Με πολύπλευρες και σημαντικές προκλήσεις είναι αντιμέτωπη το τελευταίο διάστημα η αγορά των διαλύσεων πλοίων.
Ενώ η πλειονότητα των βασικών εμπορευμάτων έχουν πάρει την ανιούσα, το τελευταίο χρονικό διάστημα οι τιμές χάλυβα καταγράφουν απώλειες και σημειώνουν πτώση 12% σε διάστημα μικρότερο του ενός μήνα. Παράλληλα, από την 1η Σεπτεμβρίου 2021, όταν οι τιμές χάλυβα άγγιξαν υψηλά 12ετίας, καταγράφεται πτώση 20%. Η πτώση των τιμών χάλυβα, σε συνδυασμό με την ενίσχυση του δολαρίου έναντι άλλων βασικών νομισμάτων, κρατά μακριά τους πλοιοκτήτες από την αγορά διαλύσεων.
Από την Ινδία, η οποία αποτελεί βασικό προορισμό για τις διαλύσεις πλοίων, τα νέα δεν είναι ενθαρρυντικά όσον αφορά τις διαλύσεις. Η κυβέρνηση ανακοίνωσε την πιθανή επιβολή ενός φόρου 15% στον εξαγόμενο χάλυβα, ενώ οι δασμοί εισαγωγών ορισμένων πρώτων υλών χάλυβα ενδέχεται να μειωθούν. Η κυβερνητική απόφαση έφερε νέους πονοκεφάλους στα εγχώρια διαλυτήρια και έτσι, ενώ στα τέλη Απριλίου με αρχές Μαΐου οι τιμές διαλύσεων φλέρταραν με τα $700/ ldt, πλέον έχουν υποχωρήσει κάτω από $600/ldt. Παρόμοιες πτώσεις καταγράφονται σε Πακιστάν και Μπανγκλαντές.