Ποιο το κόστος της πράσινης ναυτιλίας για τον τελικό καταναλωτή

Ποιο το κόστος της πράσινης ναυτιλίας για τον τελικό καταναλωτή

129
Ποιο το κόστος της πράσινης ναυτιλίας για τον τελικό καταναλωτή

Μια νέα ποσοτική μελέτη για τον αντίκτυπο των ευρωπαϊκών προτεινόμενων νομοθετικών πρωτοβουλιών στο κόστος της θαλάσσιας μεταφοράς εμπορευμάτων εκπόνησε η ΜΚΟ Transport & Environment (T&E).

Η ανάλυση βασίζεται σε ένα παράδειγμα τυπικού ταξιδιού μεγάλου containership από την Κίνα στο Βέλγιο και καταλήγει ότι ο αντίκτυπος στο κόστος της θαλάσσιας μεταφοράς θα είναι αμελητέος. Ειδικότερα, στο χειρότερο σενάριο, το κόστος μεταφοράς ενός TEU στο εν λόγω route θα είναι υψηλότερο κατά 8,7-13,4 ευρώ συγκριτικά με τον ιστορικό μέσο όρο των 800 ευρώ/TEU. Πρόκειται, συνεπώς, για δυνητική αύξηση 1,11-1,7%. Λαμβάνοντας υπόψη τα τωρινά επίπεδα ναύλων, που διαμορφώνονται μεταξύ 4.200-6.200 ευρώ/TEU, η αύξηση του κόστους μεταφοράς είναι κάτω του 0,3%.

Παράλληλα, το κόστος για τον τελικό καταναλωτή θα είναι μικρό. Με βάση το σενάριο το πλοίο να καταναλώνει εναλλακτικά καύσιμα/E-fuels προκειμένου να συμμορφώνεται με τις νομοθετικές πρωτοβουλίες FuelEU Maritime και ETS, η αύξηση του κόστους ενός ζευγαριού παπουτσιών που μεταφέρεται από την Κίνα στην Ευρώπη θα είναι κατά μέγιστον 0,27 σεντς. Για τις μπανάνες η αντίστοιχη αύξηση θα είναι 0,03 σεντς, ενώ για μια τηλεόραση ή ένα ψυγείο η αύξηση διαμορφώνεται στα 3,34 σεντς και στα 26,71 σεντς αντίστοιχα.

Στον παρακάτω πίνακα παρουσιάζονται οι μεταβολές στα κόστη αναλόγως των καυσίμων που θα καταναλώνει το εν λόγω containership:

Εικόνα1

Εάν δε ένα πλοίο κινείται αποκλειστικά με τη χρήση πράσινου υδρογόνου, η αύξηση του κόστους μεταφοράς για ένα ζευγάρι παπούτσια, μια τηλεόραση και ένα ψυγείο θα είναι αντίστοιχα 0,08 ευρώ, 0,9 ευρώ και 8 ευρώ.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.