
Η δραστηριότητα στη second-hand αγορά εντός του 2022 έχει επικεντρωθεί σε σημαντικό βαθμό στα δεξαμενόπλοια, τα οποία αντιστοιχούν στο 33% των συνολικών αγοραπωλησιών σε όρους αριθμού πλοίων (329 από τα 994) και στο 48% σε όρους χωρητικότητας (31,9 εκατ. dwt από τα συνολικά 66,2 εκατ. dwt).
Όσον αφορά τους τύπους δεξαμενόπλοιων που πρωταγωνιστούν, Aframaxes και MRs είναι εκείνα που ξεχωρίζουν. Από τα 329 tankers που έχουν αλλάξει χέρια εντός του έτους, το 56% (187) είναι είτε Aframaxes (54 πλοία – 16%) είτε MRs (133 πλοία – 40%). Σε όρους χωρητικότητας, οι δύο τύποι δεξαμενόπλοιων αντιπροσωπεύουν ποσοστό 37%: το 19% είναι τύπου Aframax ενώ το 18% είναι τύπου MR. Παρότι τα εν λόγω ποσοστά φαντάζουν μικρά, είναι σημαντικό να ληφθεί υπόψη η χωρητικότητα των εν λόγω δεξαμενόπλοιων. Τα Aframax tankers διαθέτουν χωρητικότητα από 80.000-120.000 dwt ενώ τα MR tankers από 25.000-60.000 dwt.
Από την άλλη, σε όρους χωρητικότητας, ο ρόλος των VLCCs διαφαίνεται έντονος στις αγοραπωλησίες. Πιο συγκεκριμένα, το 46% των αγοραπωλησιών tankers σε όρους χωρητικότητας αφορά δεξαμενόπλοια τύπου VLCC (14,7 εκατ. dwt από τα 31,9 εκατ. dwt). Όμως, το ποσοστό που καταλαμβάνουν τα VLCC σε αριθμό πλοίων είναι 15% (48 από τα 329).
Παράλληλα, ο ρόλος των Aframaxes και MRs καθίσταται εξίσου πρωταγωνιστικούς εφόσον εξεταστεί η συμμετοχή τους στις αγοραπωλησίες tankers του έτους σε όρους αξίας. Τα Aframaxes και τα MRs καταλαμβάνουν ποσοστά 15% ($1 δισ.) και 33% ($2,2 δισ.) αντίστοιχα, από συνολικά $6,7 δισ. των αγοραπωλησιών tankers του τρέχοντος έτους.
Πηγή: Allied Shipping Research – Weekly SnP Statistics Week 25 ‒ 2022
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ