
Σχεδόν 25 εκατ. τόνοι σιτηρών είναι αποκλεισμένοι στην Ουκρανία και δεν μπορεί να μεταφερθούν εκτός χώρας λόγω δυσκολιών στις υποδομές και των αποκλεισμένων λιμανιών της Μαύρης Θάλασσας, συμπεριλαμβανομένης της Μαριούπολης, δήλωσε σήμερα αξιωματούχος του Οργανισμού Τροφίμων και Γεωργίας του ΟΗΕ (FAO).
Οι αποκλεισμοί θεωρούνται ένας από τους παράγοντες που ευθύνονται για τις υψηλές τιμές τροφίμων, που ανήλθαν τον Μάρτιο σε επίπεδα ρεκόρ ύστερα από τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, πριν υποχωρήσουν και πάλι ελαφρώς τον Απρίλιο, σύμφωνα με τον FAO.
Η Ουκρανία ήταν η τέταρτη μεγαλύτερη στον κόσμο χώρα εξαγωγής αραβοσίτου την περίοδο 2020/21 και η έκτη μεγαλύτερη στις εξαγωγές σίτου, σύμφωνα με στοιχεία του Διεθνούς Συμβουλίου Σιτηρών.
«Είναι μια σχεδόν αλλόκοτη κατάσταση που βλέπουμε αυτή τη στιγμή στην Ουκρανία με σχεδόν 25 εκατ. τόνους σιτηρών, που θα μπορούσαν να εξαχθούν, αλλά δεν μπορούν να βγουν εκτός χώρας λόγω έλλειψης υποδομών και αποκλεισμών των λιμανιών», δήλωσε ο Γιόσεφ Σμιντχούμπερ, αναπληρωτής επικεφαλής της διεύθυνσης Αγορών και Εμπορίου του FAO σε διαδικτυακή ενημέρωση των δημοσιογράφων από τη Γενεύη.
Ο Σμιντχούμπερ δήλωσε ότι τα γεμάτα σιλό μπορεί να οδηγήσουν σε ελλείψεις σε αποθηκευτικούς χώρους κατά την επόμενη συγκομιδή τον Ιούλιο και τον Αύγουστο.
«Παρά τον πόλεμο οι συνθήκες συγκομιδής δεν φαίνονται τόσο τρομερές. Αυτό θα μπορούσε πραγματικά να σημαίνει ότι δεν υπάρχει επαρκής αποθηκευτική δυναμικότητα στην Ουκρανία, ιδίως εάν δεν ανοίξει διάδρομος σίτου για εξαγωγή από την Ουκρανία», δήλωσε ο αξιωματούχος.
Άλλη ανησυχία είναι οι αναφορές ότι κάποιοι αποθηκευτικοί χώροι σιτηρών έχουν καταστραφεί στις συγκρούσεις στην Ουκρανία, δήλωσε ο ίδιος, χωρίς να δώσει λεπτομέρειες.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ