Αιολική ενέργεια, το μέλλον της πρόωσης;

Αιολική ενέργεια, το μέλλον της πρόωσης;

109
Αιολική ενέργεια, το μέλλον της πρόωσης;

Η ιαπωνική ναυτιλιακή εταιρεία Kawasaki Kisen Kaisha (“K” Line) επιβεβαίωσε την παραγγελία τριών επιπλέον συστημάτων Seawing της Airseas, διαθέτοντας έτσι πλέον συνολικά πέντε πλοία που θα αξιοποιούν την εν λόγω καινοτόμο τεχνολογία βοηθητικής πρόωσης για να μειώσουν τις εκπομπές τους.

Η αρχική παραγγελία της “K” Line αφορούσε την εγκατάσταση του καινοτόμου συστήματος που αξιοποιεί την αιολική ενέργεια για την παραγωγή βοηθητικής πρόωσης Seawing σε δύο φορτηγά πλοία κατηγορίας Capesize του στόλου της, ενώ οι επιπλέον μονάδες πρόκειται να εγκατασταθούν σε τρία φορτηγά πλοία κατηγορίας Post-Panamax.

Τα συστήματα Seawing που θα εγκατασταθούν στα πλοία της “K” Line αποτελούνται από αλεξίπτωτα, τα οποία θα πετούν περίπου 300 μ. πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας, αξιοποιώντας τη δύναμη του ανέμου προκειμένου να παράγουν βοηθητική πρόωση, μειώνοντας έτσι το φορτίο της κύριας μηχανής των πλοίων και ως εκ τούτου και την κατανάλωση καυσίμου και τις παραγόμενες εκπομπές.

Η χρήση τους αναμένεται να αποφέρει κατά μέσο όρο 20% μείωση στην κατανάλωση καυσίμου και στις παραγόμενες εκπομπές CO₂ των πλοίων, ενώ η συμφωνία περιλαμβάνει επίσης τη χρήση ψηφιακών διδύμων καθώς και προηγμένων συστημάτων αυτοματισμού, προκειμένου να διασφαλιστεί η ασφαλής λειτουργία του συστήματος, ελαχιστοποιώντας παράλληλα τη συμμετοχή του πληρώματος κατά τη χρήση του.

Οι δύο εταιρείες υπέγραψαν επίσης συμφωνία τεχνολογικής συνεργασίας, για την ενοποίηση του Seawing και της πλατφόρμας διαχείρισης δεδομένων πλοίων Kawasaki Integrated Maritime Solutions της “K” Line, με στόχο τη μεγιστοποίηση της απόδοσης του συστήματος.

Φωτό: www.airseas.com

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.