
Έως το τέλος του μήνα θα τεθεί σε λειτουργία ο αγωγός φυσικού αερίου Ελλάδας – Βουλγαρίας (IGB), που θα εγκαινιαστεί την Παρασκευή 8 Ιουλίου, στην Κομοτηνή, παρουσία των πρωθυπουργών των δύο χωρών, επεσήμανε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας, μιλώντας σήμερα Τετάρτη 6 Ιουλίου στο συνέδριο του Economist.
Ο υπουργός υπογράμμισε το ρόλο της Ελλάδας για τη βελτίωση της ενεργειακής ασφάλειας των χωρών της περιοχής αλλά και της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τις υποδομές Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου που λειτουργούν αλλά και τις νέες που σχεδιάζονται, τον αγωγό φυσικού αερίου East Med, τα προγράμματα αναβάθμισης των ηλεκτρικών διασυνδέσεων με τη Βουλγαρία, την Αλβανία, την Ιταλία αλλά και την κατασκευή ηλεκτρικής διασύνδεσης με την Αίγυπτο, κ.α. Σημείωσε δε ότι ήδη ο σταθμός της Ρεβυθούσας καλύπτει καθημερινά έως και το 80% της ζήτησης στη Βουλγαρία. Ο νέος αγωγός Ελλάδας – Βουλγαρίας θα έχει ετήσια μεταφορική ικανότητα 3 δισ. κυβικών μέτρων με δυνατότητα αναβάθμισης στα 5 δισ.
Ο κ. Σκρέκας περιέγραψε το σχέδιο για την ασφάλεια εφοδιασμού της χώρας, που περιλαμβάνει αξιοποίηση της λιγνιτικής παραγωγής, λειτουργία πέντε μονάδων φυσικού αερίου με ντίζελ αλλά και την επέκταση της δυναμικότητας του σταθμού Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου στη Ρεβυθούσα με τη νέα πλωτή δεξαμενή που θα τεθεί σε λειτουργία ως το τέλος του Ιουλίου. Όπως ανέφερε, σύμφωνα με την ανάλυση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η Ελλάδα είναι μια από τις τρεις χώρες της ΕΕ που αντιμετωπίζουν το μικρότερο κίνδυνο σε περίπτωση διακοπής εφοδιασμού με ρωσικό φυσικό αέριο.
Ο εκτελεστικός διευθυντής του IGB Κων/νος Καραγιαννάκος τόνισε ότι ο αγωγός είναι ήδη γεμάτος με φυσικό αέριο και μόλις ολοκληρωθεί η αδειοδότησή του θα ξεκινήσει να παραδίδει φυσικό αέριο στη Βουλγαρία, δημιουργώντας έναν νέο διάδρομο φυσικού αερίου από νότο προς βορρά στις παραμονές του πιο κρίσιμου χειμώνα για την ενεργειακή ασφάλεια της Ευρώπης. Ήδη όπως ανέφερε αέριο που διοχετεύεται από το ελληνικό σύστημα φθάνει μέχρι τις χώρες της Κεντρικής Ευρώπης ενώ ο IGB και η έναρξη λειτουργίας του νέου πλωτού σταθμού Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου στην Αλεξανδρούπολη το 2023 θα αυξήσουν περαιτέρω τις δυνατότητες εξαγωγών.
Η διευθύνουσα σύμβουλος του ΔΕΣΦΑ Μαρία Ρίτα Γκάλλι υπογράμμισε ότι με τις επενδύσεις σε σταθμούς συμπίεσης και νέους διασυνδετήριους αγωγούς η δυνατότητα εξαγωγών φυσικού αερίου της χώρας μας θα αυξηθεί από 2,3 σε 8,5 δισ. κυβικά μέτρα ετησίως. Υπενθύμισε δε ότι μετά τη διακοπή εφοδιασμού της Βουλγαρίας από την Gazprom, η Ελλάδα είναι η μοναδική πηγή τροφοδοσίας της γειτονικής χώρας.
Την ανάγκη να επιταχυνθούν οι επενδύσεις για την ανακάλυψη και αξιοποίηση των κοιτασμάτων υδρογονανθράκων στην Ανατολική Μεσόγειο που θα συμβάλουν στην βελτίωση της ενεργειακής ασφάλειας στην Ευρώπη επεσήμανε ο γενικός γραμματέας του φόρουμ φυσικού αερίου Ανατολικής Μεσογείου, Osama Mobarez, σημειώνοντας ότι μόνο στο Δέλτα του Νείλου υπάρχουν 200 τρισ. κυβικά πόδια φυσικού αερίου .
Ο Fabrizio Mattana, διευθύνων σύμβουλος του IGI Poseidon τόνισε ότι ο αγωγός East Med έχει μοναδικά χαρακτηριστικά, καθώς μπορεί να μεταφέρει τα βεβαιωμένα αποθέματα φυσικού αερίου της λεκάνης της Ανατολικής Μεσογείου χωρίς να μεσολαβεί διαμετακόμιση από χώρες εκτός ΕΕ, είναι διαθέσιμος για διαφορετικές επιλογές εξαγωγών και είναι επίσης ένα ώριμο έργο τεχνικά εφικτό και οικονομικά βιώσιμο, σχεδιασμένο ώστε να μπορεί να υποδεχθεί υδρογόνο, άρα είναι μια υποδομή με το βλέμμα στο μέλλον.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτό: Andrea Bonetti/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι λιμένες ανά την Ελλάδα εξυπηρετούν καθημερινά τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων, συνεισφέροντας σημαντικά στην οικονομία της χώρας. Πρόσφατα δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ αποτυπώνουν την…
Η αυστραλιανή κυβέρνηση ανακοίνωσε χθες 15 Σεπτεμβρίου πως θα επενδύσει 12 δισεκατομμύρια δολάρια Αυστραλίας (6,8 δισεκ. ευρώ) για να εκσυγχρονίσει ένα από τα ναυπηγεία…
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ