
Σύμφωνα με έκθεση του Xinhua και του Baltic Exchange για το 2021, η Σιγκαπούρη κατέχει την πρωτιά στη λίστα των σημαντικότερων ναυτιλιακών κέντρων του κόσμου.
Και αυτό γιατί η Σιγκαπούρη αναπτύσσει συνεχώς τη ναυτιλιακή βιομηχανία της, δίνοντας βάση στην τεχνολογική πρόοδο, στα βιώσιμα καύσιμα των πλοίων, στην καινοτομία και στην εκπαίδευση της νέας γενιάς που επιθυμεί να σταδιοδρομήσει στον κλάδο. Ταυτόχρονα, η πολιτεία έχει μεγάλο μερίδιο ευθύνης για την ανάπτυξη της συγκεκριμένης πόλης-κράτους ως του σημαντικότερου ναυτιλιακού κέντρου, μέσω της ενίσχυσης της θαλάσσιας εφοδιαστικής αλυσίδας, της λιμενικής βιομηχανίας και των έξυπνων και πράσινων τεχνολογιών στα λιμάνια.
Στη δεύτερη θέση βρέθηκε το Λονδίνο, το οποίο ακολουθείται από τη Σαγκάη. Το Λονδίνο μπορεί να βρίσκεται στις θέσεις 2 και 3 τα τελευταία πέντε χρόνια, ωστόσο δεν έχει καταφέρει ποτέ να βρεθεί στην πρώτη θέση. Η βρετανική πρωτεύουσα δεν διαθέτει τη δυναμική της Σιγκαπούρης στην προσέλκυση φορτίων, αλλά ούτε και έντονη παρουσία πλοιοκτητών σε σχέση με τα λοιπά κέντρα που βρίσκονται στη δεκάδα.
Την τέταρτη θέση κατέλαβε το Χονγκ Κονγκ, στην πέμπτη βρέθηκε το Ντουμπάι, στην έκτη το Ρότερνταμ και στην έβδομη το Αμβούργο. Στην ένατη θέση βρέθηκε η Αθήνα/Πειραιάς, γεγονός το οποίο αναμφισβήτητα είναι εξαιρετικής σημασίας λόγω της ιστορικής παρουσίας της Ελλάδας στη ναυτιλία, καθώς κατέχει το 20% του παγκόσμιου τονάζ. Παράλληλα, η ισχυρή δυναμική της Ελλάδας στη διαχείριση πλοίων υποστηρίζεται από νέες επενδύσεις και ευκαιρίες εργασίας στη χώρα, σύμφωνα με όσα αναφέρονται στο report. Το λιμάνι του Πειραιά είναι ένα ραγδαία αναπτυσσόμενο λιμάνι της Ευρώπης και το τέταρτο μεγαλύτερο στην ευρύτερη περιοχή όσον αφορά τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων το 2019 και το 2020.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ