
Υποχωρούν οι αποδόσεις των ομολόγων του Ευρωπαικού Νότου, καθώς από την Παρασκευή 1 Ιουλίου τίθεται σε εφαρμογή ο νέος ευέλικτος τρόπος επανεπένδυσης από την Ευρωπαική Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) των ομολόγων που διατηρεί στο χαρτοφυλάκιο της.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του πρακτορείου Reuters η ΕΚΤ θα μπορεί από την Παρασκευή 1 Ιουλίου να επενδύσει σε ομόλογα της Ιταλίας, Πορτογαλίας, Ισπανίας και Ελλάδος, με κεφάλαια που θα προέρχονται από Γερμανικά , Γαλλικά και Δανικά ομόλογα που λήγουν. Στην ουσία δηλαδή η ΕΚΤ θα αγοράζει ομόλογα των αδύναμων χωρών του Νότου, χρησιμοποιώντας κεφάλαια των ισχυρών και πιο εύρωστων δημοσιονομικά κρατών.
Υπενθυμίζεται ότι η πρόεδρος της ΕΚΤ Κριστίν Λαγκάρντ μιλώντας τις προηγούμενες ημέρες σε συνέδριο στην Πορτογαλία, είχε προϊδεάσει για την πρωτοβουλία αυτή, αναφέροντας ότι «αποφασίσαμε να εφαρμόσουμε τον ευέλικτο τρόπο επανεπένδυσης των ομολόγων που λήγουν και τα οποία βρίσκονται στο χαρτοφυλάκιο της πανδημίας (ΡΕΡΡ) αρχής γενομένης της 1ης Ιουλίου.
Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα το διοικητικό συμβούλιο της ΕΚΤ στη διάρκεια έκτακτης συνεδρίασης του είχε αποφασίσει να δημιουργηθεί ένα νέο εργαλείο προκειμένου να παρεμβαίνει η ΕΚΤ στην αγορά των ομολόγων μετά των τερματισμό των προγραμμάτων ποσοτικής χαλάρωσης που εφαρμόζει σήμερα, και να προχωρήσει με ευελιξία στην επανεπένδυση των ομολόγων που ωριμάζουν.
Στόχος της ΕΚΤ είναι να αποφευχθεί η ασύμμετρη αύξηση του κόστους δανεισμού μεταξύ των χωρών της ευρωζώνης, ή όπως έχει επικρατήσει να λέγεται «ο κατακερματισμός στην αγορά των ομολόγων της ευρωζώνης».
Εν αναμονή της εφαρμογής από του νέου αυτού ευέλικτου πλαισίου επανεπένδυσης των ομολόγων, η απόδοση του ελληνικού 10ετούς ομολόγου υποχώρησε στο 3,6%, με αποτέλεσμα το περιθώριο έναντι του αντίστοιχου γερμανικού τίτλου να διαμορφωθεί στο 2,23%.
Αντιστοίχως η απόδοση του Ιταλικού 10ετούς μειώθηκε στο 3,37%, του Πορτογαλικού στο 2,43% και του Ισπανικού στο 2,44%.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτό: RONALD WITTEK/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), Arsenio Dominguez, παρουσία του Έλληνα Πρέσβη στο Ηνωμένο Βασίλειο, Γιάννη Τσαούση, πραγματοποίησε στο Λονδίνο…
Τα «φτερά» για την Ινδία ανοίγει η Aegean επεκτείνοντας το δίκτυό της πέρα από την Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή. Από τον Μάρτιο του…
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ