
Η Κίνα αποτελεί τον κορυφαίο εισαγωγέα αργού πετρελαίου παγκοσμίως, ενώ η Ρωσία τον δεύτερο μεγαλύτερο εξαγωγέα. Ωστόσο, καθώς το εμπόριο πετρελαίου μεταξύ των δύο χωρών πραγματοποιείται κυρίως με αγωγούς και η απόστασή τους είναι μικρή, ο αντίκτυπος στη ζήτηση των δεξαμενόπλοιων είναι μικρός. Σε πρόσφατη ανάλυσή της η BIMCO σημειώνει, πάντως, ότι οποιαδήποτε αλλαγή στις εξαγωγές ρωσικού αργού προς την Κίνα είναι πιθανό να επηρεάσει τη ζήτηση των dirty tankers σε όρους τονομιλίων, δεδομένου ότι επηρεάζονται οι αποστάσεις μεταφοράς.
«Το εμπόριο Ρωσίας-Κίνας με dirty tankers έχει αυξηθεί κατά 94% σε όρους deadweight tonne miles από την έναρξη της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία και έπειτα», σημειώνει ο Niels Rasmussen, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO.
Από την άλλη, κατά το ίδιο χρονικό διάστημα, οι εξαγωγές της Ρωσίας με dirty tankers, εκφρασμένες σε deadweight tonne miles, και αντιστοίχως οι εισαγωγές της Κίνας έχουν αυξηθεί κατά 14% και 4%. Συνεπώς, καταδεικνύεται η σημαντικότητα του διμερούς εμπορίου αργού πετρελαίου Ρωσίας-Κίνας για τις δύο χώρες.
Σύμφωνα με τον κ. Rasmussen, η Μαύρη Θάλασσα αποτελεί σημαντική συνιστώσα για το εμπόριο πετρελαίου των δύο χωρών με dirty tankers, καθώς αντιπροσωπεύει το 58% της αύξησης που καταγράφεται. «Καθώς τα deadweight tonne miles από τη Βραζιλία, που είναι αρκετά πιο μακριά από την Κίνα, έχουν μειωθεί κατά 26% την ίδια περίοδο, η αλλαγή των pattern εισαγωγών πετρελαίου της Κίνας οδηγεί σε μείωση των τονομιλίων, εξέλιξη αρνητική για τα δεξαμενόπλοια, καταλήγει ο επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO.
Φωτό: Wallace Woon/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Καθώς η παγκόσμια αγορά πετρελαίου «ακροβατεί» σε τεντωμένο σχοινί, το τοπίο στον κλάδο των διυλίσεων παραμένει ρευστό. Αν και η παραγωγή των διυλιστηρίων κατέγραψε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ