
Και ενώ οι ανησυχίες για επισιτιστική κρίση κορυφώνονται λόγω της συνέχισης του πολέμου στην Ουκρανία, νέοι αλλά και παραδοσιακοί προμηθευτές σιτηρών αναδύονται στην προσπάθεια ο κίνδυνος αυτός να μετριαστεί. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Αργεντίνος πρόεδρος Alberto Fernández διαμήνυσε ότι η χώρα του μπορούσε να αξιοποιήσει την ευκαιρία να καλύψει τη μεγάλη ζήτηση για σιτάρι και ενώ οι τιμές έχουν πάρει την ανιούσα διεθνώς. Βέβαια, οι φιλοδοξίες Fernández δύνανται να αντιμετωπίσουν σωρεία προκλήσεων.
«Διαφαίνεται ότι η ευκαιρία της Αργεντινής να γεφυρώσει το κενό που αφήνει η Ουκρανία απομακρύνεται, καθώς οι εξαγωγικές ποσοστώσεις έχουν μειωθεί κατά 31% και οι συγκομιδές σιταριού για το 2022/2023 αναμένονται στα χαμηλότερα επίπεδα τα τελευταία δώδεκα χρόνια», αναφέρει ο επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO Niels Rasmussen.
H Αργεντινή ήταν ο έκτος μεγαλύτερος εξαγωγέας σιταριού το 2021, αντιπροσωπεύοντας το 7,2% του παγκόσμιου όγκου εξαγωγών. Τους τέσσερις πρώτους μήνες του 2022, η χώρα της Λατινικής Αμερικής εξήγαγε 9,5 εκατ. τόνους σιταριού, όταν την περίοδο 2021/2022 κατεγράφη ρεκόρ. Τον Μάρτιο του 2022, η κυβέρνηση της Αργεντινής έθεσε ποσόστωση εξαγωγών στους 10 εκατ. τόνους για την εμπορική περίοδο 2022/2023, προκειμένου να σταθεροποιηθούν οι εγχώριες τιμές και να περιοριστεί ο πληθωρισμός.
Ο κ. Rasmussen αναφέρει επίσης ότι, στο καλύτερο σενάριο, οι εξαγωγές σιταριού της Αργεντινής θα υποχωρήσουν στους 6,4 εκατ. τόνους το 2022/2023. Παράλληλα, οι πολύ υψηλές τιμές λιπασμάτων σε συνδυασμό με την αδυναμία εξαγωγής σε άλλες αγορές λόγω υψηλού κόστους μεταφοράς αναγκάζουν τους γεωργούς να στραφούν σε άλλες καλλιέργειες.
Βραζιλία και Ινδονησία αποτελούν τους κορυφαίους εισαγωγείς σιταριού της Αργεντινής. Ενδεχόμενη πτώση των εξαγωγών από τη χώρα της Νότιας Αμερικής θα προσθέσει μία ακόμα πίεση στην παγκόσμια έλλειψη σιταριού η οποία καταγράφεται στις αγορές, καταλήγει η ανάλυση της BIMCO.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ