
Την τελευταία του πνοή άφησε πριν από λίγες ώρες ο Σπύρος Ράνης, μια σημαντική προσωπικότητα της ελληνικής ναυτιλίας, σε ηλικία 93 ετών.
Ο Σπύρος Ράνης υπήρξε χαρακτηριστικό παράδειγμα ναυτικού ο οποίος ξεκίνησε την καριέρα του από το ελληνικό Εμπορικό Ναυτικό και, χάρη στην επιμονή και στις ικανότητές του, κατόρθωσε να δραστηριοποιηθεί με ιδιαίτερη επιτυχία στο θαλάσσιο επιχειρείν.
Γεννήθηκε στην Αθήνα και το 1947 εισήλθε στη Σχολή Πλοιάρχων της Ύδρας. Με την αποφοίτησή του, στις αρχές της δεκαετίας του 1950, και σχεδόν αμέσως ναυτολογήθηκε και ταξίδεψε σε εμπορικά πλοία έως το 1954. Την επόμενη χρονιά θα εισερχόταν στη Σχολή Δοκίμων του Λιμενικού. Ο Σπύρος Ράνης παρέμεινε στο Λιμενικό Σώμα μέχρι και το 1970, οπότε και αποχώρησε με τον βαθμό του Πλωτάρχη.
Βασικός άξονας της επιχειρηματικής του δραστηριότητας ήταν η Ranger Marine S.A., διαχειρίστρια εταιρεία της οποίας υπήρξε ιδρυτής. Εκτός από τη διαχείριση της Ranger Marine, θα δραστηριοποιούνταν με ιδιαίτερη επιτυχία στον ξενοδοχειακό κλάδο, ενώ ήταν και ιδρυτής του Πειραϊκού Κέντρου Ναυτικής Εκπαίδευσης Σ. Ράνη.
Εκτός από σπουδαία επιχειρηματική οντότητα, ο Σπύρος Ράνης υπήρξε και πολυγραφότατος αρθρογράφος στον ναυτιλιακό Τύπο. Άλλωστε, ένα από τα πράγματα που πάντοτε τον χαρακτήριζαν ήταν η αγάπη του για το ναυτικό επάγγελμα και για τα ζητήματα της ναυτικής εκπαίδευσης.
Πιο συγκεκριμένα, αποτελούσε από τους πιο σταθερούς αρθρογράφους των Ναυτικών Χρονικών από τη δεκαετία του 1960, με τακτική θεματογραφία σε θέματα ναυτικής εκπαίδευσης, προσέλκυσης νέων στο ναυτικό επάγγελμα, επιμόρφωσης ναυτικών αλλά και ναυτιλιακής πολιτικής. Οι βαθιές γνώσεις του αλλά και το πάθος του για τη βελτίωση της ναυτικής εκπαίδευσης αποτελούσαν πρωτοποριακά εφαλτήρια και τύγχαναν μεγάλης αναγνωσιμότητας από το κοινό του περιοδικού, ακόμα και από αυτούς που δεν συμφωνούσαν με τις σκέψεις και τις προτάσεις του.
Το 2017, η κριτική επιτροπή των Βραβείων Ευκράντη τίμησε τον σπουδαίο αρθρογράφο και στυλοβάτη της ναυτικής εκπαίδευσης με το βραβείο για την προσφορά του στα ναυτιλιακά γράμματα.
Η ναυτιλία και η ναυτική εκπαίδευση από σήμερα είναι φτωχότερες, με την απουσία ενός υπερμάχου της διατήρησης της ελληνικής ναυτοσύνης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ