
Tην έκθεσή της για 21η συνεχή χρονιά αναφορικά με τη χρηματοδότηση της ελληνικής ναυτιλίας δημοσίευσε η Petrofin Research.
Η εν λόγω έκθεση περιλαμβάνει εκτενή ανάλυση των χαρτοφυλακίων τραπεζικού δανεισμού της ελληνικής ναυτιλίας έως την 31η Δεκεμβρίου. Η τραπεζική χρηματοδότηση της ελληνικής ναυτιλίας το 2021 αυξήθηκε κατά 5,6%. Ειδικότερα, ο τραπεζικός δανεισμός για την ελληνική ναυτιλία αυξήθηκε από τα $49,8 δισ. το 2020 σε $52,6 δισ. το 2021. Η αύξηση αυτή του τραπεζικού δανεισμού είναι η τρίτη από το 2008: οι άλλες δύο καταγράφηκαν το 2012 και το 2014.
Η Credit Suisse αποτέλεσε τον κορυφαίο χρηματοδότη της ελληνικής ναυτιλίας και το 2021 για έβδομη συνεχή χρονιά, με την Eurobank να αντικαθιστά την BNP Paribas στη δεύτερη θέση. Το μερίδιο της Credit Suisse μειώθηκε από το 12,85% στο 10,65%. Τράπεζα Πειραιώς, Alpha Bank και BNP Paribas ακολούθησαν κατά πόδας την Eurobank, κλείνοντας την κορυφαία πεντάδα.
Σύμφωνα με τα ευρήματα της έκθεσης, η έκθεση των ευρωπαϊκών τραπεζών στην ελληνική ναυτιλία αυξήθηκε στα $39 δισ. από τα $36,8 δισ. το 2020. Οι δε ελληνικές τράπεζες αύξησαν τη συμμετοχή τους κατά 14,2% το 2021. Αξίζει να σημειωθεί ότι τράπεζες από το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ιρλανδία και τη Γερμανία έχουν μειώσει σημαντικά την έκθεσή τους στη χρηματοδότηση της ελληνικής ναυτιλίας τα τελευταία είκοσι έτη.
Άνοδο επίσης παρουσιάζει η χρηματοδότηση της ελληνικής ναυτιλίας και από άλλες πηγές, όπως το leasing. Είναι χαρακτηριστικό ότι, μεταξύ 2017 και 2021, το παγκόσμιο leasing αυξήθηκε από τα $47 δισ. στα $77 δισ.
Εν κατακλείδι, η αύξηση της τραπεζικής χρηματοδότησης της ελληνικής ναυτιλίας ερμηνεύεται από την Petrofin Research από την οικονομική ανάκαμψη μετά την Covid-19 και την αύξηση του θαλάσσιου εμπορίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις ρυθμίσεις που περικλείουν τη ναυτιλιακή βιομηχανία, την ενεργειακή μετάβαση, καθώς και το ρόλο των λιμενικών υποδομών προς αυτή την κατεύθυνση, επικεντρώθηκε η συζήτηση…
Ο Υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης και ο Υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους παρευρέθηκαν σήμερα, Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025, στην τελετή εγκαινίων των ανακαινισμένων εργαστηρίων του…
Ο όμιλος ERMA TECH, ανακοίνωσε την απόκτηση της τεχνολογίας Ultrasonic Antifouling Technology, που αναπτύχθηκε από την γερμανικών συμφερόντων HASYTEC, και των σχετικών δικαιωμάτων πνευματικής…
Για μια ιστορικής σημασίας MEPC στον ΙΜΟ, ιδιαίτερα στην περίπτωση που το Net Zero Framework υιοθετηθεί από τα κράτη μέλη, έκανε λόγο ο κ.…
Από το Λιμεναρχείο Κορίνθου ανακοινώθηκε η διακοπή της ναυσιπλοΐας στη Διώρυγα της Κορίνθου από σήμερα, Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 και μέχρι νεωτέρας, λόγω προγραμματισμένων…
Αν και οι διπλωματικές σχέσεις Ουάσιγκτον-Καράκας παραμένουν τεταμένες, οι εταιρείες ενέργειας που έχουν αφήσει «ανοιχτές υποθέσεις» στη Βενεζουέλα φιλοδοξούν ότι σύντομα θα εξαιρεθούν από…
Έντονη ήταν η παρουσία των Ελλήνων πλοιοκτητών για ακόμη μία εβδομάδα στην αγορά των νεότευκτων, με τα δεξαμενόπλοια να έχουν την τιμητική τους. Συγκεκριμένα,…
Το 2025 δεν έχει εξελιχθεί ιδανικά για τις αποστολές σιτηρών ‒κυρίως για το σιτάρι‒, με τη συνολική μείωση των αγαθών να ξεπερνά το 10%.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ