
Η Ισλαμική Δημοκρατία του Ιράν κατήγγειλε σήμερα την «ανάρμοστη ανάμειξη», όπως τη χαρακτήρισε, της Γαλλίας και της Γερμανίας, οι οποίες καταδίκασαν τη σύλληψη από την Τεχεράνη δύο ελληνικών δεξαμενοπλοίων στον Κόλπο.
«Μια τέτοια ανάρμοστη ανάμειξη στην ανεξάρτητη δικαστική διαδικασία της χώρας μας δεν θα βοηθήσει στην επίλυση των προβλημάτων», ανέφερε σε ανακοίνωση ο Σαΐντ Χατιμπζαντέχ, εκπρόσωπος του υπουργείου Εξωτερικών.
Στις 27 Μαΐου, οι Φρουροί της Επανάστασης, ο ιδεολογικός στρατός του Ιράν, ανακοίνωσαν ότι συνέλαβαν δύο ελληνικά πετρελαιοφόρα, μερικές εβδομάδες μετά τη σύλληψη από την Ελλάδα, κατόπιν αιτήματος των ΗΠΑ, ενός πλοίου που μετέφερε ιρανικό πετρέλαιο.
Οι υπουργοί Εξωτερικών της Γερμανίας και της Γαλλίας καταδίκασαν με χωριστές ανακοινώσεις τους τη σύλληψη αυτών των ελληνικών πλοίων από το Ιράν και κάλεσαν την Τεχεράνη να τα απελευθερώσει μαζί με τα πληρώματά τους.
Το Βερολίνο κατήγγειλε «μια αδικαιολόγητη ανάμειξη στις θαλάσσιες μεταφορές» και «μια σοβαρή παραβίαση των διεθνών κανόνων».
Το Παρίσι από την πλευρά του επανέλαβε «την προσήλωσή του στους κανόνες του διεθνούς δικαίου που προστατεύουν την ελευθερία της ναυσιπλοΐας και την ασφάλεια στη θάλασσα» και κάλεσε το Ιράν «να απελευθερώσει αμέσως τα πληρώματα και τα πλοία».
Ο Χατιμπζαντέχ κατήγγειλε από την πλευρά του το γεγονός ότι η Γαλλία και η Γερμανία διαμαρτύρονται για μια «νόμιμη» σύλληψη, ενώ οι ίδιες χώρες «μένουν σιωπηλές μπροστά στην παράνομη σύλληψη (σ.σ.: από την Ελλάδα) ενός πλοίου» που μετέφερε ιρανικό πετρέλαιο.
Οι Φρουροί της Επανάστασης δικαιολόγησαν τη σύλληψη των ελληνικών πλοίων επικαλούμενοι «παραβιάσεις» που φέρεται να διέπραξαν, χωρίς να δώσουν περισσότερες λεπτομέρειες.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ