
Ο Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ Αντόνιο Γκουτέρες απηύθυνε έκκληση σε κυβερνήσεις και εταιρείες για να συμμετάσχουν στη μάχη για τη διάσωση των ωκεανών που πεθαίνουν, δεσμεύοντας περισσότερα κεφάλαια ώστε να βοηθήσουν να δημιουργηθεί ένα βιώσιμο οικονομικό μοντέλο για τη διαχείρισή τους.
Περίπου 7.000 άνθρωποι αναμένεται να συμμετάσχουν στη Διάσκεψη του ΟΗΕ για τους Ωκεανούς που διεξάγεται στη Λισαβόνα, ανάμεσα στους οποίους αρχηγοί κρατών, επιστήμονες και μη κυβερνητικές οργανώσεις, που θα αξιολογήσουν την πρόοδο στην εφαρμογή μιας κατευθυντήριας οδηγίας για την προστασία της θαλάσσιας ζωής.
«Δυστυχώς θεωρήσαμε τους ωκεανούς δεδομένους και σήμερα βρισκόμαστε αντιμέτωποι μ’ αυτό που θα αποκαλούσα ‘κατάσταση έκτακτης ανάγκης για τους ωκεανούς’», δήλωσε ο Γκουτέρες. «Πρέπει να αντιστρέψουμε αυτή την πορεία».
Ο Γκουτέρες δήλωσε πως χρειάζονται συμβιωτικά επιχειρηματικά μοντέλα που θα μπορούσαν να βοηθήσουν τους ωκεανούς να παράγουν περισσότερα τρόφιμα και περισσότερη ανανεώσιμη ενέργεια.
«Αυτό σημαίνει νέα επίπεδα μακροπρόθεσμης χρηματοδότησης», τόνισε.
Οι ωκεανοί καλύπτουν περίπου το 70% της επιφάνειας του πλανήτη, παράγουν το 50% του οξυγόνου και απορροφούν το 25% του συνόλου των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Ωστόσο η κλιματική αλλαγή ωθεί τις θερμοκρασίες των ωκεανών σε επίπεδα ρεκόρ και τους καθιστά περισσότερο όξινους, δήλωσε ο Γκουτέρες, προσθέτοντας ότι περίπου οκτώ εκατομμύρια τόνοι πλαστικών απορριμμάτων εισέρχονται κάθε χρόνο στους ωκεανούς.
«Χωρίς αποφασιστική δράση, μέχρι το 2050 το βάρος των πλαστικών στους ωκεανούς μπορεί να είναι μεγαλύτερο απ’ αυτό όλων των ψαριών που ζουν σ’ αυτούς», δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ.
Τον Μάρτιο, τα κράτη μέλη του ΟΗΕ απέτυχαν να συμφωνήσουν σε μια συνθήκη για την προστασία των ανοιχτών θαλασσών από την εκμετάλλευση.
Ο Πίτερ Τόμσον, ο Ειδικός Απεσταλμένος του ΟΗΕ για τους Ωκεανούς, δήλωσε στο Ρόιτερς ότι είναι πεπεισμένος πως φέτος θα υπάρξει συναίνεση.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού (ΓΕΝ) αντιναύαρχος Δημήτριος Ελευθέριος Κατάρας ΠΝ, επισκέφθηκε, από 7 έως 13 Οκτωβρίου, τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής μετά από…
Ένα δεξαμενόπλοιο που βρισκόταν σε ναυπηγείο της δυτικής Ινδονησίας για επισκευές τυλίχθηκε στις φλόγες σήμερα το πρωί με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους…
Στην τελετή εγκαινίων του νέου Ογκολογικού Κέντρου στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο «Αττικόν» παρέστη το πρωί ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και στη συνέχεια επισκέφτηκε το…
Η Κίνα αποτελεί τον μεγαλύτερο καταναλωτή αργού πετρελαίου διεθνώς. Καθώς ο οικονομικός γίγαντας της Ασίας επιδιώκει να εξασφαλίσει ενεργειακά αποθέματα, αναδύεται η ανάγκη για…
Atlantas Ship Management (ASM), a leading ship management company headquartered in London, operate a fleet of 40+ vessels and expect this to grow to…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για την Wah Kwong Maritime Transport στις διά θαλάσσης μεταφορές χύδην ξηρών φορτίων, μέσα από ένα καινοτόμο επιχειρηματικό μοντέλο με «άρωμα»…
«Ξεκινώντας με την προμήθεια των νέων οχημάτων που παραλάβαμε σήμερα, ανακοινώνουμε ότι στους επόμενους μήνες το Λιμενικό Σώμα και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής…
Η Ινδία κάνει ένα αποφασιστικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλιακή και ενεργειακή της μετάβαση, αναγνωρίζοντας τρία μεγάλα λιμάνια, το Deendayal (Γκουτζαράτ), το V.O. Chidambaranar…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ