
Υποχωρούν οι αποδόσεις των ομολόγων του Ευρωπαικού Νότου, καθώς από την Παρασκευή 1 Ιουλίου τίθεται σε εφαρμογή ο νέος ευέλικτος τρόπος επανεπένδυσης από την Ευρωπαική Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) των ομολόγων που διατηρεί στο χαρτοφυλάκιο της.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του πρακτορείου Reuters η ΕΚΤ θα μπορεί από την Παρασκευή 1 Ιουλίου να επενδύσει σε ομόλογα της Ιταλίας, Πορτογαλίας, Ισπανίας και Ελλάδος, με κεφάλαια που θα προέρχονται από Γερμανικά , Γαλλικά και Δανικά ομόλογα που λήγουν. Στην ουσία δηλαδή η ΕΚΤ θα αγοράζει ομόλογα των αδύναμων χωρών του Νότου, χρησιμοποιώντας κεφάλαια των ισχυρών και πιο εύρωστων δημοσιονομικά κρατών.
Υπενθυμίζεται ότι η πρόεδρος της ΕΚΤ Κριστίν Λαγκάρντ μιλώντας τις προηγούμενες ημέρες σε συνέδριο στην Πορτογαλία, είχε προϊδεάσει για την πρωτοβουλία αυτή, αναφέροντας ότι «αποφασίσαμε να εφαρμόσουμε τον ευέλικτο τρόπο επανεπένδυσης των ομολόγων που λήγουν και τα οποία βρίσκονται στο χαρτοφυλάκιο της πανδημίας (ΡΕΡΡ) αρχής γενομένης της 1ης Ιουλίου.
Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα το διοικητικό συμβούλιο της ΕΚΤ στη διάρκεια έκτακτης συνεδρίασης του είχε αποφασίσει να δημιουργηθεί ένα νέο εργαλείο προκειμένου να παρεμβαίνει η ΕΚΤ στην αγορά των ομολόγων μετά των τερματισμό των προγραμμάτων ποσοτικής χαλάρωσης που εφαρμόζει σήμερα, και να προχωρήσει με ευελιξία στην επανεπένδυση των ομολόγων που ωριμάζουν.
Στόχος της ΕΚΤ είναι να αποφευχθεί η ασύμμετρη αύξηση του κόστους δανεισμού μεταξύ των χωρών της ευρωζώνης, ή όπως έχει επικρατήσει να λέγεται «ο κατακερματισμός στην αγορά των ομολόγων της ευρωζώνης».
Εν αναμονή της εφαρμογής από του νέου αυτού ευέλικτου πλαισίου επανεπένδυσης των ομολόγων, η απόδοση του ελληνικού 10ετούς ομολόγου υποχώρησε στο 3,6%, με αποτέλεσμα το περιθώριο έναντι του αντίστοιχου γερμανικού τίτλου να διαμορφωθεί στο 2,23%.
Αντιστοίχως η απόδοση του Ιταλικού 10ετούς μειώθηκε στο 3,37%, του Πορτογαλικού στο 2,43% και του Ισπανικού στο 2,44%.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτό: RONALD WITTEK/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ