
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων α’ εξαμήνου προέβη πρόσφατα ο Οργανισμός Λιμένα Λαυρίου (ΟΛΛ ΑΕ), με την πορεία του λιμένα εντός του έτους να είναι δυναμική σε όλα τα επίπεδα.
Σε επίπεδο οικονομικών αποτελεσμάτων, το δημοσιονομικό αποτέλεσμα (έσοδα-έξοδα) του ΟΛΛ ΑΕ για το α΄ εξάμηνο του 2022 διαμορφώθηκε στο 309% έναντι του στόχου του προϋπολογισμού και στο 192% έναντι της ίδιας περιόδου του 2021. Σημειώνεται ότι τα έσοδα του α΄ εξαμήνου του 2022 αντιστοιχούν στο 73% των προσυπολογιζόμενων εσόδων για το σύνολο του έτους και είναι αυξημένα κατά 45% έναντι του α΄ εξαμήνου του 2021.
Στην επίτευξη των συγκεκριμένων αποτελεσμάτων συντέλεσαν:
Α) Η στρατηγική επιλογή της Διοίκησης στη διεκδίκηση μεριδίου αγοράς στην Κρουαζιέρα.
Ήδη τουλάχιστον πέντε πλοία έχουν προγραμματίσει προσεγγίσεις home porting στο Λιμάνι του Λαυρίου για το 2022. Υπολογίζεται ότι από το Λιμάνι του Λαυρίου θα διακινηθούν 55.000 επιβάτες home porting και 15.000 επιβάτες transit, σε περίπου 80 προσεγγίσεις κρουαζιέρας.
Η Διοίκηση έχει εξασφαλίσει ήδη περί τις 80 προσεγγίσεις κρουαζιεροπλοίων και για το 2023, κάτι που αναμένεται να ξεπεραστεί με την έναρξη της νέας σεζόν τον Μάρτιο του 2023.
Β) Η αύξηση της κίνησης στην ακτοπλοΐα, η οποία κατέγραψε άνοδο 32% για τους επιβάτες και 42% για τα οχήματα, έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2021.
Γ) Η αύξηση στη μεταφορά φορτίων στον Εμπορικό Τομέα, η οποία σημείωσε άνοδο 37% σε όγκο, έναντι του α΄ εξαμήνου του 2021.
Παράλληλα, θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο ΟΛΛ ΑΕ, κατά τη διάρκεια του α’ εξαμήνου του 2022 προχώρησε σε πολλαπλές ενέργειες βελτίωσης των υποδομών, αλλά και οργανωτικών βελτιώσεων, όπως ενδεικτικά:
1. Μετά από προσπάθειες ετών εξασφάλισε τη σύμφωνη γνώμη της Υπηρεσίας Νεωτέρων Μνημείων για την ανέγερση νέου καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος στη θέση του ερειπιώδους πρώην ΚΟΡΑΛΛΙ. Ακολουθεί η Άδεια Κατεδάφισης και η Άδεια Οικοδομής του νέου κτιρίου από την Πολεοδομία.
2. Οργανώθηκε σε πρότυπο terminal Κρουαζιέρας ο Επιβατικός Σταθμός, με σημαντικές βελτιώσεις στις υποδομές του, αλλά και στην εμφάνισή του, ο οποίος είναι στη διάθεση και των επιβατών της Ακτοπλοΐας, υπό την προϋπόθεση ότι δεν ελλιμενίζεται υπόχρεο πλοίο.
3. Συντάχθηκαν τα τεύχη Προκήρυξης δύο διαγωνισμών για έργα μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του Λιμένος Λαυρίου. Τα έργα αφορούν τη μείωση της χρησιμοποιούμενης ηλεκτρικής ενέργειας με την αντικατάσταση του παλαιωμένου εξοπλισμού φωτισμού και την προμήθεια και τοποθέτηση μεγάλου φωτοβολταϊκού στη στέγη του Επιβατικού Σταθμού. Αναμένεται η έγκριση της Γενικής Συνέλευσης.
4. Εξασφαλίστηκε η αδειοδότηση Περιβαλλοντικών Όρων από τα συναρμόδια υπουργεία για την προμήθεια και τοποθέτηση πλωτών προβλητών, οι οποίες αναμένεται να διπλασιάσουν τις θέσεις ελλιμενισμού σκαφών αναψυχής. Η Διοίκηση του ΟΛΛ ΑΕ συνεργάζεται με την ηγεσία του ΥΝΑΝΠ και τον Μέτοχο της εταιρίας, ώστε να προχωρήσει το έργο το ταχύτερο δυνατόν.
5. Προχωράει με ταχύτατους ρυθμούς η εναρμόνιση του ΟΛΛ ΑΕ με τον Κανονισμό 352/2017 της Ευρωπαϊκής Ένωσης και έχουν συνταχθεί τα τεύχη δημοπράτησης των δύο διαγωνισμών για τα υγρά και στερεά απόβλητα.
6. Έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Αττικής η χρηματοδότηση της διαπλάτυνσης του ανατολικού Finger Pier. Το έργο είναι απολύτως ώριμο και αδειοδοτημένο και με την ολοκλήρωσή του δύο θέσεις πρυμνοδέτησης στην Ακτοπλοΐα θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν και από πλοία που δεν διαθέτουν καταπέλτη.
7. Ολοκληρώνεται εντός ολίγων εβδομάδων η Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, η οποία είναι, σύμφωνα με την πρόσφατη απόφαση του ΣτΕ και την τροποποίηση της νομοθεσίας, απαραίτητη για την έγκριση του νέου MASTER PLAN του Λιμένος Λαυρίου, το οποίο έχει ήδη εγκριθεί από το ΔΣ του ΟΛΛ ΑΕ.
8. Έχουν ήδη διασφαλιστεί ή εισπραχθεί σημαντικές απαιτήσεις του ΟΛΛ ΑΕ μέσω του εκπλειστηριασμού πλοίων, ενώ με εξωδικαστικό συμβιβασμό έχει διασφαλιστεί η είσπραξη όλων των δαπανών, στις οποίες είχε υποχρεωθεί ο ΟΛΛ ΑΕ από τον ελλιμενισμό του Φ/Γ MEKONG SPIRIT, το οποίο είχε κατασχεθεί από το Ελληνικό Δημόσιο.
9. Σε συνεργασία με εθελοντικές οργανώσεις ολοκληρώθηκε ο καθαρισμός του πυθμένα του Λιμένος Λαυρίου.
10. Το Λιμάνι του Λαυρίου επελέγη για να γίνει η εκπαιδευτική επίσκεψη του 1ου PYTHEAS MARITIME SPACE FORUM, όπου συμμετείχαν 65 εκπρόσωποι από όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η εν λόγω εκπαιδευτική πρωτοβουλία διοργανώθηκε από την Isalos.net, με την αρωγή της EUSPA.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ