
Την τελευταία του πνοή άφησε πριν από λίγες ώρες ο Σπύρος Ράνης, μια σημαντική προσωπικότητα της ελληνικής ναυτιλίας, σε ηλικία 93 ετών.
Ο Σπύρος Ράνης υπήρξε χαρακτηριστικό παράδειγμα ναυτικού ο οποίος ξεκίνησε την καριέρα του από το ελληνικό Εμπορικό Ναυτικό και, χάρη στην επιμονή και στις ικανότητές του, κατόρθωσε να δραστηριοποιηθεί με ιδιαίτερη επιτυχία στο θαλάσσιο επιχειρείν.
Γεννήθηκε στην Αθήνα και το 1947 εισήλθε στη Σχολή Πλοιάρχων της Ύδρας. Με την αποφοίτησή του, στις αρχές της δεκαετίας του 1950, και σχεδόν αμέσως ναυτολογήθηκε και ταξίδεψε σε εμπορικά πλοία έως το 1954. Την επόμενη χρονιά θα εισερχόταν στη Σχολή Δοκίμων του Λιμενικού. Ο Σπύρος Ράνης παρέμεινε στο Λιμενικό Σώμα μέχρι και το 1970, οπότε και αποχώρησε με τον βαθμό του Πλωτάρχη.
Βασικός άξονας της επιχειρηματικής του δραστηριότητας ήταν η Ranger Marine S.A., διαχειρίστρια εταιρεία της οποίας υπήρξε ιδρυτής. Εκτός από τη διαχείριση της Ranger Marine, θα δραστηριοποιούνταν με ιδιαίτερη επιτυχία στον ξενοδοχειακό κλάδο, ενώ ήταν και ιδρυτής του Πειραϊκού Κέντρου Ναυτικής Εκπαίδευσης Σ. Ράνη.
Εκτός από σπουδαία επιχειρηματική οντότητα, ο Σπύρος Ράνης υπήρξε και πολυγραφότατος αρθρογράφος στον ναυτιλιακό Τύπο. Άλλωστε, ένα από τα πράγματα που πάντοτε τον χαρακτήριζαν ήταν η αγάπη του για το ναυτικό επάγγελμα και για τα ζητήματα της ναυτικής εκπαίδευσης.
Πιο συγκεκριμένα, αποτελούσε από τους πιο σταθερούς αρθρογράφους των Ναυτικών Χρονικών από τη δεκαετία του 1960, με τακτική θεματογραφία σε θέματα ναυτικής εκπαίδευσης, προσέλκυσης νέων στο ναυτικό επάγγελμα, επιμόρφωσης ναυτικών αλλά και ναυτιλιακής πολιτικής. Οι βαθιές γνώσεις του αλλά και το πάθος του για τη βελτίωση της ναυτικής εκπαίδευσης αποτελούσαν πρωτοποριακά εφαλτήρια και τύγχαναν μεγάλης αναγνωσιμότητας από το κοινό του περιοδικού, ακόμα και από αυτούς που δεν συμφωνούσαν με τις σκέψεις και τις προτάσεις του.
Το 2017, η κριτική επιτροπή των Βραβείων Ευκράντη τίμησε τον σπουδαίο αρθρογράφο και στυλοβάτη της ναυτικής εκπαίδευσης με το βραβείο για την προσφορά του στα ναυτιλιακά γράμματα.
Η ναυτιλία και η ναυτική εκπαίδευση από σήμερα είναι φτωχότερες, με την απουσία ενός υπερμάχου της διατήρησης της ελληνικής ναυτοσύνης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ