
Με επιμένουσες προκλήσεις έρχονται αντιμέτωπες οι παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού, παρά τα πρόσφατα θετικά σημάδια, όπως η βελτίωση των έγκαιρων αφίξεων containerships. Όπως σημειώνει πρόσφατη έκθεση του χρηματοπιστωτικού ιδρύματος ING, δεν αναμένεται βελτίωση της εικόνας του παγκόσμιου εμπορίου τους ερχόμενους μήνες.
Πέραν της κρίσης στην Ανατολική Ευρώπη και του lockdown στη Σαγκάη, που πρόσφατα άρθηκε, υπάρχει πληθώρα παραγόντων που «εκτροχιάζουν» το outlook στις εφοδιαστικές αλυσίδες.
Ειδικότερα, υφίσταται έλλειψη πρώτων υλών αλλά και εργατικού δυναμικού, γεγονός που δεν ευνοεί τις προοπτικές κάποιας αποσυμφόρησης. Επί του παρόντος, περίπου το 12% των εμπορευμάτων βρίσκονται φορτωμένα σε containerships σε διεθνείς λιμένες, αναφέρεται στην έκθεση.
Παράλληλα, παρά το γεγονός ότι η παγκόσμια ζήτηση έχει καταγράψει πτώση, το backlog είναι σε τέτοια επίπεδα, που, σύμφωνα με την ING, η συμφόρηση στις εφοδιαστικές αλυσίδες θα επιμείνει καθ’ όλο το 2022.
Τέλος, βάσει των προαναφερθεισών προκλήσεων, ο ρυθμός ανάπτυξης του παγκόσμιου εμπορίου εκτιμάται μεταξύ του 1% έως 2% για το 2022.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ