
Στην ενίσχυση της εγχώριας παραγωγής μαγνησίου στρέφεται η Ευρωπαϊκή Ένωση, με στόχο τη μείωση της εξάρτησης ευρωπαϊκών βιομηχανιών από τις κινεζικές εισαγωγές. Πιο συγκεκριμένα, τουλάχιστον τρεις εταιρείες συμμετέχουν σε projects, όπως αναφέρει δημοσίευμα του Reuters.
Οι ανάγκες της Ευρώπης για μαγνήσιο είναι σημαντικές, με τις χώρες της ΕΕ να καταναλώνουν αθροιστικά το 20% της παγκόσμιας προσφοράς μαγνησίου. Η επιθυμία της Ευρώπης να δώσει πνοή στην εγχώρια παραγωγή συνιστά απόρροια πληθώρας παραγόντων, μεταξύ άλλων των εξής:
– Η Ευρώπη εξαρτάται σε σημαντικό βαθμό από τις εισαγωγές κινεζικού μαγνησίου (καλύπτει το 93% της ζήτησης των χωρών της ΕΕ), το οποίο επηρέασε την εγχώρια αγορά σημαντικά το 2021, όταν και η προσφορά κινεζικού μαγνησίου εμφανίστηκε μειωμένη, με αποτέλεσμα οι τιμές να αυξηθούν.
– Η Ευρώπη «αποφεύγει» όσο το δυνατόν περισσότερο το εμπόριο με τη Ρωσία (τέταρτη μεγαλύτερη παραγωγός μαγνησίου παγκοσμίως) και, παρότι επί του παρόντος το μαγνήσιο δεν υπόκειται σε δασμούς, οι εισαγωγές ρωσικού μαγνησίου δεν αποτελούν βιώσιμη εναλλακτική για τις χώρες της ΕΕ.
Στο πλαίσιο αυτό, οι απαιτούμενες επενδύσεις για την επανεκκίνηση της δραστηριότητας στην Ευρώπη εκτιμώνται περίπου στα 2 δισ. ευρώ, με ορίζοντα το 2025. Όσο για λοιπούς στόχους, η Ευρωπαϊκή Ένωση ευελπιστεί σε κάλυψη του 15% των αναγκών της μέσω της εγχώριας παραγωγής.
Μια δυνητική μείωση του εμπορίου μαγνησίου δύναται να επιδράσει στην αγορά των bulk carriers, ωστόσο λόγω του μικρού ποσοστού το οποίο καταλαμβάνει το εν λόγω εμπόρευμα στην αγορά σε σύγκριση με άλλα (όπως σιδηρομετάλλευμα, άνθρακας, σιτηρά), η επίδραση δεν αναμένεται σημαντική.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πολιτική που χαράσσουν οι δύο οικονομικοί γίγαντες στο πλαίσιο του εμπορικού πολέμου, βάσει στοιχείων της Braemar, διαφαίνεται ότι ασκεί καθοδικές πιέσεις στη ναυλαγορά…
Τα επίσημα εγκαίνια του νέου Ωνάσειου Νοσοκομείου που περιλαμβάνει το Καρδιοχειρουργικό Κέντρο, το Ωνάσειο Εθνικό Μεταμοσχευτικό Κέντρο και το Ωνάσειο Παίδων έκανε σήμερα ο…
Οι διμερείς σχέσεις Αυστραλίας-ΗΠΑ ενισχύονται, καθώς οι εκατέρωθεν κυβερνήσεις ανακοίνωσαν ανταποδοτικά επενδυτικά σχέδια, τόσο σε τεχνολογική ανάπτυξη και σπάνιες γαίες, όσο και στην αμυντική…
Μια ανάσα μακριά από το λανσάρισμα του ταχύτερου «bullet train» παγκοσμίως βρίσκεται η Κίνα, καθώς το υπερσύγχρονο πρωτότυπο CR450 εισήλθε πρόσφατα στο στάδιο των…
Οι υδρογονάνθρακες θα συνεχίσουν να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της παραγωγής ενέργειας σε διεθνές επίπεδο, ακόμα και μετά το 2025. Αυτό είναι το βασικό εύρημα…
Η Σανάε Τακαΐτσι, μια συντηρητική πολιτικός με εθνικιστικές απόψεις, επικεφαλής του κυβερνώντος ιαπωνικού Φιλελεύθερου Δημοκρατικού Κόμματος, κέρδισε σήμερα, Τρίτη 21 Οκτωβρίου, την ψήφο της…
Για πρώτη φορά μετά τον Νοέμβριο του 2018, η Κίνα δεν εισήγαγε κανένα φορτίο σόγιας από τις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο, την ίδια ώρα που…
Με την αβεβαιότητα να αποτελεί το νέο status quo του διεθνούς εμπορίου και της παγκόσμιας ναυτιλίας, η δραστηριότητα των πλοιοκτητών στη δευτερογενή αγορά bulk…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ