
Σε φάση κανονικότητας φαίνεται πως εισέρχεται το κορυφαίο λιμάνι διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων του κόσμου μετά την άρση των απαγορευτικών μέτρων για την πανδημία. Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα η Σαγκάη χαλάρωσε τα περιοριστικά μέτρα που είχε θέσει στις αρχές Απριλίου προς αναχαίτιση του κορονοϊού. Σύμφωνα με δεδομένα της VesselsValue, o μέσος χρόνος αναμονής των tankers, bulkers, containerships στα τέλη Απριλίου ανήλθε στα επίπεδα-ρεκόρ των 65 ωρών.
Η άρση των μέτρων έχει ως αποτέλεσμα ο μέσος χρόνος αναμονής των πλοίων να επιστρέψει σε κανονικά για την εποχή επίπεδα. Παρά το γεγονός ότι δεκατρείς από τις δεκαέξι επαρχίες επέβαλαν ξανά lockdown νωρίτερα μέσα στην εβδομάδα, η συμφόρηση διαφαίνεται πως επιστρέφει σε φυσιολογικά επίπεδα.
Είναι ενδεικτικό ότι για τα containerships, τα οποία αποτελούν και τον πλέον συνηθέστερο τύπο πλοίου που προσεγγίζει το λιμάνι της Σαγκάης, ο μέσος χρόνος αναμονής, από τις 69 ώρες στο αποκορύφωμα της Όμικρον στα τέλη Απριλίου, έχει πλέον μειωθεί στις 34 και συνεχίζει να μειώνεται.
Στα τέλη Απριλίου, ο αντίστοιχος αριθμός για τα bulkers ήταν 75 ώρες, ενώ πλέον ο μέσος χρόνος αναμονής κυμαίνεται μεταξύ 15 και 44 ωρών από τις αρχές Μαΐου.
Για τα δεξαμενόπλοια, η λιμενική συμφόρηση στη Σαγκάη αποδείχτηκε μικρής διάρκειας. Από τον μέσο χρόνο αναμονής των 37 ωρών στο αποκορύφωμα της Όμικρον, τις τελευταίες εβδομάδες καταγράφεται σημαντική πτώση και πλέον κινείται στις 22 ώρες.
Μπορεί στην οικονομική πρωτεύουσα της Κίνας να επεβλήθησαν ξανά μέτρα κατά της πανδημίας, ωστόσο προβλήματα όπως οι ελλείψεις εργατικού δυναμικού, που κατεγράφησαν τον περασμένο Απρίλιο και ουσιαστικά παρέλυσαν τις εφοδιαστικές αλυσίδες, δεν φαίνεται να είναι έντονα τώρα.
Αντιθέτως, απεργιακές κινητοποιήσεις στη Γερμανία αυξάνουν τη συμφόρηση σε Bremerhaven and Wilhelmsen. Θα αποτελέσει η βορειοδυτική Ευρώπη το νέο μεγάλο bottleneck των logistics;
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
The International Maritime Organization (IMO) has officially commenced the IMSAS audit (IMO Member State Audit Scheme) of the Republic of Panama, as part of…
Η PCT S.A. (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε.), μέλος του Ομίλου COSCO Shipping Ports, έχοντας συμπληρώσει 15 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας και λειτουργίας, συνεχίζει να επενδύει…
Μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησε ο κ. Νικόλας Πατέρας, Πρόεδρος της Contships Management Inc., στο πλαίσιο του 27ου ετήσιου Συνεδρίου, Marine Money…
Οι σημαντικές προκλήσεις που όμως μπορούν να μετατραπούν σε ευκαιρίες για το ναυτιλιακό κλάδο, αναδείχθηκαν σε πάνελ ομιλητών στο περιθώριο του 27ου Marine Money…
Η METLEN, σε συνεργασία με τις πολυεθνικές Shell και TotalEnergies, κέρδισαν τον διαγωνισμό για την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βουλγαρία κατά το επόμενο…
Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το 98ο Παγκόσμιο Συνέδριο του International Propeller Club, που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία και φιλοξενήθηκε στην όμορφη πόλη της Λυών από…
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Μετά από ένα δρομολόγιο διάρκειας 20 ημερών, το πρώτο πλοίο της γραμμής τακτικής μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, μέσω του Αρκτικού Ωκεανού, προσέγγισε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ