Οι αριθμοί πίσω από την αγορά των containerships

Οι αριθμοί πίσω από την αγορά των containerships

155
Οι αριθμοί πίσω από την αγορά των containerships

Με την έξαρση της πανδημίας στις αρχές του 2020, προκλήθηκαν διαταράξεις στις ισορροπίες της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας, με τη συμφόρηση στους λιμένες, κυρίως containerships, να είναι έντονη.

Σύμφωνα με πρόσφατο report της Clarksons Platou, η συμφόρηση στους λιμένες φέτος είναι εντονότερη λόγω της ρωσικής εισβολής και των lockdown στην Κίνα, ενώ κατά μέσο όρο, το 36% της μεταφορικής ικανότητας του παγκόσμιου στόλου containerships βρισκόταν συγκεντρωμένο σε λιμάνια το α’ εξάμηνο του 2022.

Την ίδια ώρα, η Clarksons Platou εκτιμά ότι η θαλάσσια μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων σε TEUs θα αυξηθεί κατά μόλις 0,7% το 2022. Επιπλέον, το εμπόριο εντός της Ασίας ενδέχεται να σημειώσει αύξηση ύψους 3,4%. Υπενθυμίζεται ότι οι εκτιμήσεις της Clarksons Platou στις αρχές του έτους ήταν 1,5% υψηλότερες από την παραπάνω εκτίμηση. Η αναθεωρημένη προς τα κάτω εκτίμηση οφείλεται στα πρόσφατα περιοριστικά μέτρα για την πανδημία στην Κίνα. Ωστόσο, λόγω του υψηλού πληθωρισμού και της ενδεχόμενης οικονομικής ύφεσης, υπάρχουν πιο δυσμενή σενάρια αναφορικά με το εμπόριο.

Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει επίσης το orderbook των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, καθώς έφτασε στα 935 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 7 εκατ. TEUs, αριθμός που ισούται με το 28% του συνολικού στόλου. Τέλος, το 32% της συνολικής χωρητικότητας του orderbook θα είναι ικανό για καύση εναλλακτικών καυσίμων, το 43% θα είναι εξοπλισμένο με SOx scrubbers και το υπόλοιπο 25% θα καίει συμβατικά καύσιμα.

Πηγή: Clarksons Platou

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.