
Ανοδικά κινούνται οι ναυλαγορές, με τα bulk carriers να οδηγούν την εν λόγω τάση για την εβδομάδα με πέρας την Παρασκευή 29 Απριλίου.
Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρει η Clarksons, ο μέσος όρος των ημερήσιων κερδών των Capesizes κατέγραψαν άνοδο 28% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκαν στα $15.508. Ακόμη, οι ναύλοι των μικρότερων σε μέγεθος bulk carriers παραμένουν σε υψηλά επίπεδα.
Αντιθέτως, σημάδια επιβράδυνσης της ζήτησης έκαναν την εμφάνισή τους στην αγορά των δεξαμενόπλοιων, με τους ναύλους των πετρελαιοφόρων να μειώνονται. Ενδεικτικά, ο μέσος όρος των ημερήσιων κερδών για ένα Suezmax πλοίο διαμορφώθηκε στα $23.988 (πτώση 50% σε εβδομαδιαία βάση). Από την άλλη, η αγορά των clean σημείωσε σημαντική άνοδο, με τον μέσο όρο των κερδών των MR tankers να καταγράφουν άνοδο 70% σε εβδομαδιαία βάση και να διαμορφώνονται στα $33.485/ημέρα.
Παράλληλα, σταθερότητα σημειώθηκε στην αγορά των gas carriers σύμφωνα με την Clarksons. Τα κέρδη στη spot αγορά στο route από τον Αραβικό Κόλπο στην Ιαπωνία παρέμειναν στα $41.502/ημέρα. Επιπλέον, ο μέσος όρος των ναύλων στη spot αγορά για ένα DFDE LNGC μεταφορικής ικανότητας 160.000 κ.μ. κατέγραψε άνοδο 1% και ανήλθε σε $45.750/ημέρα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι συνιστώσες στην αγορά των containerships, και δη για τις συμφωνίες χρονοναύλωσης, παραμένουν εξαιρετικά ισχυρές παρά τις μικρές πτώσεις που έχουν σημειωθεί στους ναύλους κάποιων containerships μικρότερων μεγεθών.
Εν κατακλείδι, οι συνθήκες στις ναυλαγορές παραμένουν θετικές, με τον σχετικό δείκτη της Clarksons, ClarkSea να σημειώνει άνοδο 1% σε εβδομαδιαία βάση και να αναρριχάται στα υψηλότερα επίπεδά του για το 2022 ($42.537/ημέρα).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O καύσωνας που ταλανίζει τη Δ. Ευρώπη έχει μειώσει τα επίπεδα των υδάτων στον ποταμό Ρήνο της Γερμανίας, σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters,…
Τις τελευταίες εξελίξεις στις αγορές χάλυβα και άνθρακα αναδεικνύει πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Xclusiv, η οποία εστιάζει στον αντίκτυπό τους στην αγορά των bulk…
Σημαντικές μεταβολές καταγράφουν εντός του 2025 οι παραγγελίες για πλοία κατανάλωσης εναλλακτικών καυσίμων. Σύμφωνα με δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuels Insight (AFI) του DNV,…
Την αυτάρκεια της Αφρικής στα λιπάσματα εντός της επόμενης τετραετίας προανήγγειλε ο Νιγηριανός δισεκατομμυριούχος Aliko Dangote. «Στους επόμενους 40 μήνες, η Αφρική δεν θα…
Η κυβέρνηση του Πακιστάν ενέκρινε επιδοτήσεις ύψους $42 εκατ. για τη μετατροπή ενός σημαντικού ναυπηγείου ανακύκλωσης πλοίων σε «πρότυπες πράσινες εγκαταστάσεις», με στόχο τη…
Εν μέσω φόβων για διακοπή του εφοδιασμού jet fuel από τη Μέση Ανατολή, οι αποστολές αεροπορικών καυσίμων από τη Βορειοανατολική Ασία στην Ευρώπη ανήλθαν…
Τουλάχιστον τέσσερις άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και άλλοι 38 αγνοούνται μετά το ναυάγιο πορθμείου χθες, Τετάρτη 2 Ιουλίου, το οποίο μετέφερε 65 ανθρώπους…
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ