
Εντός του Ιουλίου αναμένεται να εγκαινιαστεί η ακτοπλοϊκή σύνδεση Θεσσαλονίκης-Σμύρνης, η οποία θα εκτελείται μέσω Μυτιλήνης, όπως γνωστοποίησε την Τρίτη 28 Ιουνίου ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης, παραπέμποντας για περισσότερες λεπτομέρειες στον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ) και στην εταιρεία που θα εκτελεί τα δρομολόγια.
Ο υπουργός, ο οποίος επισκέφτηκε το πρωί το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, επισήμανε ακόμα ότι συνεχίζεται και φέτος η ακτοπλοϊκή σύνδεση της πόλης με τις Σποράδες, ενώ επεκτείνεται -για τη θερινή περίοδο- και εκείνη με τη Λήμνο και τη Μυτιλήνη.
«Τα τελευταία τρία χρόνια έχουμε εγκαινιάσει 18 νέες (ακτοπλοϊκές) γραμμές, ενισχύοντας τη σύνδεση της ηπειρωτικής και νησιωτικής Ελλάδας και των νησιών μεταξύ τους, ενώ αυξήσαμε το κονδύλιο των άγονων γραμμών, από τα 90 εκατ. το 2019 στα 130 εκατ. το 2020 και στα 138 εκατ. κατά τη διάρκεια του διαστήματος 2021-2023. Αυτό έχει ενδυναμώσει σε πολύ σημαντικό βαθμό τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις, ενώ είμαστε σε διαδικασία διαβούλευσης με την ΕΕ, ώστε να δρομολογήσουμε “πράσινα” πλοία στην ακτoπλοΐα, σύμφωνα βέβαια και με τους νέους περιβαλλοντικούς κανόνες», διευκρίνισε ο κ. Πλακιωτάκης.
Σε ερώτημα για τις πληθωριστικές πιέσεις, την ενεργειακή κρίση και τον ενδεχόμενο αντίκτυπό τους στην ακτοπλοΐα, όπου ήδη σημειώνεται αύξηση ναύλων, ο υπουργός επισήμανε ότι το ζήτημα της ακρίβειας είναι σύνθετο και «δεν αφορά μόνο την ακτοπλοΐα ή τόσο την ακτοπλοΐα». Υπενθύμισε ότι τα τελευταία χρόνια, με στοχευμένες παρεμβάσεις και μέτρα, η κυβέρνηση έχει ενισχύσει νοικοκυριά και επιχειρήσεις με ποσά που υπερβαίνουν τα 6 δισ. ευρώ. Όπως είπε, η κυβέρνηση δεν έχει μεν λύσει το πρόβλημα, όπως και κανένας στον κόσμο, αλλά θα δώσει κάθε διαθέσιμο ευρώ, που μπορεί να ενισχύσει την ελληνική κοινωνία.
Ο κ. Πλακιωτάκης ξεναγήθηκε στον χώρο της προβλήτας 6, όπου βρίσκονται οι δύο νέες γερανογέφυρες, τύπου «New Panamax», που παρέλαβε πρόσφατα η ΟΛΘ ΑΕ, επισημαίνοντας ότι χάρη σε αυτές επιτυγχάνεται ενίσχυση των δυνατοτήτων του λιμανιού της Θεσσαλονίκης. Υπενθύμισε πως οι συγκεκριμένες γερανογέφυρες αποτελούν μέρος του προγράμματος υποχρεωτικών επενδύσεων της ΟΛΘ ΑΕ, που βρίσκεται σε εξέλιξη, το οποίο αναβαθμίζει την προοπτική του λιμανιού της Θεσσαλονίκης σε επίπεδο εμπορικής κίνησης αλλά και στο γεωπολιτικό πεδίο στην ευρύτερη περιοχή της νοτιοανατολικής Μεσογείου.
«Έχουμε εξαιρετική συνεργασία με την διοίκηση του ΟΛΘ, με σκοπό την υλοποίηση του επενδυτικού προγράμματος χωρίς προβλήματα», είπε ο κ. Πλακιωτάκης, ενώ αναφερόμενος στην κρουαζιέρα επισήμανε ότι η υπό εφαρμογή στρατηγική για την αναβάθμισή της ήδη αποδίδει σημαντικά αποτελέσματα, αφού το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι πλέον home port (λιμάνι άφιξης και τερματισμού κρουαζιέρας), αποφέροντας σημαντικά οφέλη στην τοπική οικονομία και κοινωνία».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Το πρωί της Τετάρτης 22 Οκτωβρίου εντός του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου «ΑΡΙΑΔΝΗ», κατά τον κατάπλου του στο λιμάνι των Χανίων, σημειώθηκε ένα απαράδεκτο περιστατικό βιαιοπραγίας.…

Η καινοτόμος τεχνολογία συμπιεστών MOPICO της Everllence ενισχύει το δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου της Λιθουανίας, εισάγοντας μια νέα εποχή ηλεκτρικής συμπίεσης, χωρίς εκπομπές διοξειδίου…

Η τεχνολογική καινοτομία στη ρομποτική αυτοματοποίηση εισέρχεται δυναμικά στον ναυπηγικό κλάδο, καθώς η νοτιοκορεατική Rainbow Robotics ενώνει τις δυνάμεις της με τη Samsung Heavy…

Μια σημαντική ανακοίνωση έρχεται από τη Νότια Κορέα, όπου η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) παρουσίασε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 15.000…

Ένα ακόμα ορόσημο στην πορεία επέκτασης του υπό ναύλωση στόλου της σημείωσε πρόσφατα η QatarEnergy, ανοίγοντας νέους ορίζοντες για τη θαλάσσια μεταφορά του καταριανού…

Την προηγούμενη εβδομάδα, η πίεση στη Ρωσία αυξήθηκε έντονα, γεγονός που μεταφράστηκε με ένα «ενιαίο μέτωπο» κυρώσεων, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η…

Συνεχίζεται μέχρι νεωτέρας η απεργία των εργαζομένων της Boeing Defense, καθώς δεν υπήρξε συμφωνία με την εταιρεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι…

Οι εμπορικές ροές προσαρμόστηκαν στις νέες γεωπολιτικές εξελίξεις την περασμένη εβδομάδα, με τις εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα να αποτελούν ρυθμιστή ζήτησης των πλοίων, όπως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ