
Στην ενίσχυση της εγχώριας παραγωγής μαγνησίου στρέφεται η Ευρωπαϊκή Ένωση, με στόχο τη μείωση της εξάρτησης ευρωπαϊκών βιομηχανιών από τις κινεζικές εισαγωγές. Πιο συγκεκριμένα, τουλάχιστον τρεις εταιρείες συμμετέχουν σε projects, όπως αναφέρει δημοσίευμα του Reuters.
Οι ανάγκες της Ευρώπης για μαγνήσιο είναι σημαντικές, με τις χώρες της ΕΕ να καταναλώνουν αθροιστικά το 20% της παγκόσμιας προσφοράς μαγνησίου. Η επιθυμία της Ευρώπης να δώσει πνοή στην εγχώρια παραγωγή συνιστά απόρροια πληθώρας παραγόντων, μεταξύ άλλων των εξής:
– Η Ευρώπη εξαρτάται σε σημαντικό βαθμό από τις εισαγωγές κινεζικού μαγνησίου (καλύπτει το 93% της ζήτησης των χωρών της ΕΕ), το οποίο επηρέασε την εγχώρια αγορά σημαντικά το 2021, όταν και η προσφορά κινεζικού μαγνησίου εμφανίστηκε μειωμένη, με αποτέλεσμα οι τιμές να αυξηθούν.
– Η Ευρώπη «αποφεύγει» όσο το δυνατόν περισσότερο το εμπόριο με τη Ρωσία (τέταρτη μεγαλύτερη παραγωγός μαγνησίου παγκοσμίως) και, παρότι επί του παρόντος το μαγνήσιο δεν υπόκειται σε δασμούς, οι εισαγωγές ρωσικού μαγνησίου δεν αποτελούν βιώσιμη εναλλακτική για τις χώρες της ΕΕ.
Στο πλαίσιο αυτό, οι απαιτούμενες επενδύσεις για την επανεκκίνηση της δραστηριότητας στην Ευρώπη εκτιμώνται περίπου στα 2 δισ. ευρώ, με ορίζοντα το 2025. Όσο για λοιπούς στόχους, η Ευρωπαϊκή Ένωση ευελπιστεί σε κάλυψη του 15% των αναγκών της μέσω της εγχώριας παραγωγής.
Μια δυνητική μείωση του εμπορίου μαγνησίου δύναται να επιδράσει στην αγορά των bulk carriers, ωστόσο λόγω του μικρού ποσοστού το οποίο καταλαμβάνει το εν λόγω εμπόρευμα στην αγορά σε σύγκριση με άλλα (όπως σιδηρομετάλλευμα, άνθρακας, σιτηρά), η επίδραση δεν αναμένεται σημαντική.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ