
Η ιαπωνική ναυτιλιακή εταιρεία Kawasaki Kisen Kaisha Ltd. (“K” Line) ανέπτυξε δύο αρχικούς σχεδιασμούς φορτηγών πλοίων τα οποία τροφοδοτούνται από καύσιμο LNG και μπαταρίες, για τους οποίους έλαβε έγκριση επί της αρχής (AiP) από τον ιαπωνικό νηογνώμονα Nippon Kaiji Kyokai (ClassNK).
Συγκεκριμένα, η εταιρεία ανέπτυξε έναν σχεδιασμό που αφορά ένα Capesize φορτηγό πλοίο χωρητικότητας 200.000 τόνων σε συνεργασία με τη Namura Shipbuilding Co. Ltd. και την Taiyo Electric Co. Ltd., καθώς και έναν σχεδιασμό ενός Post-Panamax φορτηγού πλοίου, χωρητικότητας 90.000 τόνων, σε συνεργασία με το ναυπηγείο Shin Kurushima Sanoyas Shipbuilding Co. Ltd. και την Taiyo Electric Co.
Τα υπό ανάπτυξη πλοία θα χρησιμοποιούν ως κύριο καύσιμο LNG, επιτυγχάνοντας μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από 25 έως και 30% σε σύγκριση με την κατανάλωση μαζούτ. Επιπλέον, τα πλοία θα είναι εξοπλισμένα με αξονική γεννήτρια μόνιμου μαγνήτη, καθώς και με μπαταρίες ιόντων λιθίου, συνδυασμός που θα προσφέρει περαιτέρω μείωση των εκπομπών κατά 2,5-3% σε σχέση με τα πλοία κατανάλωσης LNG που δεν χρησιμοποιούν την εν λόγω τεχνολογία.
Τέλος, η “K” Line στοχεύει στην περαιτέρω εξέλιξη των νέων σχεδιασμών, προσθέτοντας επιπλέον τεχνολογίες βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης, όπως ηλιακά πάνελ για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, συστήματα αερολίπανσης, ακόμα και συστήματα αετών (kites) για την παραγωγή βοηθητικής πρόωσης όταν επικρατούν ευνοϊκές καιρικές συνθήκες.
Φωτό: K Line
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ επιχειρεί την αποδυνάμωση της κινεζικής επιρροής στις παγκόσμιες λιμενικές υποδομές, με στόχο να θέσει περισσότερους τερματικούς σταθμούς υπό δυτικό…
Σημαντική οικονομική ώθηση αναμένεται να λάβει σύντομα ο ναυτιλιακός κλάδος του Ηνωμένου Βασιλείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα δημοσίευμα του Reuters, η βρετανική κυβέρνηση σε συνεργασία με…
Καθώς η παγκόσμια αγορά πετρελαίου «ακροβατεί» σε τεντωμένο σχοινί, το τοπίο στον κλάδο των διυλίσεων παραμένει ρευστό. Αν και η παραγωγή των διυλιστηρίων κατέγραψε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ