
Η αύξηση της προσφοράς δεξαμενόπλοιων σε συνάρτηση με τη μείωση των ‒προς μεταφορά‒ φορτίων προκαλεί νέους πονοκεφάλους στη spot αγορά των δεξαμενόπλοιων και αντανακλάται στην κερδοφορία στην αγορά. Πιο συγκεκριμένα, την περασμένη εβδομάδα, οι ναύλοι των μεγαλύτερων μεγεθών κατέγραψαν καθολική πτώση σε σημαντικά routes με επίκεντρο τα VLCCs.
Ειδικότερα, τα κέρδη των VLCCs στα routes από τον Αραβικό Κόλπο στη Σιγκαπούρη σημείωσαν πτώση, υποχωρώντας υπό το μηδέν. Παρεμφερή εικόνα παρουσιάστηκε και στα routes από Δυτική Αφρική προς Κίνα. Την ίδια ώρα, ο μέσος όρος των ημερήσιων κερδών για VLCCs σε συμβόλαια χρονοναύλωσης υποχώρησε κατά $1.036 σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκε στα $-12.106.
Παράλληλα, ιδιαίτερα ισχυρή μεταβλητότητα καταγράφεται στην κερδοφορία των Suezmaxes και Aframaxes. Ο μέσος όρος των ημερήσιων κερδών για τα Suezmaxes υπό συμβόλαια χρονοναύλωσης διαμορφώθηκε στα $43.648, σημειώνοντας εβδομαδιαία πτώση $35.020. Ακόμη, ο μέσος όρος των ημερήσιων κερδών για τα Aframaxes μειώθηκε κατά $28.660 σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκε στα $41.781.
Αντιθέτως, η αγορά των clean tankers εμφάνισε θετικά σημάδια, με τους ναύλους στη spot αγορά να σημειώνουν σημαντική άνοδο. Ενδεικτικά, στα routes από τον Αραβικό Κόλπο προς την Ιαπωνία, η κερδοφορία των MR και Panamax tankers διαμορφώθηκε στα $44.305/ημέρα (εβδομαδιαία άνοδος 132,3%) και $45.519/ημέρα (εβδομαδιαία άνοδος 87,3%) αντίστοιχα.
Πηγή: Intermodal Weekly Market Report – Week 17
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Ro-Ro segment, ως γνωστόν, χαρακτηρίζεται παραδοσιακά από μηχανοστάσιο στην πρύμνη, κάτω από το κύριο κατάστρωμα. Η διάταξη αυτή διευκολύνει την απευθείας μετάδοση ισχύος…
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ