
Η δραστηριότητα στη second-hand αγορά εντός του 2022 έχει επικεντρωθεί σε σημαντικό βαθμό στα δεξαμενόπλοια, τα οποία αντιστοιχούν στο 33% των συνολικών αγοραπωλησιών σε όρους αριθμού πλοίων (329 από τα 994) και στο 48% σε όρους χωρητικότητας (31,9 εκατ. dwt από τα συνολικά 66,2 εκατ. dwt).
Όσον αφορά τους τύπους δεξαμενόπλοιων που πρωταγωνιστούν, Aframaxes και MRs είναι εκείνα που ξεχωρίζουν. Από τα 329 tankers που έχουν αλλάξει χέρια εντός του έτους, το 56% (187) είναι είτε Aframaxes (54 πλοία – 16%) είτε MRs (133 πλοία – 40%). Σε όρους χωρητικότητας, οι δύο τύποι δεξαμενόπλοιων αντιπροσωπεύουν ποσοστό 37%: το 19% είναι τύπου Aframax ενώ το 18% είναι τύπου MR. Παρότι τα εν λόγω ποσοστά φαντάζουν μικρά, είναι σημαντικό να ληφθεί υπόψη η χωρητικότητα των εν λόγω δεξαμενόπλοιων. Τα Aframax tankers διαθέτουν χωρητικότητα από 80.000-120.000 dwt ενώ τα MR tankers από 25.000-60.000 dwt.
Από την άλλη, σε όρους χωρητικότητας, ο ρόλος των VLCCs διαφαίνεται έντονος στις αγοραπωλησίες. Πιο συγκεκριμένα, το 46% των αγοραπωλησιών tankers σε όρους χωρητικότητας αφορά δεξαμενόπλοια τύπου VLCC (14,7 εκατ. dwt από τα 31,9 εκατ. dwt). Όμως, το ποσοστό που καταλαμβάνουν τα VLCC σε αριθμό πλοίων είναι 15% (48 από τα 329).
Παράλληλα, ο ρόλος των Aframaxes και MRs καθίσταται εξίσου πρωταγωνιστικούς εφόσον εξεταστεί η συμμετοχή τους στις αγοραπωλησίες tankers του έτους σε όρους αξίας. Τα Aframaxes και τα MRs καταλαμβάνουν ποσοστά 15% ($1 δισ.) και 33% ($2,2 δισ.) αντίστοιχα, από συνολικά $6,7 δισ. των αγοραπωλησιών tankers του τρέχοντος έτους.
Πηγή: Allied Shipping Research – Weekly SnP Statistics Week 25 ‒ 2022
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ