
Ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA) εκτιμά ότι η παγκόσμια ζήτηση για πετρέλαιο την επόμενη χρονιά θα ξεπεράσει για πρώτη φορά τα επίπεδα που ήταν πριν από την πανδημία της Covid.
«Η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου θα ξεπεράσει τα προ της πανδημίας επίπεδα για πρώτη φορά, στα 101,6 εκατ. βαρέλια την ημέρα το 2023», όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην πρόσφατη μηνιαία έκθεση του IEA, που περιλαμβάνει τις πρώτες εκτιμήσεις για την επόμενη χρονιά.
«Ένα μεγάλο μέρος αυτής της πιθανής αύξησης προέρχεται από την ισχυρή ανάκαμψη της κινεζικής ζήτησης, ύστερα από τη σοβαρή διαταραχή που σχετίζεται με την Covid-19 το 2022», εξήγησε ο ΙΕΑ. Αυτό θα υπεραντισταθμίσει την επιβράδυνση στις ανεπτυγμένες χώρες του ΟΟΣΑ.
Για το 2022, ο IEA εκτιμά παγκόσμια ζήτηση 99,4 εκατ. βαρελιών την ημέρα, μια εκτίμηση αναθεωρημένη οριακά προς τα πάνω σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα λόγω της ισχυρότερης από την αναμενόμενη αύξησης τον Μάρτιο και τον Απρίλιο. Παραμένει, ωστόσο, κατά 1 εκατ. βαρέλια την ημέρα χαμηλότερα από τα επίπεδα του 2019.
Ο ΙΕΑ τόνισε ότι οι τιμές του πετρελαίου συνεχίζουν την αυξητική τους πορεία ύστερα από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, με τις τιμές της βενζίνης να αυξάνονται περισσότερο λόγω των πολύ περιορισμένων δυνατοτήτων διύλισης.
Από την άλλη, η ισχυρή ανάκαμψη της αεροπορικής κίνησης στηρίζει τη ζήτηση για πετρέλαιο μεσοπρόθεσμα, σύμφωνα με τον ΙΕΑ. «Η δυναμική πίσω από την ανάκαμψη για αεροπορικά ταξίδια στην Ευρώπη και τη βόρεια Αμερική γίνεται ολοένα και πιο αισθητή», τονίζουν οι ειδικοί.
Από την πλευρά της προσφοράς, ο ΙΕΑ εκτιμά ότι οι χώρες εκτός της συμμαχίας OPEC+ (που περιλαμβάνει κυρίως τη Ρωσία στις τάξεις της) θα κυριαρχήσουν στην αύξηση για το υπόλοιπο της χρονιάς και το 2023. Ο Οργανισμός επικαλείται κυρίως τις ΗΠΑ, ενώ ακολουθούν μεταξύ άλλων η Νορβηγία και η Βραζιλία.
Σε ό,τι αφορά τη συμμαχία OPEC+, «η συνολική ετήσια προσφορά μπορεί να μειωθεί το 2023 με τα εμπάργκο και τις κυρώσεις να επηρεάζουν τους όγκους που προέρχονται από τη Ρωσία και τους παραγωγούς εκτός της Μέσης Ανατολής που υφίστανται περαιτέρω μείωση», σημείωσε ο IEA.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ