
Η Ισλαμική Δημοκρατία του Ιράν κατήγγειλε σήμερα την «ανάρμοστη ανάμειξη», όπως τη χαρακτήρισε, της Γαλλίας και της Γερμανίας, οι οποίες καταδίκασαν τη σύλληψη από την Τεχεράνη δύο ελληνικών δεξαμενοπλοίων στον Κόλπο.
«Μια τέτοια ανάρμοστη ανάμειξη στην ανεξάρτητη δικαστική διαδικασία της χώρας μας δεν θα βοηθήσει στην επίλυση των προβλημάτων», ανέφερε σε ανακοίνωση ο Σαΐντ Χατιμπζαντέχ, εκπρόσωπος του υπουργείου Εξωτερικών.
Στις 27 Μαΐου, οι Φρουροί της Επανάστασης, ο ιδεολογικός στρατός του Ιράν, ανακοίνωσαν ότι συνέλαβαν δύο ελληνικά πετρελαιοφόρα, μερικές εβδομάδες μετά τη σύλληψη από την Ελλάδα, κατόπιν αιτήματος των ΗΠΑ, ενός πλοίου που μετέφερε ιρανικό πετρέλαιο.
Οι υπουργοί Εξωτερικών της Γερμανίας και της Γαλλίας καταδίκασαν με χωριστές ανακοινώσεις τους τη σύλληψη αυτών των ελληνικών πλοίων από το Ιράν και κάλεσαν την Τεχεράνη να τα απελευθερώσει μαζί με τα πληρώματά τους.
Το Βερολίνο κατήγγειλε «μια αδικαιολόγητη ανάμειξη στις θαλάσσιες μεταφορές» και «μια σοβαρή παραβίαση των διεθνών κανόνων».
Το Παρίσι από την πλευρά του επανέλαβε «την προσήλωσή του στους κανόνες του διεθνούς δικαίου που προστατεύουν την ελευθερία της ναυσιπλοΐας και την ασφάλεια στη θάλασσα» και κάλεσε το Ιράν «να απελευθερώσει αμέσως τα πληρώματα και τα πλοία».
Ο Χατιμπζαντέχ κατήγγειλε από την πλευρά του το γεγονός ότι η Γαλλία και η Γερμανία διαμαρτύρονται για μια «νόμιμη» σύλληψη, ενώ οι ίδιες χώρες «μένουν σιωπηλές μπροστά στην παράνομη σύλληψη (σ.σ.: από την Ελλάδα) ενός πλοίου» που μετέφερε ιρανικό πετρέλαιο.
Οι Φρουροί της Επανάστασης δικαιολόγησαν τη σύλληψη των ελληνικών πλοίων επικαλούμενοι «παραβιάσεις» που φέρεται να διέπραξαν, χωρίς να δώσουν περισσότερες λεπτομέρειες.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Η απόφαση της ιταλικής Επιτροπής Ανταγωνισμού (AGCM) να επιβάλει βαρύτατο πρόστιμο ύψους 256 εκατ. ευρώ στη Ryanair σηματοδοτεί μια νέα όξυνση στη διαμάχη μεταξύ…

Η υπογραφή των συμβάσεων μελέτης και κατασκευής μεταξύ του Υπουργείου Δημοσίων Έργων του Κουβέιτ και της China Communications Construction Company (CCCC), στις 22 Δεκεμβρίου,…

Η Γουινέα αναδεικνύεται στον αδιαφιλονίκητο ρυθμιστή της αγοράς των Capesizes, με τις εξαγωγές βωξίτη να καταγράφουν ιστορικό ρεκόρ στους 175 εκατ. τόνους (+22%) το…

Συνέντευξη του Μιχάλη Κουρτέση, Managing Director του ομίλου εταιρειών SeaHawk

Η εικόνα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών φαίνεται να μεταβάλλεται δραστικά, καθώς πλέον κολοσσοί της αγοράς εγκαταλείπουν σταδιακά την πολιτική της αποφυγής και επανέρχονται εκ…

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ