
Η Κίνα είδε τον ρυθμό ανάπτυξης της οικονομίας της να κατακρημνίζεται το δεύτερο τρίμηνο σε μόλις 0,4%, καθώς τα περιοριστικά μέτρα για την ανάσχεση της πανδημίας του νέου κορονοϊού και η κρίση στον τομέα των ακινήτων κατάφεραν βαρύ πλήγμα στη δραστηριότητα, σύμφωνα με επίσημα δεδομένα που δόθηκαν στη δημοσιότητα πρόσφατα.
Αν και αντιμετωπίζονται γενικά με επιφύλαξη, τα κυβερνητικά στοιχεία για την πορεία του ΑΕΠ της Κίνας παρακολουθούνται πάντοτε στενά, με δεδομένο το βάρος της στην παγκόσμια οικονομία.
Η επιβράδυνση της κινεζικής οικονομίας ήταν γενικά αναμενόμενη, αν και ομάδα αναλυτών που ερωτήθηκε σχετικά από το Γαλλικό Πρακτορείο εκτιμούσε πως θα ήταν πολύ πιο μετριασμένη (ότι η ανάπτυξη θα μειωνόταν στο 1,6%).
Σημειώνεται ότι από το 2020, το Πεκίνο εφαρμόζει πολιτική «μηδέν κρουσμάτων» του νέου κορονοϊού, που συνίσταται στην επιβολή στοχευμένων lockdowns, στις μαζικές εξετάσεις, στην επιβολή καραντίνας σε όσους έχουν μολυνθεί και στην απαγόρευση μετακινήσεων.
Την άνοιξη, η κινεζική οικονομική πρωτεύουσα, η Σαγκάη, τέθηκε σε περιορισμό για δύο μήνες, καθώς εκδηλώθηκε εκεί η χειρότερη επιδημική έξαρση των τελευταίων δύο ετών. Παρόμοιος αποκλεισμός επιβλήθηκε για ένα διάστημα στο Πεκίνο, πρωτεύουσα και καρδιά της πολιτικής εξουσίας.
Τα μέτρα αυτά κατάφεραν όμως βαρύ πλήγμα στην οικονομία, καθώς πολλές επιχειρήσεις, εργοστάσια και καταστήματα αναγκάστηκαν να διακόψουν τη δραστηριότητα και οι αλυσίδες εφοδιασμού πιέστηκαν πολύ.
Η επιβράδυνση της κινεζικής οικονομίας καταγράφεται σε ευαίσθητη από πολιτική σκοπιά χρονιά για την Κίνα καθώς -αν δεν συμβεί κατακλυσμός- ο Σι Τζινπίνγκ αναμένεται να επανεκλεγεί στην ηγεσία του Κομμουνιστικού Κόμματος και στην προεδρία το φθινόπωρο.
Το 2021 ο ασιατικός γίγαντας, που βγήκε από το πρώτο κύμα της πανδημίας, κατέγραψε ανάπτυξη 8,1% του ΑΕΠ.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το ευρωπαϊκό ερευνητικό έργο «STEROPE», με στόχο την ανάπτυξη τεχνολογιών αιχμής για την παραγωγή καθαρών καυσίμων από βιομηχανικές εκπομπές CO2,…

Ο Όμιλος AKTOR και η ΔΕΠΑ Εμπορίας, όπως ανακοίνωσαν, προχώρησαν στη σύσταση της εταιρείας ATLANTIC – SEE LNG TRADE Α.Ε., η οποία έχει ως…

H ταχεία μετατροπή της τεχνολογικής και βιομηχανικής υποδομής της Αυστραλίας στον τομέα των υποβρύχιων ρομποτικών συστημάτων επιβεβαιώνεται από την Anduril. Συγκεκριμένα, στο Σίδνεϊ άνοιξε…

Το νέο υπερσύγχρονο σύστημα φωτισμού CoeLux, το οποίο δημιουργεί την αίσθηση του φυσικού φωτισμού με στόχο τη βελτίωση της εύθραυστης ψυχολογίας των παιδιών με…

Λίγο πριν από τη διάσκεψη του ΟΗΕ για το κλίμα COP30 στη Βραζιλία, η Ευρωπαϊκή Ένωση κατέληξε σήμερα σε συμβιβασμό όσον αφορά τους στόχους…

Το 24ο NAVIGATOR – The Shipping Decision Makers Forum 2025 επιστρέφει πιο δυναμικό από ποτέ, την Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2025, 09.00 -16.30 στον Φάρο…

Oι ΗΠΑ αποτελούν πλέον την πρώτη χώρα που έσπασε το φράγμα των 10 εκατ. μετρικών τόνων LNG σε εξαγωγές σε μηνιαίο επίπεδο. Αναλυτικότερα, οι…

Σε σημαντική επέκταση προχώρησε πρόσφατα η Stena Line. Συγκεκριμένα, η σουηδική εταιρεία εξαγόρασε τη Wasaline, ναυτιλιακή εταιρεία με έδρα τη Φινλανδία, ενισχύοντας περαιτέρω την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ