
Η δραστηριότητα στη second-hand αγορά εντός του 2022 έχει επικεντρωθεί σε σημαντικό βαθμό στα δεξαμενόπλοια, τα οποία αντιστοιχούν στο 33% των συνολικών αγοραπωλησιών σε όρους αριθμού πλοίων (329 από τα 994) και στο 48% σε όρους χωρητικότητας (31,9 εκατ. dwt από τα συνολικά 66,2 εκατ. dwt).
Όσον αφορά τους τύπους δεξαμενόπλοιων που πρωταγωνιστούν, Aframaxes και MRs είναι εκείνα που ξεχωρίζουν. Από τα 329 tankers που έχουν αλλάξει χέρια εντός του έτους, το 56% (187) είναι είτε Aframaxes (54 πλοία – 16%) είτε MRs (133 πλοία – 40%). Σε όρους χωρητικότητας, οι δύο τύποι δεξαμενόπλοιων αντιπροσωπεύουν ποσοστό 37%: το 19% είναι τύπου Aframax ενώ το 18% είναι τύπου MR. Παρότι τα εν λόγω ποσοστά φαντάζουν μικρά, είναι σημαντικό να ληφθεί υπόψη η χωρητικότητα των εν λόγω δεξαμενόπλοιων. Τα Aframax tankers διαθέτουν χωρητικότητα από 80.000-120.000 dwt ενώ τα MR tankers από 25.000-60.000 dwt.
Από την άλλη, σε όρους χωρητικότητας, ο ρόλος των VLCCs διαφαίνεται έντονος στις αγοραπωλησίες. Πιο συγκεκριμένα, το 46% των αγοραπωλησιών tankers σε όρους χωρητικότητας αφορά δεξαμενόπλοια τύπου VLCC (14,7 εκατ. dwt από τα 31,9 εκατ. dwt). Όμως, το ποσοστό που καταλαμβάνουν τα VLCC σε αριθμό πλοίων είναι 15% (48 από τα 329).
Παράλληλα, ο ρόλος των Aframaxes και MRs καθίσταται εξίσου πρωταγωνιστικούς εφόσον εξεταστεί η συμμετοχή τους στις αγοραπωλησίες tankers του έτους σε όρους αξίας. Τα Aframaxes και τα MRs καταλαμβάνουν ποσοστά 15% ($1 δισ.) και 33% ($2,2 δισ.) αντίστοιχα, από συνολικά $6,7 δισ. των αγοραπωλησιών tankers του τρέχοντος έτους.
Πηγή: Allied Shipping Research – Weekly SnP Statistics Week 25 ‒ 2022
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ