που ήρθε για να μείνει;

146
Ναυλαγορά VLCCs: Ανάκαμψη που ήρθε για να μείνει;

Κατά τη διάρκεια των τελευταίων μηνών, παρατηρείται μια αισιοδοξία στην αγορά των δεξαμενόπλοιων, μετά από μια παρατεταμένη περίοδο πτωτικής πορείας των ναύλων.

Στις θετικές εκτιμήσεις για καλή ναυλαγορά των VLCCs στο προσεχές μέλλον, σημαντικό ρόλο διαδραματίζει η μικρή αύξηση του στόλου, η οποία είναι στα χαμηλότερα επίπεδα από το 2000. Μάλιστα, υπό ναυπήγηση βρίσκονται μόλις 41 VLCCs, εκ των οποίων τα 21 θα παραδοθούν φέτος και 20 το 2023-2024. Την ίδια ώρα, 61 πλοία είναι άνω των 20 ετών και 150 μεταξύ 16 και 20 ετών, σύμφωνα με δεδομένα της Xclusiv. Συνεπώς, μια μείωση του στόλου τα επόμενα χρόνια και ενώ θα εφαρμοστούν νέοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί μοιάζει πιθανή.

Από την πλευρά της ζήτησης, οι κυρώσεις στη Ρωσία ώθησαν σημαντικά τις εξαγωγές ακατέργαστου πετρελαίου των ΗΠΑ, οι οποίες κινούνται στα 4 εκατ. βαρέλια την ημέρα, φλερτάροντας με ρεκόρ.

Μάλιστα, εάν ληφθεί υπόψη πως το μεγαλύτερο μέρος της ζήτησης για το αμερικανικό ακατέργαστο πετρέλαιο θα προέλθει από τις ασιατικές χώρες, αυτό σημαίνει πως η άνοδος των ναύλων των VLCCs θα είναι παρατεταμένη.

Προς επίρρωση των ανωτέρω, οι ναύλοι των μεγαλύτερων δεξαμενόπλοιων στα κυριότερα routes τον τελευταίο μήνα καταγράφουν σημαντική άνοδο. Ενδεικτικά, στο route TD 1 οι ναύλοι των VLCCs στις 22 Ιουλίου ήταν στα $17.903, σημειώνοντας άνοδο 52% από τις 24 Ιουνίου και 47% συγκριτικά με τις 20 Μαΐου.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.