
Η Κίνα αποτελεί τον κορυφαίο εισαγωγέα αργού πετρελαίου παγκοσμίως, ενώ η Ρωσία τον δεύτερο μεγαλύτερο εξαγωγέα. Ωστόσο, καθώς το εμπόριο πετρελαίου μεταξύ των δύο χωρών πραγματοποιείται κυρίως με αγωγούς και η απόστασή τους είναι μικρή, ο αντίκτυπος στη ζήτηση των δεξαμενόπλοιων είναι μικρός. Σε πρόσφατη ανάλυσή της η BIMCO σημειώνει, πάντως, ότι οποιαδήποτε αλλαγή στις εξαγωγές ρωσικού αργού προς την Κίνα είναι πιθανό να επηρεάσει τη ζήτηση των dirty tankers σε όρους τονομιλίων, δεδομένου ότι επηρεάζονται οι αποστάσεις μεταφοράς.
«Το εμπόριο Ρωσίας-Κίνας με dirty tankers έχει αυξηθεί κατά 94% σε όρους deadweight tonne miles από την έναρξη της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία και έπειτα», σημειώνει ο Niels Rasmussen, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO.
Από την άλλη, κατά το ίδιο χρονικό διάστημα, οι εξαγωγές της Ρωσίας με dirty tankers, εκφρασμένες σε deadweight tonne miles, και αντιστοίχως οι εισαγωγές της Κίνας έχουν αυξηθεί κατά 14% και 4%. Συνεπώς, καταδεικνύεται η σημαντικότητα του διμερούς εμπορίου αργού πετρελαίου Ρωσίας-Κίνας για τις δύο χώρες.
Σύμφωνα με τον κ. Rasmussen, η Μαύρη Θάλασσα αποτελεί σημαντική συνιστώσα για το εμπόριο πετρελαίου των δύο χωρών με dirty tankers, καθώς αντιπροσωπεύει το 58% της αύξησης που καταγράφεται. «Καθώς τα deadweight tonne miles από τη Βραζιλία, που είναι αρκετά πιο μακριά από την Κίνα, έχουν μειωθεί κατά 26% την ίδια περίοδο, η αλλαγή των pattern εισαγωγών πετρελαίου της Κίνας οδηγεί σε μείωση των τονομιλίων, εξέλιξη αρνητική για τα δεξαμενόπλοια, καταλήγει ο επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO.
Φωτό: Wallace Woon/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ανησυχητικά είναι πρόσφατα δεδομένα έρευνας για την ευαλωτότητα της ναυτιλιακής βιομηχανίας έναντι των κυβερνοεπιθέσεων. Αναλυτικότερα, δεδομένα των Achilles Network και Procureship δείχνουν ότι περισσότερο…

Η Microsoft ανακοίνωσε τη Δευτέρα 3 Νοεμβρίου επενδύσεις ύψους 15,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, κυρίως στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα έως το…

Μετά την πρόσφατη έναρξη πτήσεων προς τη Λισαβόνα, η SKY express, εγκαινίασε στις 24 Οκτωβρίου και τη νέα απευθείας πτήση Αθήνα-Μαδρίτη, ενισχύοντας περαιτέρω την…

Βελτιώθηκε ελαφρώς τον Οκτώβριο ο δείκτης οικονομικού κλίματος και διαμορφώθηκε στις 107,5 μονάδες, από 106,2 μονάδες τον Σεπτέμβριο. Σύμφωνα με την έρευνα οικονομικής συγκυρίας…

Οι εξαγωγές πετρελαϊκών προϊόντων από το Κουβέιτ υποχώρησαν στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Ιανουάριο του 2024 και διαμορφώθηκαν κάτω από 3.500 kt τον Σεπτέμβριο.…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε οριακή κάμψη τον Σεπτέμβριο, οδηγούμενη από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης…

Το ενδιαφέρον των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη ναυτιλία τακτικών γραμμών για επενδύσεις στην Ινδία διαγράφεται έντονο το τελευταίο χρονικό διάστημα. Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με…

Η Vietjet, ένας από τους μεγαλύτερους αερομεταφορείς του Βιετνάμ, βρίσκεται σε ρυθμούς ενίσχυσης του στόλου αεροσκαφών του, κατόπιν στενής συνεργασίας του με τους κατασκευαστές…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ