Bulkers και tankers στο επίκεντρο των αγοραπωλησιών

Bulkers και tankers στο επίκεντρο των αγοραπωλησιών

220
Bulkers και tankers στο επίκεντρο των αγοραπωλησιών

Μειωμένη σε σύγκριση με τα εξαιρετικά υψηλά επίπεδα του 2021 εμφανίζεται η δραστηριότητα στη second-hand αγορά το α’ εξάμηνο του 2022. Σύμφωνα με στοιχεία της μηνιαίας έκθεσης της VesselsValue, το α’ εξάμηνο του έτους άλλαξαν χέρια 940 bulk carriers, tankers, containerships και gas carriers, σημειώνοντας πτώση 20% σε σύγκριση με το α’ εξάμηνο του 2021 (1.171).

Το 44% των πλοίων (bulk carriers, tankers, containerships, gas carriers) που άλλαξαν χέρια το α’ εξάμηνο ήταν bulk carriers (409), ενώ το 36% (339) ήταν δεξαμενόπλοια. Συνεπώς, οκτώ στα δέκα πλοία που έχουν αποτελέσει το επίκεντρο συναλλαγών στη second-hand αγορά εντός του έτους ήταν είτε bulk carriers είτε tankers.

Όσον αφορά τα containerships, 136 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν αλλάξει χέρια εντός του έτους, καταλαμβάνοντας ποσοστό 14% επί των συνολικών αγοραπωλησιών και πτώση 45% σε ετήσια βάση. Από την άλλη, 56 gas carriers έχουν πωληθεί εντός του 2022, 180% αυξημένα σε ετήσια βάση, όμως καταλαμβάνοντας ποσοστό μόλις 6% επί των συνολικών συναλλαγών.

Παράλληλα, αξίζει να σημειωθεί πως, παρότι σημειώθηκε πτώση 20% στον αριθμό των bulk carriers, των tankers, των containerships και των gas carriers που άλλαξαν χέρια, η αξία των συναλλαγών κατέγραψε άνοδο 16,5% σε ετήσια βάση. Σύμφωνα με τη VesselsValue, τα κεφάλαια που διατέθηκαν για την αγορά πλοίων το α’ εξάμηνο του 2022 ήταν ίσα με $26,8 δισ., έναντι $23 δισ. την ίδια περίοδο πέρυσι. Το γεγονός αυτό αντανακλά την αύξηση των αξιών πλοίων.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι σε όρους αξίας τα containerships και τα gas carriers διαδραματίζουν έντονο ρόλο, καταλαμβάνοντας αθροιστικά το 40% της συνολικής αξίας των συναλλαγών (23% ‒ $6,2 δισ. και 17% ‒ $4,6 δισ. αντίστοιχα).

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.