
“Αντοχή και υπομονή” συνέστησε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου των Ελληνικών Πετρελαίων Ανδρέας Σιάμισιης μιλώντας στο πλαίσιο της γενικής συνέλευσης των μετόχων για την ενεργειακή κρίση, η οποία όπως ανέφερε “δεν πρόκειται να λήξει τον επόμενο μήνα”.
“Αντιλαμβανόμαστε το βάρος που δημιουργεί η αύξηση της τιμής των καυσίμων και της ηλεκτρικής ενέργειας και έχουμε δει πρωτοβουλίες που θα απαλύνουν την επιβάρυνση των καταναλωτών. Η δυνατότητα παρέμβασης από την πλευρά των εταιριών είναι περιορισμένη καθώς το περιθώριο που έχουμε σε εμπορικό επίπεδο είναι παρά πολύ μικρό, κάτω από το 5% της τιμής στην αντλία”, τόνισε ο κ. Σιάμισιης. Ενώ σε σχέση με την ηλεκτρική ενέργεια σημείωσε ότι η δίωξη των εταιριών που παράγουν ρεύμα, είτε με το δημόσιο λόγο είτε με την φορολογία είναι κάτι που πρέπει να το σκεφτόμαστε δύο φορές. “Από το 2003 η θυγατρική του ομίλου, Elpedison δεν είχε δώσει ούτε ένα ευρώ μέρισμα”, ανέφερε. “Υπάρχει μεγάλη πίεση αλλά πρέπει να υπάρχει και η λογική που καλύπτει την επάρκεια. Η ενέργεια θα έχει πάντα τις επιπτώσεις των διεθνών αγορών. Από τη στιγμή που επιλογή μας είναι η πράσινη οικονομία, αυτό είναι ένα από τα απαραίτητα κόστη που πρέπει να λάβουμε υπόψη. Πρέπει να κρατήσουμε το σύστημα, την κοινωνία και τους καταναλωτές ζωντανούς ώστε να περάσουμε αυτή τη δύσκολη περίοδο που θέτει ιδιαίτερα υψηλές απαιτήσεις σε όλους, καταναλωτές και επιχειρήσεις”.
Σε σχέση με τις προοπτικές του 2022 από την τοποθέτηση του κ. Σιάμισιη προκύπτουν τα εξής:
-Τους επόμενους 1 – 2 μήνες θα υπάρξουν εξελίξεις σε σχέση με τους συμμετέχοντες στις έρευνες υδρογονανθράκων στην Κρήτη (μετά την αποχώρηση της γαλλικής Total). “Η συζήτηση είναι σε εξέλιξη, ταυτόχρονα κλείνει ένας κύκλος στον οποίο θα έπρεπε να έχουν προχωρήσει οι έρευνες ενώ θα πρέπει να δούμε και το αποτέλεσμα των προσφυγών στο Συμβούλιο της Επικρατείας”, είπε ο κ, Σιάμισιης. “Είμαστε δεσμευμένοι να κάνουμε αυτό που απαιτείται για να διαπιστωθεί κατά πόσο υπάρχει εκμεταλλεύσιμο κοίτασμα στην Ελλάδα, με το υψηλότερο δυνατό επίπεδο περιβαλλοντικής προστασίας”.
-Στα τέλη Ιουλίου με αρχές Αυγούστου θα συγκληθεί έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων για να εγκρίνει τη νέα εταιρική ταυτότητα και ονομασία των ΕΛΠΕ.
-Η υλοποίηση του σχεδίου αναδιάρθρωσης Vision 2025 προχωρά σύμφωνα με τον προγραμματισμό και σε ορισμένα σημεία ταχύτερα. Η στρατηγική επέκτασης στις ανανεώσιμες πηγές θα επιταχυνθεί, με έμφαση στην ανάπτυξη νέων πάρκων που έχει ουσία για την ενεργειακή μετάβαση, αλλά και με εξαγορές σε οικονομικό τίμημα στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Τα επόμενα 3-5 χρόνια προγραμματίζονται επενδύσεις άνω των 2 δισεκ. Ευρώ από τα οποία περισσότερα από τα μισά θα αφορούν ανανεώσιμες πηγές.
-Το επόμενο διάστημα, μέσα στη χρονιά ή αργότερα η εταιρεία θα επανέλθει στις αγορές με έκδοση ομολόγου.
-Τις επόμενες εβδομάδες ελπίζουμε να ολοκληρωθεί η πώληση της ΔΕΠΑ Υποδομών που θα επιτρέψει και την επιστροφή κεφαλαίου ύψους 0,42 ευρώ ανά μετοχή στους μετόχους, πέρα από το μέρισμα για την προηγούμενη χρήση που ήταν συνολικά 0,4 ευρώ. Αντίθετα υπάρχει αβεβαιότητα για την έκβαση του διαγωνισμού για την ΔΕΠΑ Εμπορίας, που ξεκίνησε πριν από 3 χρόνια.
-Επίσης τις επόμενες εβδομάδες θα αποφασισθεί αν θα προχωρήσει άμεσα ή όχι η κατασκευή νέας μονάδας ηλεκτροπαραγωγής με φυσικό αέριο στη Θεσσαλονίκη, για την οποία έχουν ωριμάσει οι μελέτες.
“Καταρτίσαμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο μετεξέλιξης του ομίλου εν μέσω πρωτόγνωρων προκλήσεων, ώστε τα ΕΛΠΕ να διαδραματίσουν πρωταγωνιστικό ρόλο και τα επόμενα 30 χρόνια”, σημείωσε ο πρόεδρος της εταιρείας Γιάννης Παπαθανασίου. Πρόσθεσε ακόμη ότι η νέα ομιλική ταυτότητα θα υποδηλώνει την μετάβαση των ΕΛΠΕ στη νέα εποχή.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Σε τροχιά υλοποίησης τίθενται δύο έργα αναβάθμισης λιμενικών υποδομών στη Σούδα Χανίων και στη Λευκάδα, τα οποία εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου…

Σαν σήμερα, πριν 142 χρόνια γεννήθηκε ο Ευγένιος Ευγενίδης. Με αφορμή την επέτειο γέννησης του Ευγένιου Ευγενίδη, τα Ναυτικά Χρονικά αφιερώνουν μερικές γραμμές στον…

Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ