
Ανοδικά κινούνται οι ναυλαγορές, με τα bulk carriers να οδηγούν την εν λόγω τάση για την εβδομάδα με πέρας την Παρασκευή 29 Απριλίου.
Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρει η Clarksons, ο μέσος όρος των ημερήσιων κερδών των Capesizes κατέγραψαν άνοδο 28% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκαν στα $15.508. Ακόμη, οι ναύλοι των μικρότερων σε μέγεθος bulk carriers παραμένουν σε υψηλά επίπεδα.
Αντιθέτως, σημάδια επιβράδυνσης της ζήτησης έκαναν την εμφάνισή τους στην αγορά των δεξαμενόπλοιων, με τους ναύλους των πετρελαιοφόρων να μειώνονται. Ενδεικτικά, ο μέσος όρος των ημερήσιων κερδών για ένα Suezmax πλοίο διαμορφώθηκε στα $23.988 (πτώση 50% σε εβδομαδιαία βάση). Από την άλλη, η αγορά των clean σημείωσε σημαντική άνοδο, με τον μέσο όρο των κερδών των MR tankers να καταγράφουν άνοδο 70% σε εβδομαδιαία βάση και να διαμορφώνονται στα $33.485/ημέρα.
Παράλληλα, σταθερότητα σημειώθηκε στην αγορά των gas carriers σύμφωνα με την Clarksons. Τα κέρδη στη spot αγορά στο route από τον Αραβικό Κόλπο στην Ιαπωνία παρέμειναν στα $41.502/ημέρα. Επιπλέον, ο μέσος όρος των ναύλων στη spot αγορά για ένα DFDE LNGC μεταφορικής ικανότητας 160.000 κ.μ. κατέγραψε άνοδο 1% και ανήλθε σε $45.750/ημέρα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι συνιστώσες στην αγορά των containerships, και δη για τις συμφωνίες χρονοναύλωσης, παραμένουν εξαιρετικά ισχυρές παρά τις μικρές πτώσεις που έχουν σημειωθεί στους ναύλους κάποιων containerships μικρότερων μεγεθών.
Εν κατακλείδι, οι συνθήκες στις ναυλαγορές παραμένουν θετικές, με τον σχετικό δείκτη της Clarksons, ClarkSea να σημειώνει άνοδο 1% σε εβδομαδιαία βάση και να αναρριχάται στα υψηλότερα επίπεδά του για το 2022 ($42.537/ημέρα).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ