
Οι προκλήσεις στην αγορά ενέργειας συνεχίζουν να εντείνονται ενώ ο OPEC και οι σύμμαχοί του αδυνατούν να επιτύχουν τους προγραμματισμένους στόχους παραγωγής τους. Πιο συγκεκριμένα, ο OPEC+ εξόρυξε περίπου 2,5 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ανά ημέρα λιγότερο σε σύγκριση με τον στόχο του για τον Ιούνιο. Όπως αναφέρει δημοσίευμα του Oil Price, η αθροιστική παραγωγή πετρελαίου του OPEC και των συμμάχων του αυξήθηκε κατά μόλις 20.000 βαρέλια πετρελαίου ανά ημέρα σε σύγκριση με τον Μάιο του 2022.
Η Σαουδική Αραβία και το Ιράκ, οι δύο μεγαλύτερες παραγωγικές δυνάμεις του OPEC, αύξησαν τις παραγωγές τους τον προηγούμενο μήνα. Επιπλέον η Ρωσία, η οποία αποτελεί την κορυφαία παραγωγική δύναμη που δεν ανήκει στον OPEC, αύξησε τη παραγωγή της κατά 550.000 βαρέλια/ημέρα σε σύγκριση με τον περασμένο Μάιο.
Εντούτοις, το Καζακστάν και το Αζερμπαϊτζάν, όπου ανήκουν μόνο στον OPEC+, μείωσαν τη παραγωγή τους εξαιτίας συντηρήσεων σε σημαντικά κοιτάσματα πετρελαίου.
Παράλληλα, η παραγωγή πετρελαίου της Νιγηρίας κατέγραψε σημαντική πτώση και διαμορφώθηκε στα χαμηλότερα επίπεδά της τους τελευταίους 17 μήνες. Η μείωση της παραγωγής της Νιγηρίας, όπως και εκείνη της Λιβύης διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη μη επίτευξη του παραγωγικού στόχου του OPEC+.
Υπενθυμίζεται ότι στις αρχές Ιουνίου, ο OPEC+ ανακοίνωσε πως προσβλέπει σε αύξηση της παραγωγής πετρελαίου κατά 648.000 βαρέλια/ημέρα τον Αύγουστο. Παρότι επί του παρόντος φαντάζει δύσκολο, εφόσον ο συγκεκριμένος στόχος επιτευχθεί, θα σημαίνει ολική ανάκαμψη της προσφοράς πετρελαίου στα προ-πανδημικά επίπεδα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ