
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων α’ εξαμήνου προέβη πρόσφατα ο Οργανισμός Λιμένα Λαυρίου (ΟΛΛ ΑΕ), με την πορεία του λιμένα εντός του έτους να είναι δυναμική σε όλα τα επίπεδα.
Σε επίπεδο οικονομικών αποτελεσμάτων, το δημοσιονομικό αποτέλεσμα (έσοδα-έξοδα) του ΟΛΛ ΑΕ για το α΄ εξάμηνο του 2022 διαμορφώθηκε στο 309% έναντι του στόχου του προϋπολογισμού και στο 192% έναντι της ίδιας περιόδου του 2021. Σημειώνεται ότι τα έσοδα του α΄ εξαμήνου του 2022 αντιστοιχούν στο 73% των προσυπολογιζόμενων εσόδων για το σύνολο του έτους και είναι αυξημένα κατά 45% έναντι του α΄ εξαμήνου του 2021.
Στην επίτευξη των συγκεκριμένων αποτελεσμάτων συντέλεσαν:
Α) Η στρατηγική επιλογή της Διοίκησης στη διεκδίκηση μεριδίου αγοράς στην Κρουαζιέρα.
Ήδη τουλάχιστον πέντε πλοία έχουν προγραμματίσει προσεγγίσεις home porting στο Λιμάνι του Λαυρίου για το 2022. Υπολογίζεται ότι από το Λιμάνι του Λαυρίου θα διακινηθούν 55.000 επιβάτες home porting και 15.000 επιβάτες transit, σε περίπου 80 προσεγγίσεις κρουαζιέρας.
Η Διοίκηση έχει εξασφαλίσει ήδη περί τις 80 προσεγγίσεις κρουαζιεροπλοίων και για το 2023, κάτι που αναμένεται να ξεπεραστεί με την έναρξη της νέας σεζόν τον Μάρτιο του 2023.
Β) Η αύξηση της κίνησης στην ακτοπλοΐα, η οποία κατέγραψε άνοδο 32% για τους επιβάτες και 42% για τα οχήματα, έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2021.
Γ) Η αύξηση στη μεταφορά φορτίων στον Εμπορικό Τομέα, η οποία σημείωσε άνοδο 37% σε όγκο, έναντι του α΄ εξαμήνου του 2021.
Παράλληλα, θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο ΟΛΛ ΑΕ, κατά τη διάρκεια του α’ εξαμήνου του 2022 προχώρησε σε πολλαπλές ενέργειες βελτίωσης των υποδομών, αλλά και οργανωτικών βελτιώσεων, όπως ενδεικτικά:
1. Μετά από προσπάθειες ετών εξασφάλισε τη σύμφωνη γνώμη της Υπηρεσίας Νεωτέρων Μνημείων για την ανέγερση νέου καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος στη θέση του ερειπιώδους πρώην ΚΟΡΑΛΛΙ. Ακολουθεί η Άδεια Κατεδάφισης και η Άδεια Οικοδομής του νέου κτιρίου από την Πολεοδομία.
2. Οργανώθηκε σε πρότυπο terminal Κρουαζιέρας ο Επιβατικός Σταθμός, με σημαντικές βελτιώσεις στις υποδομές του, αλλά και στην εμφάνισή του, ο οποίος είναι στη διάθεση και των επιβατών της Ακτοπλοΐας, υπό την προϋπόθεση ότι δεν ελλιμενίζεται υπόχρεο πλοίο.
3. Συντάχθηκαν τα τεύχη Προκήρυξης δύο διαγωνισμών για έργα μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του Λιμένος Λαυρίου. Τα έργα αφορούν τη μείωση της χρησιμοποιούμενης ηλεκτρικής ενέργειας με την αντικατάσταση του παλαιωμένου εξοπλισμού φωτισμού και την προμήθεια και τοποθέτηση μεγάλου φωτοβολταϊκού στη στέγη του Επιβατικού Σταθμού. Αναμένεται η έγκριση της Γενικής Συνέλευσης.
4. Εξασφαλίστηκε η αδειοδότηση Περιβαλλοντικών Όρων από τα συναρμόδια υπουργεία για την προμήθεια και τοποθέτηση πλωτών προβλητών, οι οποίες αναμένεται να διπλασιάσουν τις θέσεις ελλιμενισμού σκαφών αναψυχής. Η Διοίκηση του ΟΛΛ ΑΕ συνεργάζεται με την ηγεσία του ΥΝΑΝΠ και τον Μέτοχο της εταιρίας, ώστε να προχωρήσει το έργο το ταχύτερο δυνατόν.
5. Προχωράει με ταχύτατους ρυθμούς η εναρμόνιση του ΟΛΛ ΑΕ με τον Κανονισμό 352/2017 της Ευρωπαϊκής Ένωσης και έχουν συνταχθεί τα τεύχη δημοπράτησης των δύο διαγωνισμών για τα υγρά και στερεά απόβλητα.
6. Έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Αττικής η χρηματοδότηση της διαπλάτυνσης του ανατολικού Finger Pier. Το έργο είναι απολύτως ώριμο και αδειοδοτημένο και με την ολοκλήρωσή του δύο θέσεις πρυμνοδέτησης στην Ακτοπλοΐα θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν και από πλοία που δεν διαθέτουν καταπέλτη.
7. Ολοκληρώνεται εντός ολίγων εβδομάδων η Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, η οποία είναι, σύμφωνα με την πρόσφατη απόφαση του ΣτΕ και την τροποποίηση της νομοθεσίας, απαραίτητη για την έγκριση του νέου MASTER PLAN του Λιμένος Λαυρίου, το οποίο έχει ήδη εγκριθεί από το ΔΣ του ΟΛΛ ΑΕ.
8. Έχουν ήδη διασφαλιστεί ή εισπραχθεί σημαντικές απαιτήσεις του ΟΛΛ ΑΕ μέσω του εκπλειστηριασμού πλοίων, ενώ με εξωδικαστικό συμβιβασμό έχει διασφαλιστεί η είσπραξη όλων των δαπανών, στις οποίες είχε υποχρεωθεί ο ΟΛΛ ΑΕ από τον ελλιμενισμό του Φ/Γ MEKONG SPIRIT, το οποίο είχε κατασχεθεί από το Ελληνικό Δημόσιο.
9. Σε συνεργασία με εθελοντικές οργανώσεις ολοκληρώθηκε ο καθαρισμός του πυθμένα του Λιμένος Λαυρίου.
10. Το Λιμάνι του Λαυρίου επελέγη για να γίνει η εκπαιδευτική επίσκεψη του 1ου PYTHEAS MARITIME SPACE FORUM, όπου συμμετείχαν 65 εκπρόσωποι από όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η εν λόγω εκπαιδευτική πρωτοβουλία διοργανώθηκε από την Isalos.net, με την αρωγή της EUSPA.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


The third Lofrans’ & MAX POWER Convention unfolded this October at the breathtaking LaLiBay Resort & Spa on Aegina Island. Τhe convention has become…

Οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Ελλάδα υπέγραψαν σήμερα στην Αθήνα κοινή Διακήρυξη Οικονομικής Ασφάλειας, η οποία αποτυπώνει μια νέα γεωπολιτική πραγματικότητα: η οικονομική ασφάλεια…

Εκ νέου σήμα κινδύνου εξέπεμψε η UK Maritime Trade Operations (UKMTO) στα ανοικτά της Σομαλίας, λίγες μόνο 24ωρα μετά το ρεσάλτο Σομαλών πειρατών σε ελληνόκτητο…

Εκρήξεις ακούστηκαν σήμερα το πρωί κοντά στην πρωτεύουσα του Σουδάν, το Χαρτούμ, που ελέγχεται από τον στρατό, δήλωσαν αυτόπτες μάρτυρες μία ημέρα αφού οι…

Once again, the LALIZAS Force travelled from all over the world to gather on the island of Aegina for the LALIZAS Branches Synergy Summit,…

To support its customers in the transition from conventional to alternative fuels and to further strengthen the qualification and preparation of the crew supplied…

Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., κορυφαία εταιρεία στον τομέα της ναυτιλιακής, βιομηχανικής και ενεργειακής αυτοματοποίησης, έχει την τιμή να ανακοινώσει ότι αποτελεί…

Μείωση 13,6% σημείωσε το έλλειμμα στο εμπορικό ισοζύγιο της χώρας τον Σεπτέμβριο εφέτος, λόγω της αύξησης της αξίας των εξαγωγών και της μείωσης εκείνης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ