
Έως το τέλος του μήνα θα τεθεί σε λειτουργία ο αγωγός φυσικού αερίου Ελλάδας – Βουλγαρίας (IGB), που θα εγκαινιαστεί την Παρασκευή 8 Ιουλίου, στην Κομοτηνή, παρουσία των πρωθυπουργών των δύο χωρών, επεσήμανε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας, μιλώντας σήμερα Τετάρτη 6 Ιουλίου στο συνέδριο του Economist.
Ο υπουργός υπογράμμισε το ρόλο της Ελλάδας για τη βελτίωση της ενεργειακής ασφάλειας των χωρών της περιοχής αλλά και της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τις υποδομές Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου που λειτουργούν αλλά και τις νέες που σχεδιάζονται, τον αγωγό φυσικού αερίου East Med, τα προγράμματα αναβάθμισης των ηλεκτρικών διασυνδέσεων με τη Βουλγαρία, την Αλβανία, την Ιταλία αλλά και την κατασκευή ηλεκτρικής διασύνδεσης με την Αίγυπτο, κ.α. Σημείωσε δε ότι ήδη ο σταθμός της Ρεβυθούσας καλύπτει καθημερινά έως και το 80% της ζήτησης στη Βουλγαρία. Ο νέος αγωγός Ελλάδας – Βουλγαρίας θα έχει ετήσια μεταφορική ικανότητα 3 δισ. κυβικών μέτρων με δυνατότητα αναβάθμισης στα 5 δισ.
Ο κ. Σκρέκας περιέγραψε το σχέδιο για την ασφάλεια εφοδιασμού της χώρας, που περιλαμβάνει αξιοποίηση της λιγνιτικής παραγωγής, λειτουργία πέντε μονάδων φυσικού αερίου με ντίζελ αλλά και την επέκταση της δυναμικότητας του σταθμού Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου στη Ρεβυθούσα με τη νέα πλωτή δεξαμενή που θα τεθεί σε λειτουργία ως το τέλος του Ιουλίου. Όπως ανέφερε, σύμφωνα με την ανάλυση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η Ελλάδα είναι μια από τις τρεις χώρες της ΕΕ που αντιμετωπίζουν το μικρότερο κίνδυνο σε περίπτωση διακοπής εφοδιασμού με ρωσικό φυσικό αέριο.
Ο εκτελεστικός διευθυντής του IGB Κων/νος Καραγιαννάκος τόνισε ότι ο αγωγός είναι ήδη γεμάτος με φυσικό αέριο και μόλις ολοκληρωθεί η αδειοδότησή του θα ξεκινήσει να παραδίδει φυσικό αέριο στη Βουλγαρία, δημιουργώντας έναν νέο διάδρομο φυσικού αερίου από νότο προς βορρά στις παραμονές του πιο κρίσιμου χειμώνα για την ενεργειακή ασφάλεια της Ευρώπης. Ήδη όπως ανέφερε αέριο που διοχετεύεται από το ελληνικό σύστημα φθάνει μέχρι τις χώρες της Κεντρικής Ευρώπης ενώ ο IGB και η έναρξη λειτουργίας του νέου πλωτού σταθμού Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου στην Αλεξανδρούπολη το 2023 θα αυξήσουν περαιτέρω τις δυνατότητες εξαγωγών.
Η διευθύνουσα σύμβουλος του ΔΕΣΦΑ Μαρία Ρίτα Γκάλλι υπογράμμισε ότι με τις επενδύσεις σε σταθμούς συμπίεσης και νέους διασυνδετήριους αγωγούς η δυνατότητα εξαγωγών φυσικού αερίου της χώρας μας θα αυξηθεί από 2,3 σε 8,5 δισ. κυβικά μέτρα ετησίως. Υπενθύμισε δε ότι μετά τη διακοπή εφοδιασμού της Βουλγαρίας από την Gazprom, η Ελλάδα είναι η μοναδική πηγή τροφοδοσίας της γειτονικής χώρας.
Την ανάγκη να επιταχυνθούν οι επενδύσεις για την ανακάλυψη και αξιοποίηση των κοιτασμάτων υδρογονανθράκων στην Ανατολική Μεσόγειο που θα συμβάλουν στην βελτίωση της ενεργειακής ασφάλειας στην Ευρώπη επεσήμανε ο γενικός γραμματέας του φόρουμ φυσικού αερίου Ανατολικής Μεσογείου, Osama Mobarez, σημειώνοντας ότι μόνο στο Δέλτα του Νείλου υπάρχουν 200 τρισ. κυβικά πόδια φυσικού αερίου .
Ο Fabrizio Mattana, διευθύνων σύμβουλος του IGI Poseidon τόνισε ότι ο αγωγός East Med έχει μοναδικά χαρακτηριστικά, καθώς μπορεί να μεταφέρει τα βεβαιωμένα αποθέματα φυσικού αερίου της λεκάνης της Ανατολικής Μεσογείου χωρίς να μεσολαβεί διαμετακόμιση από χώρες εκτός ΕΕ, είναι διαθέσιμος για διαφορετικές επιλογές εξαγωγών και είναι επίσης ένα ώριμο έργο τεχνικά εφικτό και οικονομικά βιώσιμο, σχεδιασμένο ώστε να μπορεί να υποδεχθεί υδρογόνο, άρα είναι μια υποδομή με το βλέμμα στο μέλλον.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτό: Andrea Bonetti/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ο Αρχηγός του Λ.Σ. Τρύφων Κοντιζάς, ο Αντιπεριφερειάρχης Πολιτικής Προστασίας Αττικής & Υποναύαρχος ε.α. Λ.Σ Λεωνίδας Μανωλάκος, ο Αντιπεριφερειάρχης Ναυτιλίας Β. Αιγαίου Capt. Γιώργης…

Αμετάβλητο διατήρησε, όπως αναμενόταν άλλωστε, το βασικό της επιτόκιο στο 2%, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Σύμφωνα με τις νέες προβολές των εμπειρογνωμόνων του ευρωσυστήματος,…

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, συνοδευόμενος από τον υφυπουργό Εθνικής Άμυνας, Θανάση Δαβάκη, τον αρχηγό του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας (ΓΕΕΘΑ), στρατηγό Δημήτριο…

Ένα σημαντικό κεφάλαιο της ιστορίας της ελληνικής ναυτιλίας, καθώς και ο διαχρονικός ρόλος των νηογνωμόνων στη διαμόρφωση ενός ασφαλούς και αξιόπιστου ναυτιλιακού πλαισίου, βρέθηκαν…

Η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα αποχαιρετά με βαθιά θλίψη μια εμβληματική φυσιογνωμία του κλάδου, τον δρ. Heinrich Schulte, ιδρυτή της Bernhard Schulte Shipmanagement (BSM), ο…

Πορεία επέκτασης του στόλου της χαράσσει η DryDel Shipping, ανακοινώνοντας συμφωνία με τα ναυπηγεία Namura Shipbuilding της Ιαπωνίας για την κατασκευή ενός Capesize bulk…

Δύο νέοι δορυφόροι εκτοξεύθηκαν με επιτυχία στις 17 Δεκεμβρίου 2025 στις 06:01 π.μ. ενισχύοντας το ευρωπαϊκό δορυφορικό σύστημα πλοήγησης Galileo. Η εκτόξευση πραγματοποιήθηκε από…

Σε τροχιά δυναμικής ανάπτυξης κινείται η αγορά των ορυκτών λιθίου, με τον όγκο των θαλάσσιων μεταφορών να καταγράφει ιστορικά υψηλά επίπεδα. Σύμφωνα με τα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ