
Η Ισλαμική Δημοκρατία του Ιράν κατήγγειλε σήμερα την «ανάρμοστη ανάμειξη», όπως τη χαρακτήρισε, της Γαλλίας και της Γερμανίας, οι οποίες καταδίκασαν τη σύλληψη από την Τεχεράνη δύο ελληνικών δεξαμενοπλοίων στον Κόλπο.
«Μια τέτοια ανάρμοστη ανάμειξη στην ανεξάρτητη δικαστική διαδικασία της χώρας μας δεν θα βοηθήσει στην επίλυση των προβλημάτων», ανέφερε σε ανακοίνωση ο Σαΐντ Χατιμπζαντέχ, εκπρόσωπος του υπουργείου Εξωτερικών.
Στις 27 Μαΐου, οι Φρουροί της Επανάστασης, ο ιδεολογικός στρατός του Ιράν, ανακοίνωσαν ότι συνέλαβαν δύο ελληνικά πετρελαιοφόρα, μερικές εβδομάδες μετά τη σύλληψη από την Ελλάδα, κατόπιν αιτήματος των ΗΠΑ, ενός πλοίου που μετέφερε ιρανικό πετρέλαιο.
Οι υπουργοί Εξωτερικών της Γερμανίας και της Γαλλίας καταδίκασαν με χωριστές ανακοινώσεις τους τη σύλληψη αυτών των ελληνικών πλοίων από το Ιράν και κάλεσαν την Τεχεράνη να τα απελευθερώσει μαζί με τα πληρώματά τους.
Το Βερολίνο κατήγγειλε «μια αδικαιολόγητη ανάμειξη στις θαλάσσιες μεταφορές» και «μια σοβαρή παραβίαση των διεθνών κανόνων».
Το Παρίσι από την πλευρά του επανέλαβε «την προσήλωσή του στους κανόνες του διεθνούς δικαίου που προστατεύουν την ελευθερία της ναυσιπλοΐας και την ασφάλεια στη θάλασσα» και κάλεσε το Ιράν «να απελευθερώσει αμέσως τα πληρώματα και τα πλοία».
Ο Χατιμπζαντέχ κατήγγειλε από την πλευρά του το γεγονός ότι η Γαλλία και η Γερμανία διαμαρτύρονται για μια «νόμιμη» σύλληψη, ενώ οι ίδιες χώρες «μένουν σιωπηλές μπροστά στην παράνομη σύλληψη (σ.σ.: από την Ελλάδα) ενός πλοίου» που μετέφερε ιρανικό πετρέλαιο.
Οι Φρουροί της Επανάστασης δικαιολόγησαν τη σύλληψη των ελληνικών πλοίων επικαλούμενοι «παραβιάσεις» που φέρεται να διέπραξαν, χωρίς να δώσουν περισσότερες λεπτομέρειες.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ