
Σύμφωνα με έκθεση του Xinhua και του Baltic Exchange για το 2021, η Σιγκαπούρη κατέχει την πρωτιά στη λίστα των σημαντικότερων ναυτιλιακών κέντρων του κόσμου.
Και αυτό γιατί η Σιγκαπούρη αναπτύσσει συνεχώς τη ναυτιλιακή βιομηχανία της, δίνοντας βάση στην τεχνολογική πρόοδο, στα βιώσιμα καύσιμα των πλοίων, στην καινοτομία και στην εκπαίδευση της νέας γενιάς που επιθυμεί να σταδιοδρομήσει στον κλάδο. Ταυτόχρονα, η πολιτεία έχει μεγάλο μερίδιο ευθύνης για την ανάπτυξη της συγκεκριμένης πόλης-κράτους ως του σημαντικότερου ναυτιλιακού κέντρου, μέσω της ενίσχυσης της θαλάσσιας εφοδιαστικής αλυσίδας, της λιμενικής βιομηχανίας και των έξυπνων και πράσινων τεχνολογιών στα λιμάνια.
Στη δεύτερη θέση βρέθηκε το Λονδίνο, το οποίο ακολουθείται από τη Σαγκάη. Το Λονδίνο μπορεί να βρίσκεται στις θέσεις 2 και 3 τα τελευταία πέντε χρόνια, ωστόσο δεν έχει καταφέρει ποτέ να βρεθεί στην πρώτη θέση. Η βρετανική πρωτεύουσα δεν διαθέτει τη δυναμική της Σιγκαπούρης στην προσέλκυση φορτίων, αλλά ούτε και έντονη παρουσία πλοιοκτητών σε σχέση με τα λοιπά κέντρα που βρίσκονται στη δεκάδα.
Την τέταρτη θέση κατέλαβε το Χονγκ Κονγκ, στην πέμπτη βρέθηκε το Ντουμπάι, στην έκτη το Ρότερνταμ και στην έβδομη το Αμβούργο. Στην ένατη θέση βρέθηκε η Αθήνα/Πειραιάς, γεγονός το οποίο αναμφισβήτητα είναι εξαιρετικής σημασίας λόγω της ιστορικής παρουσίας της Ελλάδας στη ναυτιλία, καθώς κατέχει το 20% του παγκόσμιου τονάζ. Παράλληλα, η ισχυρή δυναμική της Ελλάδας στη διαχείριση πλοίων υποστηρίζεται από νέες επενδύσεις και ευκαιρίες εργασίας στη χώρα, σύμφωνα με όσα αναφέρονται στο report. Το λιμάνι του Πειραιά είναι ένα ραγδαία αναπτυσσόμενο λιμάνι της Ευρώπης και το τέταρτο μεγαλύτερο στην ευρύτερη περιοχή όσον αφορά τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων το 2019 και το 2020.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ