
Οι χώρες της G7 συμφώνησαν την Παρασκευή 27 Μαΐου να εργαστούν για την εξάλειψη της παραγωγής ενέργειας από άνθρακα.
Παρότι δεν κατάφεραν να ορίσουν μια ημερομηνία για το πότε θα γίνει αυτό, σημειώθηκε ότι οι ενεργειακές ελλείψεις που προκλήθηκαν από τον πόλεμο Ρωσίας-Ουκρανίας δεν πρέπει να εκτροχιάσουν τις προσπάθειες να καταπολεμηθεί η κλιματική αλλαγή.
Η δέσμευση, που δημοσιοποιήθηκε κατά το τέλος των τριήμερων συνομιλιών της Ομάδας των Επτά (G7) στο Βερολίνο, είναι πιο αδύναμη σε σχέση με ένα πρωτύτερο σχέδιο τελικού ανακοινωθέντος που είχε δει το Reuters και περιελάμβανε έναν στόχο για το τέλος της παραγωγής ενέργειας από άνθρακα έως το 2030.
Πηγές που γνωρίζουν τις συζητήσεις ανέφεραν πως η Ιαπωνία και οι Ηνωμένες Πολιτείες δήλωσαν πως δεν μπορούν να τηρήσουν αυτό το όριο.
Εξακολουθεί ωστόσο να είναι η πρώτη δέσμευση των χωρών της G7 να εγκαταλείψουν την παραγωγή ενέργειας από άνθρακα. Ο άνθρακας είναι το ορυκτό καύσιμο με τις μεγαλύτερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και η χρήση του εγείρει αντιδράσεις εν μέσω μια εξελισσόμενης κλιματικής κρίσης.
«Η αντικατάσταση των ορυκτών καυσίμων από τη Ρωσία κυριάρχησε στην πολιτική δημόσια συζήτηση και τις κυβερνητικές ενέργειες τις προηγούμενες εβδομάδες και τους προηγούμενους μήνες», δήλωσε ο Γερμανός υπουργός Οικονομίας Ρόμπερτ Χάμπεκ σε συνέντευξη Τύπου.
«Όμως πρέπει να είναι σαφές σε μας πως οι προκλήσεις της πολιτικής μας γενιάς, να περιορίσουμε την παγκόσμια υπερθέρμανση, δεν θα φύγουν αν απλώς επικεντρωθούμε στο παρόν», είπε. «Ο χρόνος κυριολεκτικά τελειώνει.»
Τα μέλη της G7 συμφώνησαν επίσης να απανθρακοποιήσουν σε μεγάλο βαθμό τους ενεργειακούς τους τομείς έως το 2035 και να σταματήσουν τη δημόσια χρηματοδότηση προγραμμάτων «αμείωτου» ορυκτού καυσίμου μέχρι τα τέλη αυτής της χρονιάς, εκτός από ορισμένες περιορισμένες περιπτώσεις. Ο χαρακτηρισμός «αμείωτος» αναφέρεται σε εργοστάσια παραγωγής ενέργειας που δεν χρησιμοποιούν τεχνολογία δέσμευσης των εκπομπών τους.
Στο ανακοινωθέν αναφέρεται μια δέσμευση για έναν απανθρακοποιημένο τομέα οδικών μεταφορών σε μεγάλο βαθμό έως το 2030, που περιλαμβάνει σημαντική αύξηση πωλήσεων και χρήσης οχημάτων ελαφρού κινητήρα μηδενικών εκπομπών.
Η G7 σκοπεύει επίσης να αρχίσει να εκδίδει δημόσιες αναφορές τον επόμενο χρόνο για τις επιδόσεις των χωρών σε σχέση με μια προηγούμενη δέσμευση να τερματίσουν τις «αντιπαραγωγικές» επιδοτήσεις ορυκτών καυσίμων έως το 2025.
Καλύπτοντας όλα τα ορυκτά καύσιμα, περιλαμβανομένου του πετρελαίου και του αερίου, η συμφωνία πηγαίνει μακρύτερα από την υπόσχεση των χωρών της G20 πέρυσι να σταματήσουν τη χρηματοδότηση μόνο για τον άνθρακα στο εξωτερικό.
Η G7 δεσμεύθηκε επίσης να αναλάβει φιλόδοξη δράση κατά της μόλυνσης από πλαστικό και να αυξήσει τις εθνικές προσπάθειες να διατηρηθεί ή να προστατευθεί τουλάχιστον το 30% των ακτών και των θαλάσσιων περιοχών τους έως το 2030.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτό: Andreas Gora – Pool/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Το πρωί της Τετάρτης 22 Οκτωβρίου εντός του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου «ΑΡΙΑΔΝΗ», κατά τον κατάπλου του στο λιμάνι των Χανίων, σημειώθηκε ένα απαράδεκτο περιστατικό βιαιοπραγίας.…

Η καινοτόμος τεχνολογία συμπιεστών MOPICO της Everllence ενισχύει το δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου της Λιθουανίας, εισάγοντας μια νέα εποχή ηλεκτρικής συμπίεσης, χωρίς εκπομπές διοξειδίου…

Η τεχνολογική καινοτομία στη ρομποτική αυτοματοποίηση εισέρχεται δυναμικά στον ναυπηγικό κλάδο, καθώς η νοτιοκορεατική Rainbow Robotics ενώνει τις δυνάμεις της με τη Samsung Heavy…

Μια σημαντική ανακοίνωση έρχεται από τη Νότια Κορέα, όπου η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) παρουσίασε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 15.000…

Ένα ακόμα ορόσημο στην πορεία επέκτασης του υπό ναύλωση στόλου της σημείωσε πρόσφατα η QatarEnergy, ανοίγοντας νέους ορίζοντες για τη θαλάσσια μεταφορά του καταριανού…

Την προηγούμενη εβδομάδα, η πίεση στη Ρωσία αυξήθηκε έντονα, γεγονός που μεταφράστηκε με ένα «ενιαίο μέτωπο» κυρώσεων, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η…

Συνεχίζεται μέχρι νεωτέρας η απεργία των εργαζομένων της Boeing Defense, καθώς δεν υπήρξε συμφωνία με την εταιρεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι…

Οι εμπορικές ροές προσαρμόστηκαν στις νέες γεωπολιτικές εξελίξεις την περασμένη εβδομάδα, με τις εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα να αποτελούν ρυθμιστή ζήτησης των πλοίων, όπως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ