Η ναυλαγορά των containerships έχει εμφανίσει σημάδια διόρθωσης τις τελευταίες εβδομάδες, όμως η πτώση των ναύλων δεν είναι εξίσου σημαντική σε κάθε route. Πιο συγκεκριμένα, όπως σημειώνει πρόσφατη έκθεση του οίκου αναλύσεων Xeneta, οι ναύλοι στα routes από την Άπω Ανατολή στη Βόρεια Ευρώπη έχουν καταγράψει εντονότερη πτώση έναντι εκείνης των ναύλων από την Άπω Ανατολή στη Μεσόγειο Θάλασσα.
Eιδικότερα, από την αρχή του έτους, οι ναύλοι στα routes Άπω Ανατολή-Βόρεια Ευρώπη έχουν μειωθεί κατά περίπου $3.600/FEU. Την ίδια ώρα, στα routes Άπω Ανατολή-Μεσόγειος, οι ναύλοι έχουν καταγράψει πτώση περίπου $850/FEU από τις αρχές του 2022.
Η εν λόγω εξέλιξη έχει οδηγήσει στο να καταστεί ακριβότερη η μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων από την Άπω Ανατολή προς τη Μεσόγειο σε σύγκριση με τη μεταφορά από την Άπω Ανατολή προς τη Βόρεια Ευρώπη. Το γεγονός αυτό έρχεται σε αντίθεση με την εικόνα της ναυλαγοράς από τα μέσα του 2021.
Ωστόσο, όπως σημειώνει η Xeneta, η εν λόγω εικόνα εκτιμάται πως θα μεταβληθεί. Από τη μία, η μειωμένη ζήτηση σε παγκόσμιο επίπεδο αναμένεται να οδηγήσει σε πτώση τους ναύλους στη spot αγορά στα routes από την Άπω Ανατολή στη Μεσόγειο.
Φωτό: Pankaj Mishra/ Pexels