
Οκταπλάσια αναμένεται να είναι η αύξηση του στόλου των «έξυπνων» εμπορευματοκιβωτίων τα επόμενα πέντε έτη, με αποτέλεσμα αυτά να αντιπροσωπεύουν το 25% επί του συνόλου των παγκόσμιων αποθεμάτων εμπορευματοκιβωτίων. Αυτό ήταν το κύριο εύρημα της τελευταίας έκθεσης της Drewry, Container Census & Leasing Annual Review & Forecast 2022/23.
Τα «έξυπνα» εμπορευματοκιβώτια έχουν κερδίσει έδαφος το τελευταίο διάστημα εν μέσω πανδημίας και σημαντικών προκλήσεων στις εφοδιαστικές αλυσίδες. Ένα εμπορευματοκιβώτιο θεωρείται «έξυπνο» όταν διαθέτει συσκευές τηλεματικής, οι οποίες προσφέρουν δυνατότητα ελέγχου και παρακολούθησης στους διαχειριστές σε πραγματικό χρόνο.
H Drewry σημειώνει ότι υφίσταται μια σειρά παραγόντων που οδηγούν αυτή την τάση. Οι επιμένουσες προκλήσεις στα logistics και η λιμενική συμφόρηση έχουν καταδείξει την ανάγκη για ενισχυμένη παρακολούθηση των ροών φορτίων και βελτιωμένη διαχείριση του στόλου εμπορευματοκιβωτίων.
Η Drewry υπολογίζει ότι, έως τα τέλη του 2021, το 3,6% του παγκόσμιου στόλου διέθετε συσκευές «έξυπνης» τεχνολογίας, καταγράφοντας άνοδο 30% εντός του έτους. Με ορίζοντα το 2026, ο οίκος αναλύσεως εκτιμά ότι ο αριθμός των «έξυπνων» containerships θα ανέλθει σε 8,7 εκατ., καθώς η τεχνολογική καινοτομία θα μειώσει το κόστος τους και θα αυξήσει την αξία τους στις διεθνείς μεταφορές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ