
Καθώς η ενεργειακή κρίση που ταλανίζει την Ευρώπη συνεχίζει να εντείνεται, η Γαλλία εξετάζει την πλήρη κρατικοποίηση της Électricité de France S.A. (EDF), προκειμένου να ενδυναμώσει το ενεργειακό «οπλοστάσιό» της. Η EDF συνιστά εταιρεία παραγωγής ενέργειας, εδρεύει στο Παρίσι και διαθέτει το εκτενέστερο χαρτοφυλάκιο πυρηνικών σταθμών ηλεκτροπαραγωγής στην Ευρώπη.
Ειδικότερα, η γαλλική κυβέρνηση προτίθεται να διαθέσει 9,7 δισ. ευρώ για να λάβει τον πλήρη έλεγχο της EDF. Η Γαλλία ήδη κατέχει το 86% των μετοχών της εταιρείας και φιλοδοξεί να αυξήσει το μετοχικό της μερίδιο στο 100%, προσφέροντας στους υπόλοιπους μετόχους της EDF €12/μετοχή.
Η εν λόγω πρόθεση της Γαλλίας κατέστη γνωστή εντός μιας περιόδου που, υπό φυσιολογικές συνθήκες, η χώρα θα εξήγε ηλεκτρική ενέργεια. Αντιθέτως, η Γαλλία αναγκάζεται να εισάγει ηλεκτρική ενέργεια από την Ισπανία, τη Σουηδία, τη Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο, προκειμένου να καλύψει τις ενεργειακές της ανάγκες.
Σύμφωνα με τον Ingo Speich, επικεφαλής βιωσιμότητας και εταιρικής διακυβέρνησης στην Deka Investment, η οποία διατηρεί μειοψηφικό μερίδιο στην EDF, η κρατικοποίηση είναι ο ιδανικός τρόπος για τη διασφάλιση της λειτουργίας της εταιρείας και της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας.
Καθώς το χρέος της EDF εκτιμάται πως θα φτάσει τα 100 δισ. ευρώ εντός του έτους, επενδυτές σχολιάζουν ότι η κίνηση του Παρισιού είναι θετικό σημάδι. Σε κάθε περίπτωση, δεν συνιστά παρά μόνο ένα πρωταρχικό βήμα προς την αντιμετώπιση των χρηματοοικονομικών προκλήσεων που αντιμετωπίζει η εταιρεία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ