
Η ιαπωνική εταιρεία τεχνολογίας Eco Marine Power παρουσίασε πρόσφατα τις λεπτομέρειες του νέου σχεδιασμού ενός Handymax φορτηγού πλοίου που ανέπτυξε, το οποίο ενσωματώνει τεχνολογικές λύσεις που αξιοποιούν ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές, ένα σύστημα ηλεκτρικής πρόωσης και κυψέλες καυσίμου, με στόχο την επίτευξη μηδενικών εκπομπών.
Ο νέος σχεδιασμός με την ονομασία Aquarius Eco Handymax II αποτελεί μέρος ενός προγράμματος που υλοποιεί η Eco Marine Power, το οποίο αφορά την ανάπτυξη σχεδιασμών για πλοία μηδενικών εκπομπών αξιοποιώντας καινοτόμες τεχνολογίες, οι οποίες είτε είναι ήδη διαθέσιμες είτε βρίσκονται σε στάδιο ανάπτυξης. Ανάμεσα σε αυτές βρίσκεται και το πρωτοποριακό σύστημα Aquarius Marine Renewable Energy (Aquarius MRE®), το οποίο συνδυάζει άκαμπτα ιστία και φωτοβολταϊκά πάνελ, προκειμένου να αξιοποιεί τόσο την αιολική όσο και την ηλιακή ενέργεια για την παραγωγή βοηθητικής πρόωσης και ηλεκτρικής ισχύος. Παράλληλα, ο νέος σχεδιασμός περιλαμβάνει ένα σύστημα αερολίπανσης για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης του πλοίου, σύστημα ηλεκτρικής πρόωσης καθώς και κυψέλες καυσίμου.
Ορισμένες από τις τεχνολογίες που διαθέτει ο σχεδιασμός Aquarius Eco Handymax II πρόκειται να εγκατασταθούν για σκοπούς αξιολόγησης σε ένα Handymax φορτηγό πλοίο μέσα στη χρονιά, ενώ στην εν λόγω πρωτοβουλία αναμένεται να συμμετάσχουν και άλλες εταιρείες, οι οποίες εργάζονται για την ανάπτυξη νέων τεχνολογικών λύσεων που θα ενισχύσουν τον νέο σχεδιασμό.
Φωτό: www.ecomarinepower.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ