
Πραγματοποιήθηκε το 2ο διαδικτυακό workshop του European Shortsea Network υπό την Ιταλική Προεδρεία, το οποίο επικεντρώθηκε στον τρόπο διαχείρισης των θεμάτων της ψηφιοποίησης και των νέων περιβαλλοντικών κανονισμών από την ναυτιλιακή βιομηχανία, έτσι ώστε η shortsea ναυτιλία να προάγει την πράσινη ανάπτυξη και ταυτοχρόνως να παραμείνει βιώσιμη.
Η κ. Σαπφώ Σημαντώνη, Director του SPC Greece, παρουσίασε το αναθεωρημένο position paper του ESN και αναφέρθηκε στις πρακτικές που ακολουθούν οι Ευρωπαϊκές χώρες με στόχο την απανθρακοποίηση της shortsea ναυτιλίας.
Μέσω των παρουσιάσεων των ομιλητών, αναδείχθηκε ιδιαίτερα ο ρόλος των Ευρωπαϊκών προγραμμάτων χρηματοδότησης προς την κατεύθυνση υλοποίησης των στόχων μείωσης εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα στην ναυτιλία μικρών αποστάσεων, λόγω έλλειψης χρηματοδοτικών εργαλείων.
Επιπλέον, ιδιαίτερη αναφορά έγινε στην ανάγκη υιοθέτησης νέου εθνικού νομοθετικού πλαισίου στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το οποίο θα προωθεί και θα στηρίζει τις απαραίτητες μεταρρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του στόλου και των λιμένων.
Το SPC Greece ιδρύθηκε το 1998 και είναι ένα από τα ιδρυτικά μέλη του Ευρωπαϊκού Δικτύου ΝΜΑ. Στο Κέντρο έχει ανατεθεί από το Υπουργείο Ναυτιλίας η αρμοδιότητα της παρακολούθησης και εφαρμογής των κοινοτικών αποφάσεων σχετικών με την ΝΜΑ σε εθνικό και Ευρωπαϊκό επίπεδο και λειτουργεί υπό την Ένωση Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων-EENMA.
Έχει αναλάβει δύο φορές τη προεδρία του Ευρωπαϊκού Δικτύου συμβάλλοντας κάθε φορά στην ενίσχυση του, ενώ μαζί με το SPC Spain, εκπροσωπεί το Δίκτυο στο European Sustainable Shipping Forum.
Η ΕΕΝΜΑ στηρίζει τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες με στόχο να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στα Ευρωπαϊκά δρώμενα συμβάλλοντας με την τεχνογνωσία της στη διαμόρφωση πολιτικών και στρατηγικών προώθησης και ενδυνάμωσης της ΝΜΑ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ