
Η δραστηριότητα στη second-hand αγορά εντός του 2022 έχει επικεντρωθεί σε σημαντικό βαθμό στα δεξαμενόπλοια, τα οποία αντιστοιχούν στο 33% των συνολικών αγοραπωλησιών σε όρους αριθμού πλοίων (329 από τα 994) και στο 48% σε όρους χωρητικότητας (31,9 εκατ. dwt από τα συνολικά 66,2 εκατ. dwt).
Όσον αφορά τους τύπους δεξαμενόπλοιων που πρωταγωνιστούν, Aframaxes και MRs είναι εκείνα που ξεχωρίζουν. Από τα 329 tankers που έχουν αλλάξει χέρια εντός του έτους, το 56% (187) είναι είτε Aframaxes (54 πλοία – 16%) είτε MRs (133 πλοία – 40%). Σε όρους χωρητικότητας, οι δύο τύποι δεξαμενόπλοιων αντιπροσωπεύουν ποσοστό 37%: το 19% είναι τύπου Aframax ενώ το 18% είναι τύπου MR. Παρότι τα εν λόγω ποσοστά φαντάζουν μικρά, είναι σημαντικό να ληφθεί υπόψη η χωρητικότητα των εν λόγω δεξαμενόπλοιων. Τα Aframax tankers διαθέτουν χωρητικότητα από 80.000-120.000 dwt ενώ τα MR tankers από 25.000-60.000 dwt.
Από την άλλη, σε όρους χωρητικότητας, ο ρόλος των VLCCs διαφαίνεται έντονος στις αγοραπωλησίες. Πιο συγκεκριμένα, το 46% των αγοραπωλησιών tankers σε όρους χωρητικότητας αφορά δεξαμενόπλοια τύπου VLCC (14,7 εκατ. dwt από τα 31,9 εκατ. dwt). Όμως, το ποσοστό που καταλαμβάνουν τα VLCC σε αριθμό πλοίων είναι 15% (48 από τα 329).
Παράλληλα, ο ρόλος των Aframaxes και MRs καθίσταται εξίσου πρωταγωνιστικούς εφόσον εξεταστεί η συμμετοχή τους στις αγοραπωλησίες tankers του έτους σε όρους αξίας. Τα Aframaxes και τα MRs καταλαμβάνουν ποσοστά 15% ($1 δισ.) και 33% ($2,2 δισ.) αντίστοιχα, από συνολικά $6,7 δισ. των αγοραπωλησιών tankers του τρέχοντος έτους.
Πηγή: Allied Shipping Research – Weekly SnP Statistics Week 25 ‒ 2022
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ