
Μια νέα ποσοτική μελέτη για τον αντίκτυπο των ευρωπαϊκών προτεινόμενων νομοθετικών πρωτοβουλιών στο κόστος της θαλάσσιας μεταφοράς εμπορευμάτων εκπόνησε η ΜΚΟ Transport & Environment (T&E).
Η ανάλυση βασίζεται σε ένα παράδειγμα τυπικού ταξιδιού μεγάλου containership από την Κίνα στο Βέλγιο και καταλήγει ότι ο αντίκτυπος στο κόστος της θαλάσσιας μεταφοράς θα είναι αμελητέος. Ειδικότερα, στο χειρότερο σενάριο, το κόστος μεταφοράς ενός TEU στο εν λόγω route θα είναι υψηλότερο κατά 8,7-13,4 ευρώ συγκριτικά με τον ιστορικό μέσο όρο των 800 ευρώ/TEU. Πρόκειται, συνεπώς, για δυνητική αύξηση 1,11-1,7%. Λαμβάνοντας υπόψη τα τωρινά επίπεδα ναύλων, που διαμορφώνονται μεταξύ 4.200-6.200 ευρώ/TEU, η αύξηση του κόστους μεταφοράς είναι κάτω του 0,3%.
Παράλληλα, το κόστος για τον τελικό καταναλωτή θα είναι μικρό. Με βάση το σενάριο το πλοίο να καταναλώνει εναλλακτικά καύσιμα/E-fuels προκειμένου να συμμορφώνεται με τις νομοθετικές πρωτοβουλίες FuelEU Maritime και ETS, η αύξηση του κόστους ενός ζευγαριού παπουτσιών που μεταφέρεται από την Κίνα στην Ευρώπη θα είναι κατά μέγιστον 0,27 σεντς. Για τις μπανάνες η αντίστοιχη αύξηση θα είναι 0,03 σεντς, ενώ για μια τηλεόραση ή ένα ψυγείο η αύξηση διαμορφώνεται στα 3,34 σεντς και στα 26,71 σεντς αντίστοιχα.
Στον παρακάτω πίνακα παρουσιάζονται οι μεταβολές στα κόστη αναλόγως των καυσίμων που θα καταναλώνει το εν λόγω containership:
Εάν δε ένα πλοίο κινείται αποκλειστικά με τη χρήση πράσινου υδρογόνου, η αύξηση του κόστους μεταφοράς για ένα ζευγάρι παπούτσια, μια τηλεόραση και ένα ψυγείο θα είναι αντίστοιχα 0,08 ευρώ, 0,9 ευρώ και 8 ευρώ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ