Τα δεξαμενόπλοια μικρού και μεσαίου μεγέθους σε πορεία αισιοδοξίας

Τα δεξαμενόπλοια μικρού και μεσαίου μεγέθους σε πορεία αισιοδοξίας

202
Τα δεξαμενόπλοια μικρού και μεσαίου μεγέθους σε πορεία αισιοδοξίας

Η ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων διαφαίνεται να διανύει περίοδο ισχυρής μεταβλητότητας στον δρόμο προς την ανάκαμψή της. Την εβδομάδα με πέρας τη 15η Απριλίου, ο σχετικός δείκτης της ναυλαγοράς των crude tankers BDTI κατέγραψε οριακή άνοδο, ίση με 2,2%, και διαμορφώθηκε στις 1.744 μονάδες.

Ωστόσο, η ανοδική πορεία του δείκτη δεν αντανακλάται καθολικά στους ναύλους των δεξαμενόπλοιων. Οι ναύλοι των VLCCs κατέγραψαν πτώση σε πληθώρα routes, με το TCE να διαμορφώνεται κατά μέσο όρο στα -$8.332/ημέρα. Μικρή πτώση κατεγράφη και στο TCE των Suezmaxes, το οποίο διαμορφώθηκε στα $99.744/ημέρα (πτώση 7,8%). Στον αντίποδα, τα Aframaxes κατέγραψαν άνοδο με επίκεντρο routes από τη Βόρεια Θάλασσα στην Ευρώπη. Συγκεκριμένα, τα ημερήσια κέρδη των Aframaxes στο εν λόγω route κατέγραψαν άνοδο 20,1% και διαμορφώθηκαν στα $43.723/ημέρα.

Παράλληλα, σημαντική άνοδος κατεγράφη στη ναυλαγορά των clean tankers. Παρότι το TCE των MR tankers κατέγραψε πτώση 15,8% και διαμορφώθηκε κατά μέσο όρο στα $35.980, η πτώση εστιάστηκε σε routes από τον Κόλπο του Μεξικού στην Ευρώπη. Σε λοιπά routes, όπως Αραβικός Κόλπος προς Ιαπωνία και Ευρώπη προς Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ, η ναυλαγορά κατέγραψε άνοδο, δίνοντας ώθηση και στην κερδοφορία. Τέλος, ο σχετικός δείκτης του Baltic Exchange, BCTI σημείωσε άνοδο 19,8% σε εβδομαδιαία βάση, καθώς διαμορφώθηκε στις 1.076 μονάδες.

Πηγή: Allied Shipping Research – Market Update Week 15 2022

Φωτό: Thuan Vo/ Pixabay

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.