
Η ιαπωνική εταιρεία τεχνολογίας Eco Marine Power παρουσίασε πρόσφατα τις λεπτομέρειες του νέου σχεδιασμού ενός Handymax φορτηγού πλοίου που ανέπτυξε, το οποίο ενσωματώνει τεχνολογικές λύσεις που αξιοποιούν ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές, ένα σύστημα ηλεκτρικής πρόωσης και κυψέλες καυσίμου, με στόχο την επίτευξη μηδενικών εκπομπών.
Ο νέος σχεδιασμός με την ονομασία Aquarius Eco Handymax II αποτελεί μέρος ενός προγράμματος που υλοποιεί η Eco Marine Power, το οποίο αφορά την ανάπτυξη σχεδιασμών για πλοία μηδενικών εκπομπών αξιοποιώντας καινοτόμες τεχνολογίες, οι οποίες είτε είναι ήδη διαθέσιμες είτε βρίσκονται σε στάδιο ανάπτυξης. Ανάμεσα σε αυτές βρίσκεται και το πρωτοποριακό σύστημα Aquarius Marine Renewable Energy (Aquarius MRE®), το οποίο συνδυάζει άκαμπτα ιστία και φωτοβολταϊκά πάνελ, προκειμένου να αξιοποιεί τόσο την αιολική όσο και την ηλιακή ενέργεια για την παραγωγή βοηθητικής πρόωσης και ηλεκτρικής ισχύος. Παράλληλα, ο νέος σχεδιασμός περιλαμβάνει ένα σύστημα αερολίπανσης για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης του πλοίου, σύστημα ηλεκτρικής πρόωσης καθώς και κυψέλες καυσίμου.
Ορισμένες από τις τεχνολογίες που διαθέτει ο σχεδιασμός Aquarius Eco Handymax II πρόκειται να εγκατασταθούν για σκοπούς αξιολόγησης σε ένα Handymax φορτηγό πλοίο μέσα στη χρονιά, ενώ στην εν λόγω πρωτοβουλία αναμένεται να συμμετάσχουν και άλλες εταιρείες, οι οποίες εργάζονται για την ανάπτυξη νέων τεχνολογικών λύσεων που θα ενισχύσουν τον νέο σχεδιασμό.
Φωτό: www.ecomarinepower.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2,2% τον Απρίλιο του 2025, σταθερός σε σύγκριση με τον Μάρτιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική…
Η Ελλάδα παραμένει ισχυρά ελκυστικός προορισμός για την αγορά της κρουαζιέρας, η οποία συνεχίζει να παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη. Σύμφωνα με την Ένωση Λιμένων Ελλάδος…
Σε μια εποχή που η ναυτιλία αντιμετωπίζει πιέσεις για μείωση εκπομπών και βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης, η ιαπωνική Mitsubishi Shipbuilding παρουσιάζει το νέο φεριμπότ…
Η απόφαση επιβολής λιμενικών τελών σε πλοία που πραγματοποιούν port calls στις ΗΠΑ, εφόσον έχουν κατασκευαστεί στην Κίνα ή βρίσκονται υπό κινεζική διαχείριση, έχει…
«Θετικές παραμένουν οι προβλέψεις για το καλοκαίρι του 2025 παρά τις γενικότερες οικονομικές, πολιτικές και γεωπολιτικές αβεβαιότητες. Η Ελλάδα συνεχίζει να αποτελεί έναν ιδιαίτερα…
Η μετάβαση της ναυτιλίας σε μηδενικές εκπομπές βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην υιοθέτηση συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας, με πρόσφατο παράδειγμα την ανακοίνωση της Wasaline για…
Η συμμαχία Κίνας και Ρωσίας στο εμπόριο αναμένεται να ανθίσει ακόμα περισσότερο, ή τουλάχιστον αυτό ονειρεύονται οι Ρώσοι εξαγωγείς. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα…
Η τεχνολογία δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (carbon capture and storage ‒ CCS) έχει εξελιχθεί σε έναν από τους πιο σημαντικούς πυλώνες της ενεργειακής μετάβασης,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ