
H αλλαγή συσχετισμών στις παγκόσμιες αγορές καυσίμων μετά τη ρωσική εισβολή φαίνεται πως δίνει φτερά στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς πετρελαϊκών προϊόντων.
Οι ναύλοι των clean tankers έχουν υπερδιπλασιαστεί φέτος στα υψηλότερα επίπεδα από τον Απρίλιο του 2020. Έτσι, οι ναύλοι για ένα τέτοιο δεξαμενόπλοιο που μεταφέρει βενζίνη/diesel σε ενδοασιατικά routes κινούνται στα $47.000/ημέρα, σύμφωνα με δεδομένα του Baltic Exchange. Από την άλλη, στο route Μέση Ανατολή-Ιαπωνία (TC-5) οι ναύλοι άγγιξαν τα $50.000/ημέρα την Τετάρτη 22 Ιουνίου. Τέτοια επίπεδα ναύλων έχουν να καταγραφούν από τις αρχές του 2020, όταν το ξέσπασμα της πανδημίας αποδεκάτισε την κατανάλωση πετρελαίου και ανάγκασε τους παραγωγούς καυσίμων να εξάγουν όσο το δυνατόν περισσότερο, με τα δεξαμενόπλοια να λειτουργούν ως πλωτές αποθήκες.
Αναλυτές της Braemar ACM Shipbroking σημειώνουν στο Bloomberg ότι η ζήτηση για clean tankers θα αυξηθεί φέτος κατά 6%, με την Ευρώπη να αλλάζει άρδην το τοπίο του εμπορίου στην προσπάθειά της για ενεργειακή απεξάρτηση από τη Ρωσία. Καθώς οι αποστάσεις μεγαλώνουν, το διαθέσιμο τονάζ για μεταφορά πετρελαιοειδών μειώνεται και οι ναύλοι των LR tankers παίρνουν την ανιούσα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ