Μια νέα ποσοτική μελέτη για τον αντίκτυπο των ευρωπαϊκών προτεινόμενων νομοθετικών πρωτοβουλιών στο κόστος της θαλάσσιας μεταφοράς εμπορευμάτων εκπόνησε η ΜΚΟ Transport & Environment (T&E).
Η ανάλυση βασίζεται σε ένα παράδειγμα τυπικού ταξιδιού μεγάλου containership από την Κίνα στο Βέλγιο και καταλήγει ότι ο αντίκτυπος στο κόστος της θαλάσσιας μεταφοράς θα είναι αμελητέος. Ειδικότερα, στο χειρότερο σενάριο, το κόστος μεταφοράς ενός TEU στο εν λόγω route θα είναι υψηλότερο κατά 8,7-13,4 ευρώ συγκριτικά με τον ιστορικό μέσο όρο των 800 ευρώ/TEU. Πρόκειται, συνεπώς, για δυνητική αύξηση 1,11-1,7%. Λαμβάνοντας υπόψη τα τωρινά επίπεδα ναύλων, που διαμορφώνονται μεταξύ 4.200-6.200 ευρώ/TEU, η αύξηση του κόστους μεταφοράς είναι κάτω του 0,3%.
Παράλληλα, το κόστος για τον τελικό καταναλωτή θα είναι μικρό. Με βάση το σενάριο το πλοίο να καταναλώνει εναλλακτικά καύσιμα/E-fuels προκειμένου να συμμορφώνεται με τις νομοθετικές πρωτοβουλίες FuelEU Maritime και ETS, η αύξηση του κόστους ενός ζευγαριού παπουτσιών που μεταφέρεται από την Κίνα στην Ευρώπη θα είναι κατά μέγιστον 0,27 σεντς. Για τις μπανάνες η αντίστοιχη αύξηση θα είναι 0,03 σεντς, ενώ για μια τηλεόραση ή ένα ψυγείο η αύξηση διαμορφώνεται στα 3,34 σεντς και στα 26,71 σεντς αντίστοιχα.
Στον παρακάτω πίνακα παρουσιάζονται οι μεταβολές στα κόστη αναλόγως των καυσίμων που θα καταναλώνει το εν λόγω containership:
Εάν δε ένα πλοίο κινείται αποκλειστικά με τη χρήση πράσινου υδρογόνου, η αύξηση του κόστους μεταφοράς για ένα ζευγάρι παπούτσια, μια τηλεόραση και ένα ψυγείο θα είναι αντίστοιχα 0,08 ευρώ, 0,9 ευρώ και 8 ευρώ.