
Η συμφωνία των Ηνωμένων Εθνών για την απομάκρυνση του φορτίου πετρελαίου που φέρει το αγκυροβολημένο κοντά στο λιμάνι Ras Issa της Υεμένης «FSO Safer» δεν έχει αποφέρει επί του παρόντος τους απαραίτητους καρπούς.
Πιο συγκεκριμένα και σύμφωνα με πληθώρα ειδησεογραφικών μέσων όπως το Reuters, το γαλλικό AFP και το γερμανικό DW επί του παρόντος έχουν συγκεντρώσει $33 εκατ. από δωρεές των κρατών-μελών των Ηνωμένων Εθνών, ενώ η επιχείρηση απομάκρυνσης του φορτίου 1,1 εκατ. βαρελιών πετρελαίου που βρίσκονται εντός του δεξαμενόπλοιου απαιτεί κεφάλαια ύψους $80 εκατ.
H νωχελικότερη του απαιτούμενου συγκέντρωση κεφαλαίων αποτελεί τροχοπέδη στις προσπάθειες αποφυγής μιας οικολογικής καταστροφής. Ο David Gressly, UN Humanitarian Coordinator για την Υεμένη, δήλωσε τα εξής: «Πρέπει να ολοκληρώσουμε την επιχείρηση μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου, προκειμένου να αποφύγουμε τους ισχυρούς ανέμους και τα ρεύματα που αναμένεται να ξεκινήσουν αργότερα εντός του έτους…».
Σημειώνεται ότι μια πιθανή πετρελαιοκηλίδα δύναται να οδηγήσει σε μεγαλύτερη οικολογική καταστροφή από εκείνη που είχε προκαλέσει το «Exxon Valdez» στα ύδατα της Αλάσκας το 1989. Σύμφωνα με τα Ηνωμένα Έθνη, το κόστος μιας πετρελαιοκηλίδας τέτοιου μεγέθους θα ανερχόταν σε περίπου $20 δισ.
We need $144 million to implement the #UN-coordinated operational plan to address the threat from the #FSOSafer, including $80 million for the emergency operation and temporary replacement vessel. The emergency operation would look like this: https://t.co/FzlrVb2uHA @DutchMFA
— David Gressly (@DavidGressly) May 11, 2022
Φωτό: Maxar/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοκληρώθηκαν την Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2025 οι αρχαιρεσίες της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας με την εκλογή των 7 μελών στο Διοικητικό της Συμβούλιο. Αναλυτικά η…
Μια νέα τεχνολογική δοκιμή καυσίμου συνδυάζει για πρώτη φορά αιθανόλη, μεθανόλη και ναυτιλιακό ντίζελ (bunker) σε δίχρονες μηχανές μεγαλης κλιμακας. Η καινοτόμος αυτή προσπάθεια,…
Η υιοθέτηση μιας ενεργειακά διασυνδεδεμένης αρχιτεκτονικής υπόσχεται να μειώσει δραστικά τις εκπομπές και να επαναπροσδιορίσει την αποδοτικότητα των πλοίων. Ο συνδυασμός αυτός αφορά τεχνολογίες…
Ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για την επέκταση του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Atlas Maritime, με επικεφαλής τον κ. Λέοντα Πατίτσα, στο πλαίσιο της…
Καθώς η παγκόσμια ζήτηση για εισαγωγές LNG αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο, οι εξαγωγείς της Βόρειας Αμερικής φαίνονται αποφασισμένοι να συνεχίσουν με το πόδι στο…
Το Τμήμα Κρουαζιέρας του Ομίλου MSC πέτυχε ένα επίτευγμα στο ταξίδι του προς την απανθρακοποίηση, καθώς δύο από τα πλοία του – το «MSC…
Οι επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας επέτρεψαν στα κράτη που εισάγουν ορυκτά καύσιμα να εξοικονομήσουν περίπου $1,3 τρισ. από το 2010, σύμφωνα με νέα…
Ένα ακόμα ορόσημο στην αναπτυξιακή της πορεία σημείωσε πρόσφατα η ExxonMobil, πραγματοποιώντας ένα σημαντικό βήμα για τη διεθνή επέκταση της αμερικανικής εταιρείας (και) στα……
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ