
Οι πρόσφατες εξελίξεις στην Ελλάδα με επίκεντρο την αγορά ενέργειας προσβλέπουν στο να καταστεί η χώρα κόμβος του εμπορίου φυσικού αερίου για τη Μεσόγειο.
Στο πλαίσιο αυτό, τα δυνητικά αποθέματα της Ελλάδας σε φυσικό αέριο προσφέρουν περαιτέρω στήριξη στις θετικές προοπτικές της. Πιο συγκεκριμένα, η Ελλάδα δύναται να διαθέτει περίπου 600 δισ. κ.μ. ανακτήσιμων αποθεμάτων φυσικού αερίου, σύμφωνα με δήλωση του Αριστοφάνη Στεφάτου, CEO της Ελληνικής Διαχειριστικής Εταιρείας Υδρογονανθράκων.
Το ενδιαφέρον της Ελλάδας επικεντρώνεται κυρίως στο φυσικό αέριο και όχι στο πετρέλαιο. Άλλωστε, η Αθήνα έχει καταστήσει σαφές ότι στόχος είναι μια ενεργειακή εξίσωση όπου οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειες πρωταγωνιστούν. Συνεπώς, εν μέσω της ενεργειακής κρίσης, καθώς οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης προσπαθούν να απεξαρτηθούν από τη Ρωσία, το φυσικό αέριο συνιστά θελκτικότερη εναλλακτική έναντι του πετρελαίου.
Παράλληλα, ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν δήλωσε την Πέμπτη 14 Απριλίου, κατά τη διάρκεια κυβερνητικής σύσκεψης, ότι η Μόσχα θα ανακατευθύνει τους ενεργειακούς της πόρους προς ανατολάς, καθώς οι ευρωπαϊκές χώρες προσπαθούν να περιορίσουν την εξάρτησή τους από τις ρωσικές εξαγωγές.
«Οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης μιλούν για περικοπές των ενεργειακών τους προμηθειών από τη Ρωσία, ανεβάζοντας τις τιμές και αποσταθεροποιώντας την αγορά», σημείωσε ο Βλαντιμίρ Πούτιν.
Ο Ρώσος πρόεδρος δήλωσε, επίσης, ότι η Ρωσία θα πρέπει να ξεκινήσει την κατασκευή υποδομών για εξαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου προς ανατολάς, καθώς η χώρα πρέπει να διαφοροποιήσει τον ενεργειακό της εφοδιασμό μακριά από την Ευρώπη.
Πηγή: Reuters/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ