
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα των Ναυτικών, ο καπτ. Παναγιώτης Γεωργουλόπουλος, πλοίαρχος Α’ του φορτηγού πλοίου «Maran Merchant», που βρίσκεται υπό τη διαχείριση της Maran Dry Management Inc., συμφερόντων της οικογένειας Αγγελικούση, μιλά στα Ναυτικά Χρονικά και την Isalos.net για όσα τον οδήγησαν στο ναυτικό επάγγελμα, για τους λόγους που επέλεξε να σταδιοδρομήσει σε bulk carriers, αλλά και για τις εμπειρίες του εν πλω.
Ποιοι παράγοντες σας οδήγησαν στο ναυτικό επάγγελμα;
Όπως κάθε παιδί που προέρχεται από οικογένεια ναυτικών, έτσι κι εγώ, εμπνευσμένος και συνεπαρμένος καθώς ήμουν από τις ιστορίες που μου έλεγε ο θείος μου, αποφάσισα να κυνηγήσω τα ίδια όνειρα και να αποκτήσω τις ίδιες ή και περισσότερες εμπειρίες ανά τον κόσμο.
Σαφώς, η επαγγελματική αποκατάσταση, καθώς και η ιδέα του να γνωρίζει κανείς τον κόσμο αποτελούν αδιαμφισβήτητα θέλγητρο για κάθε νέο, στην επιλογή του ναυτικού επαγγέλματος.
Ποια πλεονεκτήματα και ποιες δυσκολίες θα πρέπει να λάβει υπόψη του ένας νέος μαθητής προτού επιλέξει το ναυτικό επάγγελμα;
Το οικονομικό κομμάτι πάντα ήταν και θα είναι ένα από τα μεγάλα πλεονεκτήματα αυτού του επαγγέλματος, όπως επίσης και η άμεση επαγγελματική αποκατάσταση, μιας και η Ελλάδα είναι από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές χώρες στον κόσμο.
Επιπλέον, η οικονομική κρίση που έπληξε -κατά την τελευταία δεκαετία- τις κοινωνίες διεθνώς έδωσε επιπλέον κίνητρα για τη στροφή των νέων στο ναυτικό επάγγελμα.
Κύριο μειονέκτημα είναι η απομόνωση, η οποία τείνει να ελαχιστοποιηθεί με τα χρόνια, καθώς το ίντερνετ αρχίζει να εισβάλλει στην καθημερινότητα των ναυτικών, κάνοντας έτσι τον χρόνο να κυλά πιο γρήγορα και πιο ευχάριστα, μιας και η επικοινωνία με τους αγαπημένους μας δεν ήταν πάντα τόσο εύκολη.
Η τεχνολογία και η προτεραιότητα των εταιρειών να αμβλύνουν την απομόνωση των ναυτικών, έχουν συμβάλλει σημαντικά στην βελτίωση των συνθηκών εργασίας και ευζωίας εν πλω, στη σύγχρονη εποχή.


Ποια κριτήρια θα έπρεπε, κατά τη γνώμη σας, να λάβει υπόψη του ένας φέρελπις αξιωματικός κατά την επιλογή της ναυτιλιακής εταιρείας στην οποία θα σταδιοδρομήσει;
Κύριο, κατά τη γνώμη μου, κριτήριο είναι η αμεσότητα του εργοδότη με τον υπάλληλο. Χρήζει μεγάλης σημασίας να σε ξέρει ο άνθρωπος με τον οποίο συνεργάζεσαι, να καταλαβαίνει τι άνθρωπο έχει απέναντί του και, φυσικά, να μπορεί να στηριχτεί ο ένας στον άλλον. Γιατί και οι δύο έχουν κοινά οφέλη. H αλληλεγγύη που αναπτύσσεται μεταξύ των ανθρώπων του γραφείου και των πληρωμάτων αποτελούν σημαντικό παράγοντα ώστε να ξεπερνούνται οι όποιες δυσκολίες του επαγγέλματος με το μικρότερο δυνατό κόστος.
Αδίκως φημολογείται πως στις μεγάλες εταιρείες η επαφή με τον εργαζόμενο χάνεται, με απόδειξη την προσωπική μου εμπειρία ως εργαζομένου σε μια μεγάλη ναυτιλιακή, όπου από τα πρώτα μου κιόλας χρόνια με αντιμετώπιζαν ως σημαντικό μέλος του ομίλου.


Για ποιους λόγους θα συστήνατε σε έναν νέο σπουδαστή να επιλέξει τα φορτηγά πλοία για τα εκπαιδευτικά του ταξίδια;
Αρχικά το μέγεθος του στόλου μεταφοράς χύδην φορτίου είναι σαφώς μεγαλύτερο, κάτι που σημαίνει ότι οι ευκαιρίες απασχόλησης και σταδιοδρομίας είναι σημαντικά μεγαλύτερες. Επίσης, η τεχνογνωσία, η ναυτοσύνη και η εμπειρία που έχουν συσσωρευτεί στον κλάδο των φορτηγών πλοίων αποτελούν σημαντική παράμετρο επιλογής τους.
Οι επιλογές μεταφοράς χύδην φορτίου, δίνουν τη δυνατότητα ταξιδιών σε πλήθος διαφορετικών χωρών και λιμανιών, παράμετρος σημαντική για έναν ναυτικό που, ανάμεσα στα υπόλοιπα, έχει ως γνώμονα να γνωρίσει τον κόσμο. Το πλήθος των επιλογών αμβλύνει την εργασιακή ρουτίνα που ενδεχομένως να υπάρχει στην απασχόληση σε άλλους τύπους πλοίων.
Θεωρώ πως, όσες φορές και αν ξεκινούσα την καριέρα μου, πάντα τα φορτηγά πλοία θα διάλεγα.
Ποια εμπειρία από τη ζωή σας εν πλω ξεχωρίζετε και γιατί;
Ήταν ακόμα στην αρχή της καριέρας μου ως ναυτικού, όταν το πλοίο στο οποίο βρισκόμουν κατέπλευσε στον ποταμό Suriname. Θυμάμαι πως τότε ένιωσα σαν να βρισκόμουν στη μέση της ζούγκλας και ο κόσμος μού ανήκε. Φαίνονταν όλα τόσο εξωπραγματικά και έκτοτε, όποτε περνάω από μέρη σαν κι εκείνο, θυμάμαι ξανά το συναίσθημα που με είχε κατακλύσει την πρώτη φορά. Για εμάς τους ναυτικούς, κάθε λιμάνι είναι και μια καινούργια εμπειρία. Ανακαλύπτουμε διαφορετικούς πολιτισμούς, διαφορετικούς ανθρώπους και διαφορετικές αντιλήψεις, διευρύνοντας έτσι τους ορίζοντές μας.
Είναι από τις εμπειρίες που δεν αποκτά κάποιος σε οποιαδήποτε δουλειά και σίγουρα πολλοί το ζηλεύουν.


Χρόνια πολλά σε όλους τους ναυτικούς!
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Μια δεύτερη γραμμή συναρμολόγησης στην Κίνα άνοιξε πρόσφατα η Airbus, αυξάνοντας την παραγωγική ικανότητα για την πιο δημοφιλή σειράαεροσκαφών μονού διαδρόμου A320neo. Η νέα…

Μια ομάδα ιαπωνικών ναυπηγείων δεσμεύεται να επενδύσει $2,3 δισ. για την εγκατάσταση γερανών και άλλων εξοπλισμών, αλλά και για την ενίσχυση της αυτοματοποίησης, σε…

Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ χαρακτήρισε «μεγάλη επιτυχία» τη σημερινή συνάντησή του στη Νότια Κορέα με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ και ανακοίνωσε…

Το πρωί της Τετάρτης 22 Οκτωβρίου εντός του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου «ΑΡΙΑΔΝΗ», κατά τον κατάπλου του στο λιμάνι των Χανίων, σημειώθηκε ένα απαράδεκτο περιστατικό βιαιοπραγίας.…

Η καινοτόμος τεχνολογία συμπιεστών MOPICO της Everllence ενισχύει το δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου της Λιθουανίας, εισάγοντας μια νέα εποχή ηλεκτρικής συμπίεσης, χωρίς εκπομπές διοξειδίου…

Η τεχνολογική καινοτομία στη ρομποτική αυτοματοποίηση εισέρχεται δυναμικά στον ναυπηγικό κλάδο, καθώς η νοτιοκορεατική Rainbow Robotics ενώνει τις δυνάμεις της με τη Samsung Heavy…

Μια σημαντική ανακοίνωση έρχεται από τη Νότια Κορέα, όπου η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) παρουσίασε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 15.000…

Ένα ακόμα ορόσημο στην πορεία επέκτασης του υπό ναύλωση στόλου της σημείωσε πρόσφατα η QatarEnergy, ανοίγοντας νέους ορίζοντες για τη θαλάσσια μεταφορά του καταριανού…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ