
Η αγορά πετρελαίου βρίσκεται σε συνεχιζόμενη πίεση, απόρροια των αυξημένων τιμών του ενεργειακού αγαθού και λοιπών συνιστωσών, όπως το πρόσφατο αυστηρό lockdown στην οικονομική πρωτεύουσα της Κίνας, Σαγκάη. Πιο συγκεκριμένα, βάσει του πρακτορείου ειδήσεων Reuters, τα επίπεδα διύλισης πετρελαίου στην Κίνα τον Μάρτιο του 2022 διαμορφώθηκαν στα χαμηλότερα επίπεδά τους από τον Οκτώβριο του 2021, μειωμένα κατά 2% έναντι εκείνων του Μαρτίου του 2021.
Ειδικότερα, η τιμή πετρελαίου και τα αυστηρά lockdowns προκαλούν πτώση της κατανάλωσης πετρελαίου. Ο όγκος διύλισης πετρελαίου στην Κίνα διαμορφώθηκε στους 58,59 εκατ. τόνους, ποσότητα που ισοδυναμεί με 13,8 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ανά ημέρα. Τον Μάρτιο του 2022, ο αντίστοιχος όγκος είχε ανέλθει σε 14,08 εκατ. βαρέλια/ημέρα, ενώ την περίοδο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου σε 13,98 εκατ. βαρέλια/ημέρα. Συνολικά, το α’ τρίμηνο του 2022, η κινεζική παραγωγή πετρελαίου διαμορφώθηκε στους 171,44 εκατ. τόνους ή 13,91 εκατ. βαρέλια/ημέρα.
Παράλληλα, η πτώση στη ζήτηση πετρελαίου ενδέχεται να επηρεάσει αρνητικά και τη ναυτιλία. H Κίνα αποτελεί μία από τις κορυφαίες χώρες στη διύλιση πετρελαίου και διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στο θαλάσσιο εμπόριο και συνεπώς στη ζήτηση για δεξαμενόπλοια. Μειωμένη ζήτηση συνεπάγεται πτώση της ζήτησης για τη θαλάσσια μεταφορά εμπορευμάτων, μειώνοντας τα τονομίλια των δεξαμενόπλοιων και διαταράσσοντας τις εύθραυστες ισορροπίες προσφοράς και ζήτησης στην αγορά.
Τέλος, η παραγωγή πετρελαίου της Κίνας εκτιμάται πως θα καταγράψει περαιτέρω πτώση τον Απρίλιο του 2022, ίση με περίπου 6% σε σύγκριση με τον μέσο όρο της παραγωγής του 2021.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ