
Η αύξηση της προσφοράς δεξαμενόπλοιων σε συνάρτηση με τη μείωση των ‒προς μεταφορά‒ φορτίων προκαλεί νέους πονοκεφάλους στη spot αγορά των δεξαμενόπλοιων και αντανακλάται στην κερδοφορία στην αγορά. Πιο συγκεκριμένα, την περασμένη εβδομάδα, οι ναύλοι των μεγαλύτερων μεγεθών κατέγραψαν καθολική πτώση σε σημαντικά routes με επίκεντρο τα VLCCs.
Ειδικότερα, τα κέρδη των VLCCs στα routes από τον Αραβικό Κόλπο στη Σιγκαπούρη σημείωσαν πτώση, υποχωρώντας υπό το μηδέν. Παρεμφερή εικόνα παρουσιάστηκε και στα routes από Δυτική Αφρική προς Κίνα. Την ίδια ώρα, ο μέσος όρος των ημερήσιων κερδών για VLCCs σε συμβόλαια χρονοναύλωσης υποχώρησε κατά $1.036 σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκε στα $-12.106.
Παράλληλα, ιδιαίτερα ισχυρή μεταβλητότητα καταγράφεται στην κερδοφορία των Suezmaxes και Aframaxes. Ο μέσος όρος των ημερήσιων κερδών για τα Suezmaxes υπό συμβόλαια χρονοναύλωσης διαμορφώθηκε στα $43.648, σημειώνοντας εβδομαδιαία πτώση $35.020. Ακόμη, ο μέσος όρος των ημερήσιων κερδών για τα Aframaxes μειώθηκε κατά $28.660 σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκε στα $41.781.
Αντιθέτως, η αγορά των clean tankers εμφάνισε θετικά σημάδια, με τους ναύλους στη spot αγορά να σημειώνουν σημαντική άνοδο. Ενδεικτικά, στα routes από τον Αραβικό Κόλπο προς την Ιαπωνία, η κερδοφορία των MR και Panamax tankers διαμορφώθηκε στα $44.305/ημέρα (εβδομαδιαία άνοδος 132,3%) και $45.519/ημέρα (εβδομαδιαία άνοδος 87,3%) αντίστοιχα.
Πηγή: Intermodal Weekly Market Report – Week 17
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού (ΓΕΝ) αντιναύαρχος Δημήτριος Ελευθέριος Κατάρας ΠΝ, επισκέφθηκε, από 7 έως 13 Οκτωβρίου, τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής μετά από…
Ένα δεξαμενόπλοιο που βρισκόταν σε ναυπηγείο της δυτικής Ινδονησίας για επισκευές τυλίχθηκε στις φλόγες σήμερα το πρωί με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους…
Στην τελετή εγκαινίων του νέου Ογκολογικού Κέντρου στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο «Αττικόν» παρέστη το πρωί ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και στη συνέχεια επισκέφτηκε το…
Η Κίνα αποτελεί τον μεγαλύτερο καταναλωτή αργού πετρελαίου διεθνώς. Καθώς ο οικονομικός γίγαντας της Ασίας επιδιώκει να εξασφαλίσει ενεργειακά αποθέματα, αναδύεται η ανάγκη για…
Atlantas Ship Management (ASM), a leading ship management company headquartered in London, operate a fleet of 40+ vessels and expect this to grow to…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για την Wah Kwong Maritime Transport στις διά θαλάσσης μεταφορές χύδην ξηρών φορτίων, μέσα από ένα καινοτόμο επιχειρηματικό μοντέλο με «άρωμα»…
«Ξεκινώντας με την προμήθεια των νέων οχημάτων που παραλάβαμε σήμερα, ανακοινώνουμε ότι στους επόμενους μήνες το Λιμενικό Σώμα και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής…
Η Ινδία κάνει ένα αποφασιστικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλιακή και ενεργειακή της μετάβαση, αναγνωρίζοντας τρία μεγάλα λιμάνια, το Deendayal (Γκουτζαράτ), το V.O. Chidambaranar…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ