
Μειωμένη σε σύγκριση με τα εξαιρετικά υψηλά επίπεδα του 2021 εμφανίζεται η δραστηριότητα στη second-hand αγορά το α’ εξάμηνο του 2022. Σύμφωνα με στοιχεία της μηνιαίας έκθεσης της VesselsValue, το α’ εξάμηνο του έτους άλλαξαν χέρια 940 bulk carriers, tankers, containerships και gas carriers, σημειώνοντας πτώση 20% σε σύγκριση με το α’ εξάμηνο του 2021 (1.171).
Το 44% των πλοίων (bulk carriers, tankers, containerships, gas carriers) που άλλαξαν χέρια το α’ εξάμηνο ήταν bulk carriers (409), ενώ το 36% (339) ήταν δεξαμενόπλοια. Συνεπώς, οκτώ στα δέκα πλοία που έχουν αποτελέσει το επίκεντρο συναλλαγών στη second-hand αγορά εντός του έτους ήταν είτε bulk carriers είτε tankers.
Όσον αφορά τα containerships, 136 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν αλλάξει χέρια εντός του έτους, καταλαμβάνοντας ποσοστό 14% επί των συνολικών αγοραπωλησιών και πτώση 45% σε ετήσια βάση. Από την άλλη, 56 gas carriers έχουν πωληθεί εντός του 2022, 180% αυξημένα σε ετήσια βάση, όμως καταλαμβάνοντας ποσοστό μόλις 6% επί των συνολικών συναλλαγών.
Παράλληλα, αξίζει να σημειωθεί πως, παρότι σημειώθηκε πτώση 20% στον αριθμό των bulk carriers, των tankers, των containerships και των gas carriers που άλλαξαν χέρια, η αξία των συναλλαγών κατέγραψε άνοδο 16,5% σε ετήσια βάση. Σύμφωνα με τη VesselsValue, τα κεφάλαια που διατέθηκαν για την αγορά πλοίων το α’ εξάμηνο του 2022 ήταν ίσα με $26,8 δισ., έναντι $23 δισ. την ίδια περίοδο πέρυσι. Το γεγονός αυτό αντανακλά την αύξηση των αξιών πλοίων.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι σε όρους αξίας τα containerships και τα gas carriers διαδραματίζουν έντονο ρόλο, καταλαμβάνοντας αθροιστικά το 40% της συνολικής αξίας των συναλλαγών (23% ‒ $6,2 δισ. και 17% ‒ $4,6 δισ. αντίστοιχα).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ