
Η Κίνα είδε τον ρυθμό ανάπτυξης της οικονομίας της να κατακρημνίζεται το δεύτερο τρίμηνο σε μόλις 0,4%, καθώς τα περιοριστικά μέτρα για την ανάσχεση της πανδημίας του νέου κορονοϊού και η κρίση στον τομέα των ακινήτων κατάφεραν βαρύ πλήγμα στη δραστηριότητα, σύμφωνα με επίσημα δεδομένα που δόθηκαν στη δημοσιότητα πρόσφατα.
Αν και αντιμετωπίζονται γενικά με επιφύλαξη, τα κυβερνητικά στοιχεία για την πορεία του ΑΕΠ της Κίνας παρακολουθούνται πάντοτε στενά, με δεδομένο το βάρος της στην παγκόσμια οικονομία.
Η επιβράδυνση της κινεζικής οικονομίας ήταν γενικά αναμενόμενη, αν και ομάδα αναλυτών που ερωτήθηκε σχετικά από το Γαλλικό Πρακτορείο εκτιμούσε πως θα ήταν πολύ πιο μετριασμένη (ότι η ανάπτυξη θα μειωνόταν στο 1,6%).
Σημειώνεται ότι από το 2020, το Πεκίνο εφαρμόζει πολιτική «μηδέν κρουσμάτων» του νέου κορονοϊού, που συνίσταται στην επιβολή στοχευμένων lockdowns, στις μαζικές εξετάσεις, στην επιβολή καραντίνας σε όσους έχουν μολυνθεί και στην απαγόρευση μετακινήσεων.
Την άνοιξη, η κινεζική οικονομική πρωτεύουσα, η Σαγκάη, τέθηκε σε περιορισμό για δύο μήνες, καθώς εκδηλώθηκε εκεί η χειρότερη επιδημική έξαρση των τελευταίων δύο ετών. Παρόμοιος αποκλεισμός επιβλήθηκε για ένα διάστημα στο Πεκίνο, πρωτεύουσα και καρδιά της πολιτικής εξουσίας.
Τα μέτρα αυτά κατάφεραν όμως βαρύ πλήγμα στην οικονομία, καθώς πολλές επιχειρήσεις, εργοστάσια και καταστήματα αναγκάστηκαν να διακόψουν τη δραστηριότητα και οι αλυσίδες εφοδιασμού πιέστηκαν πολύ.
Η επιβράδυνση της κινεζικής οικονομίας καταγράφεται σε ευαίσθητη από πολιτική σκοπιά χρονιά για την Κίνα καθώς -αν δεν συμβεί κατακλυσμός- ο Σι Τζινπίνγκ αναμένεται να επανεκλεγεί στην ηγεσία του Κομμουνιστικού Κόμματος και στην προεδρία το φθινόπωρο.
Το 2021 ο ασιατικός γίγαντας, που βγήκε από το πρώτο κύμα της πανδημίας, κατέγραψε ανάπτυξη 8,1% του ΑΕΠ.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ